Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect: Servicii de asistenta judiciara ale barourilor

In atentia avocatilor inscrisi in Registrul de asistenta judiciara

Va prezentam proiectul „REGULAMENTULUI – cadru pentru organizarea, functionarea si atributiile serviciilor de asistenta judiciara ale barourilor” ce urmeaza a fi discutat in cadrul Consfatuirii de lucru cu coordonatorii serviciilor de asistenta judiciara care se va desfasura in perioada 22-23 februarie 2013 la Cluj-Napoca.
        Va rugam sa trimiteti propunerile dumneavoastra de amendamente la adresa de email saj@baroul-bucuresti.ro sau la SAJ, persoana de contact doamna Diana Letzner, pana cel tarziu in data de 11.02.2013.

C a t r e,
T O A T E B A R O U R I L E

Stimata doamna / Stimate domnule

D E C A N
In atentia Departamentului de coordonare a asistentei judiciare

Va transmitem anexat proiectul „REGULAMENTULUI – cadru pentru organizarea, functionarea si atributiile serviciilor de asistenta judiciara ale barourilor” in vederea publicarii si punerii in discutie atat cu toti avocatii inscrisi in registrul de asistenta judiciara al baroului, cat si cu functionarii serviciului de asistenta judiciara sub patronajul decanului asistat de consilierul coordonator al s.a.j..

Propunerile, ideile, amendamentele si concluziile desprinse in urma   discutiilor va rugam sa le comunicati la U.N.B.R. – D.C.A.J. pana la data de 15 februarie 2013 pentru a putea fi prezentate si supuse dezbaterii la Consfatuirea de lucru pe probleme de asistenta judiciara – Cluj 22-23 februarie 2013.

Va multumim pentru colaborare.
P R E S E D I N T E,
av. dr. Gheorghe FLOREA

PROIECT
REGULAMENTUL – CADRU
pentru organizarea, functionarea si atributiile serviciilor de asistenta judiciara ale barourilor

PROIECT
Anexa nr. 1 la Hotararea Consiliului U.N.B.R. nr. ___ din 03 decembrie 2011
REGULAMENTUL – CADRU
pentru organizarea, functionarea si atributiile serviciilor de asistenta judiciara ale barourilor

CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Sectiunea I
Definitia asistentei judiciare publica
Art. 1. – In sensul Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata cu modificarile si completarile ulterioare (in continuare Lege), Statutului
profesiei de avocat (in continuare Statut) si al prezentului Regulament - cadru, prin asistenta judiciara publica se intelege totalitatea serviciilor prestate de avocat pentru realizarea
eficienta si efectiva a dreptului la aparare al cetateanului justitiabil, prin asistare ori reprezentare, in fata organelor sistemului judiciar si ale administratiei publice, in scopul apararii drepturilor si intereselor legitime ale beneficiarului serviciilor avocatiale, fara ca acesta sa plateasca onorariul cuvenit avocatului pentru prestatie, cheltuielile ocazionate fiind
suportate din bugetul de stat.

Sectiunea II
Principiile asistentei judiciare publica
Art. 2. – (1) Asistenta judiciara publica este un drept fundamental al cetateanului european care este ocrotit si garantat atat de legislatia romana, cat si de cea a Uniunii
Europene.
(2) Asistenta judiciara publica este instrumental esential al realizarii accesului efectiv la justitie care, la randul lui, este considerat drept unul dintre pilonii principali ai statului de drept si ai demnitatii fiecarei persoane.
(3) Asistenta judiciara publica trebuie considerata drept o garantie procesuala prioritara care sa conduca la realizarea unei aparari reale si efective si nu doar o aparare
formala.
(4) Asistenta judiciara publica trebuie sa asigure accesul liber al cetatenilor la informatiile necesare cu privire la modul in care acestia pot beneficia de asistenta judiciara
publica.
(5) Asistenta judiciara publica poate fi acordata oricand in cursul procesului, in tot sau numai in parte, indiferent de calitatea procesuala a partilor ori a subiectilor procesuali principali.

Sectiunea III
Cazurile de acordare a asistentei judiciare publica
Art. 3. — (1) In cazurile prevazute de Lege, barourile asigura asistenta judiciara publica in urmatoarele forme: 2
a) asistenta judiciara publica obligatorie;
b) asistenta judiciara publica facultativa;
c) asistenta extrajudiciara publica;
d) asistenta gratuita.
(2) Asistenta judiciara publica obligatorie se acorda si inceteaza in conformitate cu prevederile Codului de procedura penala, iar celelalte forme de asisenta judiciara publica se acorda si se retrag in aceleasi conditii si dupa aceleasi criterii stabilite prin dispozitiile Codului de procedura civila si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar in materie civila (in continuare Ordonanta).
(3) In cazuri de exceptie, daca drepturile persoanei lipsite de mijloace materiale ar fi prejudiciate prin intarziere, decanul baroului poate aproba acordarea cu titlu gratuit a asistentei de specialitate juridica. 

CAPITOLUL II
Organizarea si functionarea activitatii de asistenta judiciara publica

Sectiunea I
Structura organizatorica
Art. 4. – Structura organizatorica a activitatii de asistenta judiciara publica este compusa din Departamentul de coordonare a asistentei judiciare ( in continuare D.C.A.J.) organizat in cadrul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania ( in continuare U.N.B.R.) si serviciile de asistenta judiciara ( in continuare S.A.J.) organizate de toate barourile pe langa fiecare instanta judecatoreasca din judet.

Art. 5. — D.C.A.J. este organ cu activitate permanenta, coordonat de un vicepresedinte al U.N.B.R. sau un membru al Comisiei Permanente a U.N.B.R. desemnat de aceasta, a carui structura organizatorica se stabileste prin decizie a Comisiei permanente a U.N.B.R..

Art. 6. — (1) S.A.J.-urile. sunt organizate de catre barouri in spatiile destinate exclusiv desfasurarii acestei activitati, care sunt puse la dispozitie, in mod obligatoriu si cu titlu gratuit de Ministerul Justitiei sau, dupa caz, de autoritatile administratiei publice locale.
(2) S.A.J. –urile. prevazute la alin. (1) sunt conduse de un avocat definitiv, numit de consiliul baroului si sunt coordonate de unul sau mai multi membri ai acestuia.
Organizarea, functionarea si atributiile S.A.J. –urilor. se stabilesc potrivit regulamentului aprobat de consiliul baroului, in baza prezentului Regulament - cadru.

Sectiunea II
Atributiile componentelor structurii organizatorice

Click aici pentru cuprinsul integral al Proiectului
Data aparitiei: 05 Februarie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Proiect: Servicii de asistenta judiciara ale barourilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016