Am inteles dintr-un raspuns anterior ca organele fiscale din judetul Giurgiu, din oficiu, constata ca societatea si-a stabilit domiciliul fiscal in aria lor de competenta, fara sa depuna cererea de inregistrare a noului domiciliu fiscal, caz in care notifica societatea si pun in aplicare Procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului aprobata prin OPANAF 526/2004.
Ce riscuri (amenzi, penalitati) exista pentru o societate care isi declara domiciliul fiscal in sector 6, unde are sediul social fara activitate, in conditiile in care intreaga activitate se desfasoara in Judetul Giurgiu (unde este punctul de lucru)? Se trimite doar acea notificare sau sunt si amenzi de plata?
Raspuns: In principiu, fiind vorba de o apreciere a activitatii societatii din perspectiva gestiunii administrative si conducerii efective a afacerilor, stabilirea, din oficiu si cu notificarea prealabila, a domiciliului fiscal diferit de sediul social nu ar trebui supusa vreunei sanctiuni. Spre exemplu, societatea isi poate desfasura activitatea de productie si administrativa la punctul de lucru din judetul Giurgiu, dar administratorul conduce afacerea de la distanta, de la sediul social din Bucuresti, astfel ca, in urma notificarii primite, societatea poate da lamuririle necesare in acest sens si poate contesta decizia emisa de organele fiscale pentru modificarea, din oficiu, a domiciliului fiscal.
Totusi, nedepunerea in termen de 30 de zile a declaratiei de inregistrare a domiciliului fiscal constituie contraventie si poate fi sanctionata cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei conform art. 219 alin. 1 lit. a si alin. 2 lit. d din Codul de procedura fiscala . In cazul aplicarii amenzii, societatea are posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii (500 lei) dupa cum se prevede la art. 221 alin. 5 din Codul de procedura fiscala .
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<