Atentie la faptul ca OMFP nr. 161/2015 modifica procedura comunicarii intre contribuabili si autoritatea fiscala prin intermediul "Spatiului privat virtual". Desigur, ne referim la contribuabilul persoana fizica din categoria celor care au obligatia sa depuna declaratii de impozitare.
Asa cum arata acest act normativ, documentele emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului automat sunt:
1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
Documente emise la cererea contribuabilului:
1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de..."
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
Nu uitati! Utilizand "Spatiul privat virtual" contribuabilul poate emite si comunica organului fiscal urmatoarele documente:
1. Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de...."
2. Cerere privind "Nota obligatiilor de plata"
3. Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. Cerere privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»".
OMFP nr. 162/2015 abroga procedura de acordare a asistentei contribuabilului adoptata prin OMFP nr. 767/2000. Desigur, acesta nu mai era de actualitate, fiind adoptat acum 15 ani insa a adoptat o procedura uzitata mult timp.
Ne asteptam din partea autoritatilor fiscale sa adopte in scurt timp o noua procedura de asistenta fiscala a contribuabilului.
Autor: Consultantul fiscal Adrian Benta
sursa: InfoTva.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un angajat a transmis unitatii Decizia medicala prin care a fost incadrat in gradul de invaliditate III, conf. art 68 alin. 1, lit c din Legea 263/2010, persoana putand sa presteze o activitate profesionala, corespunzatoare a cel mult jumatate din timpul normal de munca. Unitatea nu are posibilitatea sa mentina angajatul cu jumatate de norma pe locul de munca pentru care are contract individual de munca si nici nu poate oferi un alta functie corespunzatoare pregatirii angajatului. Va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<