Amintim asupra faptului ca admiterea in magistratura se desfasoara in perioada 1 iulie - 16 octombrie 2014, asa cum prevede Hotararea Plenului CSM nr. 727/18 iunie 2014, noteaza Institutul National al Magistraturii.
Inscrierile se efectueaza pana pe data de 22 iulie.
Iata calendarul conform caruia se va desfasura concursul de admitere in magistratura:
- 31 august – proba scrisa eliminatorie, tip grila, de verificare a cunostintelor juridice la drept civil, drept procesual civil, drept penal si drept procesual penal;
- 14 septembrie – test de verificare a rationamentului logic;
- 6 – 14 octombrie 2014 – sustinerea interviului.
Pe data de 16 octombrie se vor afisa rezultatele finale
Reamintim si conditiile pe care trebuie sa le respectam in vederea inscrierii in cadrul examenului:
- vechime de cel putin 5 ani vechime in specialitate (la data sustinerii primei probe)
- cetatenie romana, domiciliul in Romania si capacitate deplina de exercitiu;
- licenta in drept;
- nu au antecedente penale sau cazier fiscal;
- cunosc limba romana.
Pana la data de 22 iulie, la cererea de inscriere la concurs se vor anexa si urmatoarele documente:
- certificatul de nastere, in copie certificata pentru conformitate de candidat;
- actul de identitate, in copie certificata pentru conformitate de candidat;
- diploma de licenta sau adeverinta provizorie, in copie certificata pentru conformitate de candidat;
- chitanta de plata a taxei de inscriere care este de 400 de lei si se poate achita la casieria tribunalului sau, dupa caz, a parchetului la care se face inscrierea;
- certificatul de
cazier judiciar;
- certificatul de cazier fiscal;
- declaratia pe propria raspundere privind existenta unor eventuale intreruperi in activitate;
- CV;
- carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in specialitate, in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre candidat.
sursa: INM
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<