Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reguli noi la acordarea cardurilor de alimente, de anul viitor. Din 2025, romanii vor primi doar 125 de lei, la fiecare sase luni

Reguli noi la acordarea cardurilor de alimente, de anul viitor. Din 2025, romanii vor primi doar 125 de lei, la fiecare sase luni
Guvernul schimba regulile de acordare si cuantumul ajutorului social pentru alimente, incepand de anul viitor. Potrivit Hotararii nr. 70/2024, in perioada 2025-2027, cardurile de alimente vor fi alimentate cu 125 lei la fiecare sase luni. 

In 2024, persoanele vulnerabile cu venituri nete mai mici de 2.000 lei beneficiaza de cardurile sociale pentru alimente si mese calde in valoare de 250 lei la 2 luni. In perioada 2025-2027, acestea vor avea o valoare nominala de 125 lei, iar distributia lor se va face o data la sase luni.

In 2024, beneficiarii ajutorului pentru produse alimentare si mese calde sunt: 
- pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/ casele de pensii sectoriale, ale caror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei; 
- persoanele - copii si adulti - incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- familiile cu cel putin doi copii in intretinere ale caror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale 675 lei;
familiile monoparentale ale caror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
- familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune;
- persoanele fara adapost.

In perioada 2025-2027, vor primi sprijin material pentru alimente:
- pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/ casele de pensii sectoriale, cu varsta de minim 65 de ani, implinita la data prelucrarii bazelor de date, care beneficiaza de indemnizatie sociala;
- persoanele - copii si adulti - incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune.

Hotararea Guvernului nr. 70/2024 pentru aprobarea mecanismului de implementare a masurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, in perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea si frecventa masurilor de sprijin, precum si institutiile responsabile, publicat in Monitorul Oficial 97/01.02.2024

Extras din MECANISMUL de implementare a masurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, in perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea si frecventa masurilor de sprijin, precum si institutiile responsabile

Art. 1
(1)Prezentele norme au ca obiect stabilirea mecanismului de implementare a masurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, in perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea si frecventa masurilor de sprijin prevazute la art. XLVIII alin. (1) al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea sicompletarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si institutiile responsabile pentru acordarea:
a)tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde;
b)pachetelor cu produse alimentare.


(2)Sprijinul material prevazut la alin. (1) lit. a) are drept scop compensarea unei parti din cheltuielile cu hrana pentru asigurarea traiului zilnic si poate fi utilizat in anul 2024 pentru achizitionarea de produse alimentare si/sau mese calde, iar in perioada 2025-2027 poate fi utilizat exclusiv pentru achizitionarea de hrana preparata, respectiv masa calda. Sumele acordate sub forma tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde pot fi utilizate in termen de 12 luni de la data fiecarei alimentari.

(3)In anul 2024, sprijinul material prevazut la alin. (1) lit. a) are o valoare nominala de 250 lei si se acorda o data la doua luni urmatoarelor categorii de persoane defavorizate:
a)pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale caror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
b)persoanele - copii si adulti - incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
c)familiile cu cel putin 2 copii in intretinere ale caror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
d)familiile monoparentale ale caror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
e)familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, in conditiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile si completarile ulterioare;
f)persoanele fara adapost, astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale in vigoare.

(4)In anul 2024, sprijinul material prevazut la alin. (1) lit. b) este in cuantum de maximum 125 lei si se acorda o data la 6 luni urmatoarelor categorii de persoane defavorizate:
a)familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, in conditiile Legii nr. 196/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
b)membrii familiilor beneficiare de ajutor pentru familia cu copii acordat in baza Legii nr. 196/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
c)persoanele/familiile aflate temporar in situatii critice de viata stabilite in urma anchetelor sociale efectuate la nivelul unitatilor administratiei publice in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta.

