Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formular de inregistrare fiscala a contribuabililor, formularul 096

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 015/07.01.2011
================================================

*** CIRCULARA A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 43/2011 privind punerea in circulatie, in scop numismatic, a unui set de 3 monede din argint dedicate palatelor Bucurestiului - Palatul Vechi al Bancii Nationale a Romaniei, Palatul de Justitie si Palatul Camerei de Comert si Industrie si al Bursei

Firme interesate
Muzee, Case de cultura, institutii financiare, BNR

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, colectionarii de monede, specialistii in numismatica, functionari bancari

Index
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 20 decembrie 2010, un set de 3 monede din argint dedicate palatelor Bucurestiului - Palatul Vechi al Bancii Nationale a Romaniei, Palatul de Justitie si Palatul Camerei de Comert si Industrie si al Bursei.

Caracteristicile monedelor din argint care alcatuiesc setul sunt urmatoarele:

1. Palatul Vechi al Bancii Nationale a Romaniei

Aversul prezinta un detaliu al fatadei Palatului Vechi al Bancii Nationale a Romaniei, valoarea nominala a monedei "10 LEI" si stema Romaniei; la exterior, inscriptiile in arc de cerc "ROMANIA", "PALATELE BUCURESTIULUI" si anul de emisiune "2010".
Reversul prezinta, in centru, imaginea Palatului Vechi al Bancii Nationale a Romaniei; sus si jos, doua elemente din decoratiunea interioara a cladirii; la exterior, inscriptiile semicirculare "PALATUL VECHI" si "BANCA NATIONALA A ROMANIEI".

2. Palatul de Justitie

Aversul prezinta una dintre statuile de pe fatada Palatului de Justitie si un element din decoratiunea exterioara a cladirii, valoarea nominala a monedei "10 LEI", stema Romaniei si anul de emisiune "2010"; la exterior, inscriptiile in arc de cerc: "PALATELE BUCURESTIULUI" si "ROMANIA".

Reversul prezinta inscriptia "PALATUL DE JUSTITIE", tronsonul central al cladirii si un element din decoratiunea acoperisului acesteia.

3. Palatul Camerei de Comert si Industrie si al Bursei

Aversul prezinta un element din decoratiunea acoperisului Palatului Camerei de Comert si Industrie si al Bursei, valoarea nominala a monedei "10 LEI", anul de emisiune "2010" si stema Romaniei; la exterior, inscriptiile in arc de cerc: "ROMANIA" si "PALATELE BUCURESTIULUI".

Reversul prezinta Palatul Camerei de Comert si Industrie si al Bursei si grupul statuar de pe frontonul cladirii; la exterior, inscriptia circulara "PALATUL CAMEREI DE COMERT SI INDUSTRIE SI AL BURSEI".

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 021/10.01.2011
================================================

*** ORDIN Nr. 34/2011 al ministrului Finantelor Publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor

Firme interesate
Societatile comerciale, entitati fara personalitate juridica

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administrata publica centrala, consultant fiscal, expert contabil


Index
Categoriile de obligatii fiscale de declarare care se inscriu in vectorul fiscal sunt:

a) taxa pe valoarea adaugata;
b) impozitul pe profit;
c) impozitul pe veniturile microintreprinderilor;
d) accizele;
e) impozitul la titeiul din productia interna;
f) impozitul pe venitul din salarii si pe venituri asimilate salariilor;
g) contributia pentru asigurari sociale de sanatate;
h) contributia de asigurari pentru somaj;
i) contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;
j) contributia de asigurari sociale;
k) contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;
l) contributia pentru concedii si indemnizatii;
m) redeventele miniere;
n) redeventele petroliere.

Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, denumita in continuare declaratie, se completeaza si se depune de catre persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica.

Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Declaratia se depune, direct sau prin imputernicit/ reprezentant legal/reprezentant fiscal, la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.

Organul fiscal competent este:

- pentru contribuabilii care se inregistreaza direct, prin imputernicit sau reprezentant legal, organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui evidenta este inregistrat;

- pentru contribuabilii care se inregistreaza prin reprezentant fiscal, organul fiscal competent pentru administrarea persoanei impozabile care are calitatea de reprezentant fiscal.

Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.

A. FELUL DECLARATIEI

Se marcheaza cu "X" pct. 1 sau 2, dupa caz.

Atentie! In cazul declaratiei de mentiuni se completeaza toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, indiferent daca acestea au mai fost declarate.

B. DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI

Randul 1. Cod de identificare fiscala
Nu se completeaza la inregistrarea initiala.

In cazul in care declaratia de mentiuni este completata de catre imputernicitul/reprezentantul legal, se va inscrie codul de identificare fiscala al contribuabilului pe care il reprezinta.

In cazul in care declaratia de mentiuni este completata de reprezentantul fiscal, se va inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit persoanei impozabile straine.

Randul 2. Denumire
Se completeaza cu denumirea contribuabilului.

Randul 3. Domiciliu fiscal
Se completeaza cu adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.

