Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Noul Cod al muncii, modificarea contributiilor la asigurarile sociale

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 225/31.03.2011

=================================================

*** LEGE Nr. 40/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii

Firme interesate
Act de interes general

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, Directorul de Resurse Umane, consilier juridic, inspector din domeniul resurselor umane, salariati, reprezentantii organizatiilor sindicale, specialisti financiari din Administratia publica centrala, reprezentantii organizatiilor patronale

Index
Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului. Forma scrisa este obligatorie pentru incheierea valabila a contractului.

Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca.
Angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.

Munca prestata in temeiul unui contract individual de munca constituie vechime in munca.
Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (2) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.

Cuantumul prestatiilor suplimentare in bani sau modalitatile prestatiilor suplimentare in natura sunt specificate in contractul individual de munca.
Angajatorul poate cere informatii in legatura cu persoana care solicita angajarea de la fostii sai angajatori, dar numai cu privire la activitatile indeplinite si la durata angajarii si numai cu incunostintarea prealabila a celui in cauza.

Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la incheierea contractului individual de munca se poate stabili o perioada de proba de cel mult 90 de zile calendaristice pentru functiile de executie si de cel mult 120 de zile calendaristice pentru functiile de conducere.
Verificarea aptitudinilor profesionale la incadrarea persoanelor cu handicap se realizeaza exclusiv prin modalitatea perioadei de proba de maximum 30 de zile calendaristice.

Pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta exclusiv printr-o notificare scrisa, fara preaviz, la initiativa oricareia dintre parti, fara a fi necesara motivarea acesteia.

Pe durata perioadei de proba salariatul beneficiaza de toate drepturile si are toate obligatiile prevazute in legislatia muncii, in contractul colectiv de munca aplicabil, in regulamentul intern, precum si in contractul individual de munca.

Pentru absolventii institutiilor de invatamant superior, primele 6 luni dupa debutul in profesie se considera perioada de stagiu. Fac exceptie acele profesii in care stagiatura este reglementata prin legi speciale. La sfarsitul perioadei de stagiu, angajatorul elibereaza obligatoriu o adeverinta, care este vizata de inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala de competenta acesta isi are sediul.

Modalitatea de efectuare a stagiului prevazut la alin. (5) se reglementeaza prin lege speciala.

Perioada in care se pot face angajari succesive de proba ale mai multor persoane pentru acelasi post este de maximum 12 luni.

Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii si data incetarii contractului individual de munca.
La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

Orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.

Cetatenii straini si apatrizii pot fi angajati prin contract individual de munca in baza autorizatiei de munca sau a permisului de sedere in scop de munca, eliberata/eliberat potrivit legii.

Contractul individual de munca pe durata determinata nu poate fi incheiat pe o perioada mai mare de 36 de luni.

Atunci cand nu exista un salariat cu contract individual de munca incheiat pe durata nedeterminata comparabil in aceeasi unitate, se au in vedere dispozitiile din contractul colectiv de munca aplicabil sau, in lipsa acestuia, reglementarile legale in domeniu.
Munca prin agent de munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.

Salariatul temporar este persoana care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara, in vederea punerii sale la dispozitia unui utilizator pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.

Agentul de munca temporara este persoana juridica, autorizata de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care incheie contracte de munca temporara cu salariati temporari, pentru a-i pune la dispozitia utilizatorului, pentru a lucra pe perioada stabilita de contractul de punere la dispozitie sub supravegherea si conducerea acestuia. Conditiile de functionare a agentului de munca temporara, precum si procedura de autorizare se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Utilizatorul este persoana fizica sau juridica pentru care si sub supravegherea si conducerea careia munceste temporar un salariat temporar pus la dispozitie de agentul de munca temporara.

Misiunea de munca temporara inseamna acea perioada in care salariatul temporar este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia, pentru executarea unei sarcini precise si cu caracter temporar.

Prin contractul de munca temporara se poate stabili o perioada de proba pentru realizarea misiunii, a carei durata nu poate fi mai mare de:

a) doua zile lucratoare, in cazul in care contractul de munca temporara este incheiat pentru o perioada mai mica sau egala cu o luna;
b) 5 zile lucratoare, in cazul in care contractul de munca temporara este incheiat pentru o perioada cuprinsa intre o luna si 3 luni;
c) 15 zile lucratoare, in cazul in care contractul de munca temporara este incheiat pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni;
d) 20 de zile lucratoare, in cazul in care contractul de munca temporara este incheiat pentru o perioada mai mare de 6 luni;
e) 30 de zile lucratoare in cazul salariatilor incadrati in functii de conducere, pentru o durata a contractului de munca temporara mai mare de 6 luni.