(5)In perioada 2025-2027, sprijinul material prevazut la alin. (1) lit. a) are o valoare nominala de 125 lei si se acorda o data la 6 luni urmatoarelor categorii de persoane defavorizate:
a)pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, cu varsta de minimum 65 de ani, implinita la data prelucrarii bazelor de date, care beneficiaza de indemnizatie sociala;
b)persoanele - copii si adulti - incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
c)familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, in conditiile Legii nr. 196/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(6)In perioada 2025-2027, sprijinul material prevazut la alin. (1) lit. b) este in cuantum de maximum 125 lei si se acorda o data la 6 luni urmatoarelor categorii de persoane defavorizate:
a)pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, cu varsta de minimum 65 de ani, implinita la data prelucrarii bazelor de date, care beneficiaza de indemnizatie sociala;
b)persoanele - copii si adulti - incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
c)familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, in conditiile Legii nr. 196/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7)Persoanele care se incadreaza in mai multe categorii dintre cele prevazute la alin. (3) beneficiaza de sprijinul aferent unei singure categorii din care fac parte la data acordarii acestuia. 

(8)Prin exceptie de la prevederile alin. (7), in situatia in care familiile din categoriile de beneficiari prevazute la alin. (3) lit. c)-e) au cel putin un membru de familie ce face parte din categoriile de beneficiari prevazute la alin. (3) lit. a) sau b), sprijinul material se cumuleaza.

(9)Sunt exceptate de la acordarea sprijinului material persoanele prevazute la alin. (3)-(6) care la data acordarii sprijinului nu au domiciliul in Romania sau care nu fac dovada ca locuiesc in Romania, potrivit legii, precum si persoanele care executa pedepse privative de libertate ori beneficiaza de servicii sociale in regim rezidential, publice sau private, cu exceptia celor destinate persoanelor fara adapost si care nu asigura cel putin o masa pentru acestea.

Art. 2
In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a)Autoritatea de management pentru Programul incluziune si demnitate sociala 2021-2027 - directia generala din cadrul Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene cu responsabilitati si competente in domeniul managementului si coordonarii fondurilor externe nerambursabile, care are in gestionare PoIDS 2021-2027 si deconteaza, cu respectarea normelor europene si nationale aplicabile, cheltuielile eligibile efectuate pentru acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde, precum si distribuirea de pachete cu produse alimentare;

b)beneficiar - structura din cadrul Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene, cu rol de solicitant al finantarii nerambursabile pentru cheltuielile care urmeaza a fi decontate din fonduri externe nerambursabile si responsabila de initierea si implementarea masurilor prevazute la art. 1 alin. (1);

c)destinatar final - persoane apartinand categoriilor de persoane defavorizate prevazute la art. 1 alin. (3)-(6), care beneficiaza de sprijin material sub forma de tichet social pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde, precum si de pachete cu produse alimentare pentru a fi protejate impotriva riscului de deprivare materiala severa;

d)familie - familia definita conform prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 196/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;

e)Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale - autoritate publica centrala, cu responsabilitati si competente in domeniul politicilor si serviciilor publice, care are rolul de a stabili si a furniza lista privind categoriile de destinatari finali prevazute de prezenta hotarare, prin grija entitatilor aflate sub autoritatea, in coordonarea sau in subordinea acesteia;

f)masuri auxiliare - activitatile prevazute in plus fata de oferirea de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde, respectiv masuri de educatie sanitara, educatie cu privire la asigurarea igienei corporale si a locuintei, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea catre servicii sociale, orientarea in vederea insertiei profesionale, sprijin in cautarea unui loc de munca, recomandari culinare si sfaturi privind echilibrul nutritional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridica;

g)pachete cu produse alimentare - forma de acordare a sprijinului material prevazut la art. 1 alin. (1) lit. b), care consta in pachete cu produse alimentare de baza distribuite gratuit persoanelor prevazute la art. 1 alin. (4) si (6);

h)Programul incluziune si demnitate sociala 2021-2027 - program de sprijin din Fondul european de dezvoltare regionala si Fondul social european Plus in cadrul obiectivului "Investitii pentru ocuparea fortei de munca si crestere economica" din Romania, aprobat de Comisia Europeana prin Decizia de punere in aplicare a Comisiei C (2022) 9.635 final din 14.12.2022 de aprobare a programului "Incluziune si Demnitate Sociala" pentru sprijin din partea Fondului european de dezvoltare regionala si Fondului social european Plus in cadrul obiectivului "Investitii pentru ocuparea fortei de munca si crestere economica" din Romania CCI 2021RO05FFPR001, denumit in continuare PoIDS 2021-2027;

