Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de hotarare privind pasapoartele electronice


Potrivit art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, cu modificarile si completarile ulterioare, serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple sunt infiintate in cadrul aparatului propriu al prefecturilor judetene si al Prefecturii municipiului Bucuresti.

Odata cu punerea in circulatie a pasaportului simplu electronic, depunerea cererilor pentru acest document de calatorie, in tara, este posibila la sediile serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, organizate in localitatile resedinta de judet, servicii dotate cu echipamente tehnice si informatice, sisteme de comunicatii securizate, cat si personal instruit in utilizarea acestora.

In acest context, pentru a veni in sprijinul cetatenilor care domiciliaza in alte localitati decat cele resedinta de judet, nevoiti a se deplasa, in vederea depunerii cererilor, pe distante relativ mari, uneori cu repetabilitate, la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor a fost identificata solutia infiintarii unor puncte de lucru mobile pentru preluarea cererilor de eliberare a pasapoartelor simple electronice in alte localitati decat cele resedinta de judet, raportat si la dispozitiile Regulamentului CE nr. 2252/2004 privind standardele pentru elementele de securitate si elementele biometrice integrate in pasapoarte si in documente de calatorie emise de statele membre, modificat prin Regulamentul (CE) nr. 444/2009 al Parlamentului European si al Consiliului.

Astfel, pentru a veni in sprijinul solicitantilor de pasapoarte, au fost dispuse masurile necesare pentru infiintarea si testarea unor puncte de lucru mobile pilot, sens in care, in perioada 09.05.2011- 08.05.2012 au fost puse in functiune 17 astfel de puncte, acest fapt dovedindu-se o solutie optima pentru a raspunde nevoilor cetatenilor, pana la data de 08.05.2012, prin intermediul acestor puncte de lucru fiind preluate un numar de 5.371 de cereri pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice.

Totodata, pana la data de 08.05.2012, 39 de prefecturi judetene si-au exprimat interesul pentru infiintarea unui numar de 51 puncte de lucru mobile pentru preluarea cererilor de eliberare a pasaportului simplu electronic in alte localitati decat cele in care serviciul public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple isi are sediul.

Schimbari preconizate
Prin proiectul de hotarare a Guvernului supus adoptarii se propune completarea articolului 2 din Hotararea Guvernului nr. 1693/2004 privind modul de organizare si functionare a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 968 din 21 octombrie 2004, prin reglementarea posibilitatii infiintarii, prin ordin al prefectului, cu avizul Directiei Generale de Pasapoarte, a punctelor de lucru mobile pentru preluarea cererilor de eliberare a pasapoartelor simple electronice in alta localitate decat cea in care serviciul public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple isi are sediul.

Astfel, solutia identificata presupune asigurarea unui complet mobil de preluare a datelor solicitantilor de pasapoarte si a conditiilor de spatiu si iluminare in locatia unde se va realiza primirea cererilor. Completul mobil de preluare a datelor include un echipament de tip laptop, cititor de amprente, aparat foto si accesorii preluare imagine (lampi foto, umbrela reflectorizanta, suport, ecran fundal), pad pentru preluarea semnaturii si scanner documente. Pe echipamentul mobil va rula un modul offline de preluare a datelor minimale ale solicitantilor, dezvoltat in cadrul aplicatiei, ce nu necesita conectarea de la distanta la Sistemul Informatic de Evidenta a Pasapoartelor Simple (IDIS) si asigura salvarea locala a datelor inregistrate. Totodata, modulul realizeaza si criptarea datelor astfel incat acestea sa nu poata fi copiate pe suport extern si utilizate in alte scopuri. Aceste date vor putea fi incarcate in IDIS numai de pe echipamentul pe care au fost preluate, prin conectarea acestuia in reteaua locala a serviciului public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple; dupa incarcare, datele personale sunt sterse automat de pe echipamentul mobil, cu respectarea prevederilor legale si politicii de securitate definite si implementate la nivelul Directiei Generale de Pasapoarte.

In acelasi timp, functionarea acestor puncte de lucru poate asigura si eliberarea pasapoartelor simple electronice atat pentru cererile depuse la acestea, cat si, in functie de optiunea cetateanului, la oricare dintre serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple.

Mentionam faptul ca, infiintarea punctelor de lucru mobile nu presupune costuri suplimentare, acestea fiind asigurate atat din punct de vedere al echipamentelor necesare cat si al resurselor umane de catre serviciul public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple judetean.

Totodata, precizam ca, preluarea cererilor de eliberare a pasapoartelor simple electronice se poate realiza, in tara, numai de catre personalul calificat si autorizat din cadrul serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, pentru a garanta ca accesul la elementele de identificare biometrica nu este permis unui numar mai mare de persoane decat cel necesar, principiu prevazut de Regulamentul CE nr. 2252/2004 privind standardele pentru elementele de securitate si elementele biometrice integrate in pasapoarte si in documente de calatorie emise de statele membre. In acest sens, dispozitiile pct. 2 art. 1a, alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 444/2009 al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului CE nr. 2252/2004 stabilesc faptul ca ,,elementele de identificare biometrica sunt prelevate de personalul calificat si autorizat oficial al autoritatilor nationale responsabile cu emiterea pasapoartelor si a documentelor de calatorie”.

Avand in vedere competentele date prin lege Directiei Generale de Pasapoarte din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor cu privire la organizarea si coordonarea activitatii de evidenta si eliberare a pasapoartelor simple, procedura si activitatile desfasurate la nivelul punctelor de lucru mobile vor fi stabilite prin dispozitia directorului general al Directiei Generale de Pasapoarte, in acord cu dispozitiile legale in materia prelucrarii datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

De asemenea, se impune introducerea unor texte normative care sa clarifice anumite aspecte organizatorice ale ocuparii functiilor vacante din cadrul serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple. In acest sens se tine seama de faptul ca functiile vizate reclama o anumita specializare, iar institutiile prefectului nu dispun de personal calificat in masura se examineze candidatii la functiile din cadrul serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple. Pentru acest motiv, avand in vedere competentele Directiei Generale de Pasapoarte din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor stabilite prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, cu modificarile si completarile ulterioare, privind organizarea si coordonarea activitatii de evidenta si eliberare a pasapoartelor simple, se propune ca aceste concursuri sa fie organizate la sediul Directiei Generale de Pasapoarte iar din comisiile de examinare sa faca parte atat specialisti ai institutiei prefectului cat si ai Directiei Generale de Pasapoarte.

Cititi AICI, integral, Proiectul >>>



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Proiect de hotarare privind pasapoartele electronice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016