In cazul in care participarea la cursurile sau stagiile de formare profesionala este initiata de angajator, toate cheltuielile ocazionate de aceasta participare sunt suportate de catre acesta.

Pe perioada participarii la cursurile sau stagiile de formare profesionala conform alin. (1), salariatul va beneficia, pe toata durata formarii profesionale, de toate drepturile salariale detinute.

Pe perioada participarii la cursurile sau stagiile de formare profesionala conform alin. (1), salariatul beneficiaza de vechime la acel loc de munca, aceasta perioada fiind considerata stagiu de cotizare in sistemul asigurarilor sociale de stat.
Salariatii care au beneficiat de un curs sau un stagiu de formare profesionala, in conditiile art. 194 alin. (1), nu pot avea initiativa incetarii contractului individual de munca pentru o perioada stabilita prin act aditional.

Consiliul Economic si Social este institutie publica de interes national, tripartita, autonoma, constituita in scopul realizarii dialogului tripartit la nivel national.
Organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social se stabilesc prin lege speciala.

Sindicatele, federatiile si confederatiile sindicale, denumite in continuare organizatii sindicale, sunt constituite de catre salariati pe baza dreptului de libera asociere, in scopul promovarii intereselor lor profesionale, economice si sociale, precum si al apararii drepturilor individuale si colective ale acestora prevazute in contractele colective si individuale de munca sau in acordurile colective de munca si raporturile de serviciu, precum si in legislatia nationala, in pactele, tratatele si conventiile internationale la care Romania este parte.

Constituirea, organizarea si functionarea sindicatelor se reglementeaza prin lege.
La cererea membrilor lor, sindicatele pot sa ii reprezinte pe acestia in cadrul conflictelor de munca, in conditiile legii.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 224/31.03.2011
=================================================

*** LEGE Nr. 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii camerelor de comert din Romania nr. 335/2007 si pentru completarea art. 51^1 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului

Firme interesate
Camerele de comert, organizatii autonome, comunitati de afaceri, autoritati publice si cu organisme din tara si din strainatate

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialsiti financiari din Adminstratia publica centrala, functionarii camerelor de comert

Index
Camerele de comert sunt organizatii autonome, neguvernamentale, apolitice, fara scop patrimonial, de utilitate publica, cu personalitate juridica, create in scopul de a reprezenta, apara si sustine interesele membrilor lor si ale comunitatii de afaceri in raport cu autoritatile publice si cu organismele din tara si din strainatate.

Camerele judetene au urmatoarele atributii principale:

a) sprijina autoritatile administratiei publice locale in scopul dezvoltarii economico-sociale a zonei;
b) sprijina membrii lor in relatia economica cu reprezentantele oficiale ale altor state, cu consulatele si organismele din strainatate, similare camerei judetene;
c) reprezinta si apara interesele comunitatii de afaceri in raport cu autoritatile romane si cu organizatii similare din strainatate;
d) prezinta propuneri institutiilor abilitate privind promovarea de proiecte de acte normative in domeniul de activitate, pe care le transmit, la cerere sau din proprie initiativa;
e) elibereaza, la cerere, cu respectarea normelor legale in vigoare si a competentelor stabilite pentru alte institutii, certificate de origine a marfurilor, certificate privind uzantele comerciale, firmele inscrise, adnotarile si modificarile in situatia juridica a firmelor, precum si certificate ce atesta existenta unor incidente comerciale;
f) elaboreaza, la nivel sectorial si de ansamblu, studii si analize economice la solicitarea celor interesati;
g) promoveaza in comunitatea de afaceri standardele comerciale si industriale ale Uniunii Europene;
h) realizeaza baze de date cuprinzand toate informatiile utile comerciantilor in exercitarea activitatii lor, desfasoara activitati de informare, documentare si consultanta in afaceri; tin si valorifica, in interesul imbunatatirii climatului de afaceri, date privind incidentele comerciale;
i) organizeaza activitatea de solutionare a litigiilor comerciale si civile prin mediere si arbitraj ad-hoc si institutionalizat;
j) avizeaza existenta cazurilor de forta majora si influenta acestora asupra executarii obligatiilor comerciantilor;
k) redacteaza si publica buletinul camerei judetene, cataloage, anuare sau alte publicatii de informare, documentare si reclama comerciala;
l) organizeaza si administreaza targuri, expozitii, saloane, forumuri de afaceri, actiuni de parteneriat economic in tara si in strainatate, in locatii proprii, concesionate sau inchiriate;
m) organizeaza anual topul firmelor si topul investitorilor, recompensand eforturile comerciantilor;
m^1) intocmesc o evidenta proprie a societatilor comerciale, sub denumirea de Catalogul firmelor; inscrierea in acesta se face la solicitarea societatilor comerciale, iar comerciantii inregistrati la registrul comertului se inscriu in Catalogul firmelor intocmit de camerele de comert;
n) constituie servicii de asistenta pentru inregistrare in registrul comertului si desfasoara urmatoarele activitati:

1. indrumarea prealabila privind formalitatile legale pentru constituirea si modificarea actelor constitutive ale firmelor;
2. indrumarea pentru completarea corecta a cererii de inregistrare si a formularelor tipizate specifice activitatii registrului comertului;
3. depunerea la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal a documentelor in vederea inregistrarii in registrul comertului;

o) indeplinesc si alte atributii, conform prevederilor legale si statutului propriu.

Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera Nationala indruma activitatea curtilor de arbitraj de pe langa camerele judetene.
Activitatea curtilor de arbitraj de pe langa camerele judetene se desfasoara conform prevederilor Codului de procedura civila, ale Regulamentului de organizare si functionare si ale Regulilor de procedura arbitrala ale Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera Nationala.

Camerele de comert bilaterale, denumite in continuare camere bilaterale, sunt organizatii autonome, neguvernamentale, apolitice, cu caracter nonprofit, cu personalitate juridica, recunoscute de utilitate publica conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Camerele bilaterale sunt create in scopul dezvoltarii relatiilor economice ale Romaniei cu tarile pentru care au fost create si al promovarii, apararii si sustinerii intereselor economice ale comunitatii de afaceri in raport cu autoritatile publice si cu organismele din tara si din strainatate.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 222/31.03.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 1.823/2011 al ministrului Finantelor Publice  privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii aprilie 2011

Firme interesate
Persoane fizice si juridice interesate de achizitionarea de certificate de trezorerie cu discount si de obligatiuni de stat de tip benchmark

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
Valoarea nominala individuala a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei.
Metoda de vanzare este licitatia, care va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face dupa metoda cu pret multiplu.

Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.

In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.

Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.

In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.

Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.

Pretul si randamentul se vor determina utilizandu-se urmatoarele formule:
*T*
             d x r
P = 1 - -------
              360
*ST*
Y = r/P,
in care:
P = pretul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale;
d = numarul de zile pana la scadenta;
r = rata discontului, exprimata cu doua zecimale;
Y = randamentul, exprimat cu doua zecimale.

Ofertele de cumparare se transmit la Banca Nationala a Romaniei, ce actioneaza in calitate de administrator al pietei primare si secundare a titlurilor de stat si al sistemului de inregistrare/depozitare, in ziua licitatiei, pana la ora 12,00.

Rezultatul licitatiei se va stabili in aceeasi zi la sediul Bancii Nationale a Romaniei de catre comisia de licitatie constituita in acest scop si va fi dat publicitatii.
Evenimentele de plata aferente certificatelor de trezorerie cu discont se gestioneaza in conformitate cu Regulile Sistemului de inregistrare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat - SaFIR.

Daca data la care trebuie efectuata una dintre platile aferente titlului de stat este o zi de sarbatoare sau o zi nelucratoare, plata se va face in urmatoarea zi lucratoare, fara obligarea la dobanzi moratorii. Titlurile de stat care se regasesc in aceasta situatie raman in proprietatea detinatorului inregistrat si nu pot fi tranzactionate.
Regimul fiscal al titlurilor de stat prevazute la art. 1 este reglementat de legislatia in vigoare.

Valoarea nominala totala a emisiunii de obligatiuni de stat de tip benchmark poate fi majorata prin redeschideri ulterioare ale acesteia.
Valoarea nominala individuala a unei obligatiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei.