i)sprijin material - sprijin acordat categoriilor de persoane defavorizate, sub forma de tichet social pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde, precum si pachet cu produse alimentare;

j)tichet social pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde - forma de acordare a sprijinului material prevazut la art. 1 alin. (1) lit. a), sub forma de bilet de valoare pe suport electronic care se acorda destinatarilor finali pentru cheltuielile necesare achizitionarii de produse alimentare si/sau pentru asigurarea de mese calde, utilizat in limita valorii nominale si a conditiilor de utilizare prevazute de prezenta hotarare;

k)unitati afiliate - unitati care comercializeaza produse alimentare si/sau unitati de alimentatie publica, cantine-restaurant, bufete sau orice alte tipuri de unitati care comercializeaza masa calda si care se afla pe lista unitatii emitente a tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde;

l)unitati emitente - unitati autorizate potrivit Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, care emit tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde.

Art. 3
(1)In sensul prezentei hotarari, prin venituri se intelege:
a)venituri din pensii acordate in sistemul public de pensii;
b)venituri din pensii acordate in sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
c)venituri din drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii, casele de pensii sectoriale, respectiv casele de pensii ale sistemelor neintegrate sistemului public de pensii;
d)venituri din indemnizatia sociala pentru pensionari acordata in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea indemnizatiei sociale pentru pensionari, aprobata prin Legea nr. 196/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
e)venituri din activitati independente, definite conform art. 67 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
f)venituri din drepturi de proprietate intelectuala, definite conform art. 70 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
g)venituri din salarii si asimilate salariilor, definite conform art. 76 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
h)venituri din cedarea folosintei bunurilor, definite conform art. 83 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
i)venituri din investitii, definite conform art. 91 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
j)venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
k)venituri din premii si jocuri de noroc, definite la art. 108 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
l)venituri din alte surse, definite conform cap. X din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2)Verificarea incadrarii nivelului veniturilor destinatarilor finali in limita de venituri lunare prevazuta de prezenta hotarare se realizeaza de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, prin institutiile din subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestuia, cu sprijinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit urmatoarelor reguli:
a)in cazul veniturilor pentru care se datoreaza impozit pe venit, nivelul venitului luat in calcul in vederea determinarii venitului lunar realizat se stabileste prin deducerea din baza impozabila determinata potrivit regulilor din fiecare categorie de venituri cuprinsa in titlul IV - Impozitul pe venit din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, a impozitului datorat;
b)in cazul veniturilor scutite potrivit Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nivelul venitului luat in calcul in vederea stabilirii venitului lunar realizat este egal cu baza de calcul al impozitului pentru care se aplica scutirea de la plata impozitului pe venit;
c)la stabilirea venitului lunar realizat pentru veniturile prevazute la alin. (1) lit. a)-l) nu se iau in calcul veniturile neimpozabile reglementate astfel, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
d)pentru veniturile prevazute la alin. (1) lit. e), f) si h)-l), in fiecare an in care se acorda sprijinul, la stabilirea venitului lunar realizat se iau in calcul veniturile cumulate la nivelul ultimului an pentru care Agentia Nationala de Administrare Fiscala dispune de informatiile necesare calcularii acestor venituri; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea la 12 a veniturilor realizate cumulate la nivelul anului anterior primirii sprijinului, stabilite potrivit regulilor prevazute la lit. a)-c);
e)pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor prevazute la alin. (1) lit. g), pentru anul in care se acorda sprijinul, la stabilirea venitului lunar realizat se ia in calcul totalul veniturilor realizate in anul respectiv, aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie si ultima luna pentru care s-a depus de catre platitorul de venit declaratia prevazuta la art. 147 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, determinat potrivit regulilor prevazute la lit. a)-c); determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea totalului veniturilor realizate in anul respectiv la numarul de luni cuprinse intre luna ianuarie si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material inclusiv, indiferent daca in lunile respective au fost sau nu realizate venituri din salarii si asimilate salariilor;
f)pentru fiecare an in care se acorda sprijinul, venitul lunar realizat, utilizat la verificarea incadrarii in limita de venituri, se determina prin cumularea venitului lunar calculat potrivit lit. d), pentru veniturile realizate in anul anterior, cu venitul lunar determinat potrivit lit. e), pentru veniturile realizate in anul in care se acorda sprijinul.

