Am inteles dintr-un raspuns anterior ca organele fiscale din judetul Giurgiu, din oficiu, constata ca societatea si-a stabilit domiciliul fiscal in aria lor de competenta, fara sa depuna cererea de inregistrare a noului domiciliu fiscal, caz in care notifica societatea si pun in aplicare Procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului aprobata prin OPANAF 526/2004.
Ce riscuri (amenzi, penalitati) exista pentru o societate care isi declara domiciliul fiscal in sector 6, unde are sediul social fara activitate, in conditiile in care intreaga activitate se desfasoara in Judetul Giurgiu (unde este punctul de lucru)? Se trimite doar acea notificare sau sunt si amenzi de plata?
Raspuns: In principiu, fiind vorba de o apreciere a activitatii societatii din perspectiva gestiunii administrative si conducerii efective a afacerilor, stabilirea, din oficiu si cu notificarea prealabila, a domiciliului fiscal diferit de sediul social nu ar trebui supusa vreunei sanctiuni. Spre exemplu, societatea isi poate desfasura activitatea de productie si administrativa la punctul de lucru din judetul Giurgiu, dar administratorul conduce afacerea de la distanta, de la sediul social din Bucuresti, astfel ca, in urma notificarii primite, societatea poate da lamuririle necesare in acest sens si poate contesta decizia emisa de organele fiscale pentru modificarea, din oficiu, a domiciliului fiscal.
Totusi, nedepunerea in termen de 30 de zile a declaratiei de inregistrare a domiciliului fiscal constituie contraventie si poate fi sanctionata cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei conform art. 219 alin. 1 lit. a si alin. 2 lit. d din Codul de procedura fiscala . In cazul aplicarii amenzii, societatea are posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii (500 lei) dupa cum se prevede la art. 221 alin. 5 din Codul de procedura fiscala .
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<