Atentie! In cazul in care declaratia este completata de catre imputernicitul/reprezentantul legal/reprezentantul fiscal al contribuabilului, se vor trece datele de identificare ale contribuabilului pe care il reprezinta.

In cazul in care declaratia se completeaza pentru inregistrarea fiscala a unui sediu permanent sau sediu fix, la acest capitol se vor inscrie datele de identificare ale sediului permanent sau sediului fix.

Randul 4. Forma de organizare
Se marcheaza cu "X" de catre contribuabil, in functie de forma de organizare a activitatii.

C. ALTE DATE PRIVIND CONTRIBUABILUL

Randul 1. Numar autorizatie de functionare/Numar act legal de infiintare
Se vor inscrie, dupa caz, numarul si data autorizatiei de functionare emise de organul competent, numarul si data actului normativ prin care s-a infiintat contribuabilul, numarul si data hotararii judecatoresti de infiintare sau altele asemenea.

Randul 2. Cod CAEN al obiectului principal de activitate
Se va inscrie codul CAEN al obiectului principal de activitate, astfel cum a fost declarat cu ocazia infiintarii sau autorizarii.

Randul 3. Felul sediului
Se marcheaza cu "X" felul sediului pentru care se solicita inregistrarea, dupa caz.
Codul de identificare fiscala a unitatii infiintatoare se completeaza numai in cazul declaratiilor de mentiuni depuse de sucursale.

Randul 4. Codul de identificare fiscala a unitatii divizate
Se completeaza in cazul in care infiintarea contribuabilului se face prin divizare.

Randul 5. Forma juridica
Se inscrie forma juridica conform nomenclatorului existent la sediul organului fiscal si pe site-ul de internet al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro/Asistenta contribuabili/Nomenclatorul formelor juridice.

Randul 6. Forma de proprietate
Se inscrie forma de proprietate conform nomenclatorului existent la sediul organului fiscal si pe site-ul de internet al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro/Asistenta contribuabili/Nomenclatorul formelor de proprietate.

Randul 7. Platitor de impozit pe venitul din investitii, conform art. 67 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal.

DATE PRIVIND VECTORUL FISCAL

Randul 1. Taxa pe valoarea adaugata
Se marcheaza cu "X" de catre contribuabilii care solicita inregistrarea ca persoana impozabila in scopuri de TVA.

La infiintare

Randul 1.1. Se estimeaza cifra de afaceri pe care contribuabilul preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic, din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, incluzand si operatiunile scutite fara drept de deducere prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:

- livrarile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal;
- livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit.
b) din Codul fiscal.

Randul 1.2 se marcheaza cu "X" in cazul contribuabililor care opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi estimeaza ca vor realiza o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal, constituita din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, incluzand si operatiunile scutite fara drept de deducere prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:

- livrarile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal;
- livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.

Plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal se determina proportional cu perioada ramasa de la infiintare si pana la sfarsitul anului, fractiunea de luna considerandu-se o luna calendaristica intreaga.

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 025/11.01.2011
================================================

*** ORDINUL AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. 13/2011 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal"

Firme interesate
Societatile comerciale inregistrate in scopuri TVA

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, consultant fiscal, expert contabil, inspector din domeniul recuperarii creantelor bugetare

Index
Formularul (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal" se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care nu au depasit plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.

Plafonul de scutire prevazut de lege este de 35.000 euro, al carui echivalent in lei se stabileste la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie, respectiv de 119.000 lei.

Formularul (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal" se depune la organul fiscal competent, pana la data de 20 ianuarie inclusiv, pentru anul precedent.

Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute:

- un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau la posta, prin scrisoare recomandata;
- un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Completarea formularului se face astfel:

Sectiunea I "Date de identificare a persoanei impozabile"
Caseta "Denumire/Nume, prenume" se completeaza cu denumirea persoanei juridice, a asociatiei sau a entitatii fara personalitate juridica ori cu numele si prenumele persoanei fizice, dupa caz.

Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de inregistrare in scopuri de TVA inscris in certificatul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile care are obligatia de a depune decontul de taxa pe valoarea adaugata.

Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.

Caseta "Domiciliul fiscal" se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile.

Sectiunea II "Reprezentare prin imputernicit" se completeaza de catre imputernicitul desemnat potrivit art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si se inscriu numarul si data cu care imputernicitul a inregistrat actul de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege, la organul fiscal.

Caseta "Nume, prenume/Denumire" se completeaza cu datele privind numele si prenumele sau denumirea imputernicitului.

Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de identificare fiscala atribuit imputernicitului.

Sectiunea III se completeaza cu cifra de afaceri din anul precedent obtinuta sau, dupa caz, recalculata de catre contribuabil, potrivit prevederilor art. 152 alin. (2) sau (5), dupa caz, din Codul fiscal.

Cifra de afaceri se calculeaza in lei, pe baza informatiilor din jurnalele pentru vanzari aferente operatiunilor efectuate in cursul anului calendaristic precedent celui in care se depune declaratia de mentiuni.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 14 Ianuarie 2011
Votati articolul "Formular de inregistrare fiscala a contribuabililor, formularul 096":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016