Art. 4
(1)Identificarea categoriilor de destinatari finali se realizeaza dupa cum urmeaza:
a)in cazul celor prevazuti la art. 1 alin. (3) lit. a) si alin. (5) lit.a), de catre Casa Nationala de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii, respectiv de catre casele de pensii sectoriale si casele de pensii ale sistemelor neintegrate sistemului public de pensii, si reprezinta persoanele aflate in plata, in luna de plata anterioara celei pentru care se efectueaza plata sprijinului;

b)in cazul celor prevazuti la art. 1 alin. (3) lit. b)-e), alin. (4) si alin. (5) lit. b) si c), de catre Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si reprezinta persoanele beneficiare de prestatii sociale, stabilite potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, drepturi de ajutor de incluziune, ajutor pentru familia cu copii acordate potrivit Legii nr. 196/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, aflate in evidenta in luna anterioara celei pentru care se efectueaza plata sprijinului.

(2)In elaborarea listelor privind destinatarii finali pentru sprijinul material, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale se asigura, prin institutiile aflate in subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestuia, cu privire la eligibilitatea destinatarilor. In cadrul listelor comunicate Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale va fi mentionat atat domiciliul, cat si unitatea administratiei publice in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta destinatarii finali.

(3)Casele de pensii sectoriale transmit Casei Nationale de Pensii Publice listele asumate cu destinatarii finali prevazuti la art. 1 alin. (3) lit. a) si alin. (5) lit. a) aflati in evidenta acestora, intocmite potrivit modelului stabilit in conditiile art. 5 alin. (1), in vederea integrarii si transmiterii de catre Casa Nationala de Pensii Publice a listei finale la Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, cu cel mult 3 zile lucratoare inainte de transmiterea situatiei catre Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene.

(4)Familiile cu copii care nu beneficiaza de ajutorul pentru familia cu copii pot solicita acordarea sprijinului material prevazut de prezenta hotarare, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 1 alin. (3) lit. c) si d), prin depunerea de catre membrul familiei care are capacitate deplina de exercitiu si care solicita, in numele familiei, acordarea masurii de sprijin a unei cereri si a unei declaratii pe propriaraspundere la unitatea administratiei publice in a carei raza teritoriala au locuinta de domiciliu sau resedinta, astfel cum este aceasta definita la art. 6 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 196/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5)Pe baza cererilor si a declaratiilor pe propria raspundere depuse in conditiile alin. (4) unitatile administratiei publice in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta intocmesc situatia centralizatoare a familiilor ce indeplinesc conditiile de acordare a sprijinului.

(6)Modelul cererii, al declaratiei pe propria raspundere, precum si al situatiei centralizatoare se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale, in termen de 10 zile lucratoare de la data intrarii invigoare a prezentei hotarari, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(7)Unitatile administratiei publice intocmesc situatia centralizatoare a persoanelor care beneficiaza de sprijin din categoria persoanelor fara adapost, care se afla in evidenta acestora, sau care au depus cererea si declaratia pe propria raspundere.

(8)Unitatile administratiei publice in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta intocmesc ancheta sociala pentru familiile aflate temporar in situatii critice de viata, care se afla in evidenta acestora, sau care au depus cererea si declaratia pe propria raspundere, iar pe baza rezultatului acesteia intocmesc situatia centralizatoare a persoanelor care beneficiaza de sprijin.

(9)Situatia centralizatoare asumata la nivelul unitatii administratiei publice in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta destinatarii finali, prevazuta la alin. (5), (7) si (8), se transmite in format electronic pana la data de 5 a lunii la agentia judeteana pentru plati si inspectie sociala, care centralizeaza situatiile la nivelul judetului in termen de maximum 2 zile si le trimite la Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala pentru centralizare la nivelul intregii tari.

(10)Pentru veniturile prevazute la art. 3 alin. (1) lit. e)-l), dupa determinarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a venitului lunar realizat potrivit prevederilor art. 3 alin. (2), informatiile respective se transmit, potrivit dispozitiilor art. 701 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiilor din subordinea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, in vederea verificarii incadrarii nivelului veniturilor realizate de potentialii beneficiari in limita de venituri prevazuta la art. 3.
(...)

