Legislatia privind conflictele de munca s-ar putea modifica in mod drastic in urmatoarea perioada de timp. La Senat este in acest moment inregistrata o propunere legislativa care ar putea sa modifice in mod consistent legislatia referitoare la conflictele de munca.
Se urmareste ca la data intrarii in vigoare a prezentei legi sa se abroge prevederile art. 154 - 216 din Legea nr. 62/2011, a dialogului social.
Consultati aici modificarile ce se doresc a fi aduse legislatiei conflictelor de munca.
Potrivit expunerii de motive, prezentul proiect de lege urmareste recunoasterea legala si reala a dreptului salariatilor de a declansa conflicte de munca, inclusiv in formele cele mai severe ( greva). Mai mult, prezentul proiect urmareste sa realizeze o clasificare mai exacta a conflictelor prin introducerea definirii conflictelor de drepturi si a conflictelor de interese.
Prin intermediul acestei propuneri legislative se doreste si mentinerea si impartirea in conflicte colective si individuale de munca, insa cu anumite precizari importante:
Conflictele de interese pot fi doar colective (rezultate a conflictul de munca generat de declansarea, desfasurarea si incheierea negocierii colective) si nu individuale.
Forma initiatorului
Expunerea de motive
Parcursul legislativ pe site-ul Senatului
Prevederile de mai sus nu se aplica in acest moment. Este o propunere legislativa care are nevoie de aprobare din partea deputatilor si publicata in Monitorul Oficial pentru a-si produce efectele. Va tinem la curent cu noutati pe aceasta tema.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<