Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Repere legislative privind conflictele de munca si modalitatile de solutionare a acestora (VII)

Repere legislative privind conflictele de munca si modalitatile de solutionare a acestora (VII)
Consilier juridic Ana Roxana NUTA

Arbitrajul conflictelor de interese

Potrivit art. 32 din Legea nr. 168/1999, pe intreaga durata a unui conflict de interese partile aflate in conflict pot hotara prin consens ca revendicarile formulate sa fie supuse arbitrajului unei comisii. Hotararile pronuntate de catre comisia de arbitraj sunt obligatorii pentru parti si vor completa contractele colective de munca.

Comisia de arbitraj se compune din 3 arbitri, si anume:
   - un arbitru, desemnat de catre conducerea unitatii;
   - un arbitru, desemnat de catre sindicatele reprezentative sau, dupa caz, de catre reprezentantii salariatilor;
   - un arbitru, desemnat de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

Procedura de lucru a comisiei de arbitraj se stabileste printr-un regulament aprobat prin ordin comun al Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si al Ministrului Justitiei si Reformei Legislative, care va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I (art. 36 din lege).

Comisia de arbitraj isi desfasoara activitatea de solutionare a conflictului de interese la sediul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale sau, dupa caz, la sediul Directiei Generale de Munca si Protectie Sociala, care asigura activitatea de secretariat a comisiei de arbitraj. Dupa stabilirea comisiei de arbitraj partile au obligatia sa depuna la aceasta intreaga documentatie privind revendicarile formulate si sustinerea acestora.

In termen de 3 zile de la primirea documentatiei mentionata mai sus comisia de arbitraj are obligatia sa convoace partile si sa dezbata impreuna cu acestea conflictul de interese, pe baza dispozitiilor legale si a prevederilor contractelor colective de munca aplicabile.

Comisia de arbitraj se pronunta in termen de 5 zile de la data incheierii dezbaterilor printr-o hotarare irevocabila.

Hotararea motivata se va comunica partilor in termen de 24 de ore de la pronuntare. Sub sanctiunea nulitatii, hotararea trebuie insotita de dovezile de convocare a partilor. Incepand cu data pronuntarii hotararii de catre comisia de arbitraj conflictul de interese inceteaza (art. 39 din Legea nr. 168/1999). Hotararea comisiei de arbitraj va face parte din contractul colectiv de munca.

Pentru activitatea desfasurata in solutionarea unui conflict de interese membrii comisiei de arbitraj primesc un onorariu care se stabileste si se plateste de catre partile in conflict, in mod egal. In situatia in care nu se realizeaza acordul partilor cu privire la cuantumul onorariului, acesta se stabileste de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, tinandu-se seama si de propunerile partilor.

Sursa: www.karan.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Repere legislative privind conflictele de munca si modalitatile de solutionare a acestora (VII)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016