Art. 7
(1)Tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde se emit numai de catre unitatile autorizate de Ministerul Finantelor.

(2)Unitatile emitente desfasoara aceasta activitate numai in baza autorizatiei de functionare, acordata de Ministerul Finantelor. Autorizatia de functionare se acorda potrivit criteriilor stabilite de catre Ministerul Finantelor, prin ordin al ministrului finantelor.

(3)Pot avea calitatea de unitati emitente persoanele juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si institutiile de credit, persoane juridice romane, si sucursalele institutiilor de credit autorizate in state membre ale Uniunii Europene si notificate catre Banca Nationala a Romaniei, potrivit legii, cu respectarea prevederilor alin. (1) si (2).

(4)Unitatile emitente sunt obligate sa ia masurile necesare pentru asigurarea circulatiei tichetelor socialepe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde in conditii de siguranta pana la predarea acestora catre Compania Nationala "Posta Romana" - S.A.

(5)Unitatile emitente actualizeaza lunar sau la cererea Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene lista unitatilor afiliate care accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde.

(6)Unitatile emitente sunt obligate sa selecteze unitatile afiliate care accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde pe baza unor proceduri transparente si nediscriminatorii, astfel incat sa acopere intreaga arie de destinatari finali ai tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde si sa se asigure ca sunt acoperite toate zonele tarii, astfel incat orice destinatar final sa poata achizitiona de la o astfel de unitate afiliata produse alimentare si mese calde.

(7)Unitatile emitente sunt obligate sa deschida conturi sau subconturi de plati distincte, prin care se vireaza sumele reprezentand  incasarile si platile aferente valorii nominale a tichetelor sociale pe suportelectronic pentru produse alimentare si mese calde, astfel incat sa permita o evidenta clara a sumelor utilizate in temeiul contractului de achizitie publica incheiat cu Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene si cu unitatile care accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde.

(8)Unitatile emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde pot organiza platforme pentru emiterea acestora sau pot incheia contracte cu organizatii care administreaza schema/aranjamentul de plata ori alte organizatii specializate, dupa caz.

Art. 8
(1)Tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde emise nu permit efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

(2)Tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde pot fi utilizate doar pe teritoriul Romaniei, in termenul de valabilitate si numai pentru achizitionarea de produse alimentare si de mese calde pentru care au fost emise.

(3)Se interzice unitatilor afiliate acordarea unui rest de bani la tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde.

(4)Tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde pot fi utilizate numai la unitatile afiliate care au incheiat cu unitatea emitenta selectata de catre Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene contracte de prestari servicii/protocoale/conventii/acorduri sau orice alt document care reglementeaza drepturile si obligatiile partilor.

(5)Unitatile afiliate care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale potrivit dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a evidentia pe bonfiscal distinct contravaloarea produselor comercializate care se incadreaza in categoria produse alimentare si masa calda, asa cum aceasta este definita de prezenta hotarare, care urmeaza sa fie achitata cu tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde. Pentru aceste bonuri fiscale poate fi selectata ca tip de plata valoarea 9 "Alte metode" din nomenclatorul pentru tipul de plata, aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fisierelor prevazute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, precum si categoriile de URL-uri utilizate in schimbul de informatii cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, operatorul aparatului de marcat electronic fiscal avand obligatia sa completeze campul editabil aferent tipului de plata cu sintagma "ALIMENTE/MASA CALDA", atunci cand caracteristicile tehnice ale aparatului de marcat electronic fiscal permit acest lucru.

(6)Suportul electronic al tichetului social pentru produse alimentare si mese calde trebuie sa aiba inscrise sau stocate intr-un alt mod in acesta elementele obligatorii prevazute la art. 23 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018, cu modificarile ulterioare, avand inscris numele "TICHET SOCIAL", precum si elementele specifice prevazute la art. 11 alin. (1).

(7)In situatia in care Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor prezentei hotarari de catre unitati afiliate, acesta va notifica unitatea emitenta, care are obligatia de a restrictiona utilizarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde unitatilor afiliate care nu au respectat prevederile prezentei hotarari. (...)"

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Reguli noi la acordarea cardurilor de alimente, de anul viitor. Din 2025, romanii vor primi doar 125 de lei, la fiecare sase luni":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016