Dobanda (cuponul) se plateste anual la data de 25 octombrie pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 3 ani, incepand cu data de 25 octombrie 2011 si terminand cu data de 25 octombrie 2014 inclusiv, si la data de 30 aprilie pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 5 ani, incepand cu data de 30 aprilie 2011 si terminand cu data de 30 aprilie 2016 inclusiv. Pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 10 ani, dobanda (cuponul) se plateste la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 266/2007 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii iunie 2007, fiind determinata conform formulei:

D = VN* r/ frecventa anuala a cuponului (1),
in care:
D = dobanda (cuponul);
VN = valoarea nominala;
r = rata cuponului.

Metoda de vanzare este licitatia, care va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua dupa metoda cu pret multiplu. Cotatia de pret va fi exprimata sub forma procentuala, cu 4 zecimale.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 219/30.03.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 279/2011 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.909/2006 privind finantarea din bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei a subprogramului multianual "Asistenta tehnica pentru supervizarea lucrarilor de infrastructura aferente proiectelor finantate din Programul PHARE Coeziune economica si sociala"

Firme interesate
Beneficiarii Programelor PHARE

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Economic, consilier jurdic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, beneficiarii persoane fizice ai programelor
Index
In cadrul programului «Programe regionale specifice», prevazut in anexa 3/15/27 la bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, se constituie subprogramul multianual «Asistenta tehnica pentru supervizarea lucrarilor de infrastructura aferente proiectelor finantate din Programul PHARE Coeziune economica si sociala», finantat de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Integrarii Europene pe anii 2006 si 2007, Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei pe anul 2009, respectiv Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului pe anii 2010, 2011 si 2012.

Subprogramul multianual «Asistenta tehnica pentru supervizarea lucrarilor de infrastructura aferente proiectelor finantate din Programul PHARE Coeziune economica si sociala» se incheie, sub aspect financiar, la data de 31 decembrie 2012.

Pentru activitatile prevazute la art. 2 se aloca pentru anul 2011 suma de 6.000 mii lei, prevazuta in bugetul aprobat Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului pe anul 2011, la capitolul 80.01 «Actiuni generale economice, comerciale si de munca», subcapitolul 80.01.01.10 «Programe de dezvoltare regionala si sociala», titlul 55 «Alte transferuri», alineatul 55.01.13 «Programe de dezvoltare».

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 218/30.03.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 273/2011 privind aprobarea cuantumului sumelor alocate in sectorul vegetal prin aplicarea schemei de plati tranzitorii pentru tomatele destinate procesarii

Firme interesate
Actul intereseaza beneficiarii schemelor de plati tranzitorii pentru tomatele destinate procesarii

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul de Productie, Directorul Economic, consilier juridic, specialiti financiari din Administratia publica centrala

Index
Se aproba cuantumul sumelor care se aloca in sectorul vegetal, ca mecanism de sustinere a producatorilor agricoli prin aplicarea schemei de plati tranzitorii pentru tomatele destinate procesarii.

Cuantumul sumelor pentru tomatele destinate procesarii, aferent cererilor unice de plata pe suprafata pentru anul 2010 eligibile depuse de beneficiari, este de 1.725,81 euro/ha.
Platile se fac in lei, la cursul de schimb de 4,2718 lei pentru un euro, stabilit de catre Banca Centrala Europeana in data de 30 septembrie 2010 si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 266 din 1 octombrie 2010.

Beneficiarii schemelor de plati tranzitorii pentru tomatele destinate procesarii sunt cei prevazuti in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plati directe si plati nationale directe complementare, care se acorda in agricultura incepand cu anul 2007, si pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societatile agricole si alte forme de asociere in agricultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 139/2007, cu modificarile ulterioare, care indeplinesc conditiile Ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 91/2008 privind modalitatea de acordare a platilor tranzitorii pentru tomate destinate procesarii si aprobarea prim-procesatorilor.

Resursele financiare necesare aplicarii schemei de plati tranzitorii pentru tomatele destinate procesarii sunt de 869.000 euro si se asigura din bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pe anul 2011 ca sprijin financiar aferent Fondului European de Garantare Agricola, in conformitate cu prevederile art. 28 din Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010.

Prezenta hotarare respecta prevederile art. 128 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori in cadrul politicii agricole comune si de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 si de abrog