Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura acordarii esalonarilor la plata, depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, procedura privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 249/08.04.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 1.853/2011 al ministrului Finantelor Publice pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata

Firme interesate
Act d einteres general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Dirtectorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, consultant fiscal, expert contabil, cetateni, inspector din domeniul recuperarii creantelor bugetare

Index
Esalonarea la plata se solicita de catre contribuabili in baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent definit la art. 2 sau comunicate prin posta, cu confirmare de primire.
Cererea contribuabilului se solutioneaza, in termen de cel mult 60 de zile de la data inregistrarii acesteia, de catre organul fiscal competent, prin emiterea unei decizii de esalonare la plata sau a unei decizii de respingere a cererii de acordare a esalonarii la plata, dupa caz, conform modelelor prevazute in anexele nr. 1 si 2.
Cererea de acordare a esalonarii la plata va cuprinde urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum si numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile cu tertii;
b) perioada pentru care se solicita esalonarea la plata, exprimata in luni, si motivarea acesteia;
c) suma totala pentru care se solicita esalonarea la plata, defalcata pe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat si in cadrul acestora, pe obligatii fiscale principale si accesorii;
d) justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia;
e) mentiuni referitoare la esalonarile la plata acordate in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, denumita in continuare ordonanta de urgenta;
f) data si semnatura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, precum si stampila, daca este cazul.
La cererea de acordare a esalonarii la plata se anexeaza urmatoarele documente:
a) declaratia pe propria raspundere a contribuabilului din care sa reiasa ca nu se afla in procedura insolventei, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, ca nu se afla in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare, si ca nu i s-au/s-a stabilit raspunderea, potrivit prevederilor art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala;
b) documente sau informatii relevante in sustinerea cererii.
In cazul persoanelor juridice, la cererea de acordare a esalonarii de plata se anexeaza si urmatoarele documente:
a) copia ultimei situatii financiare anuale depuse la oficiul registrului comertului/organul fiscal competent, dupa caz;
b) situatia incasarilor si platilor pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarii la plata, conform modelului prevazut in anexa nr. 3;
c) copia ultimei balante de verificare;
d) programul de restructurare sau de redresare financiara semnat de reprezentantul legal al contribuabilului, care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare;
e) situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii, prevazuta in anexa nr. 6.
In cazul persoanelor fizice, la cererea de acordare a esalonarii la plata se anexeaza si urmatoarele documente:
a) registrul-jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, acte prin care se dovedesc veniturile contribuabilului pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarii la plata;
b) programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare.
Contribuabilii fara domiciliu fiscal in Romania pot beneficia de esalonare la plata numai daca desemneaza un imputernicit potrivit art. 18 din Codul de procedura fiscala.
Dupa primirea cererii de acordare a esalonarii la plata, organul fiscal competent verifica:
a) daca cererea contine elementele prevazute la art. 3 alin. (3);
b) daca cererea este insotita de documentele prevazute la art. 3 alin. (4)-(6);
c) daca au fost depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal;
d) existenta unor sume de rambursat/de restituit/de plata de la buget.
In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1) lit. a)-c), organul fiscal indruma contribuabilii in privinta drepturilor si obligatiilor ce le revin in cursul procedurii de acordare a esalonarii la plata.
In situatia in care a/au fost emisa/emise decizia de rambursare/de restituire si/sau acte de individualizare a obligatiilor de plata de la buget, organul fiscal efectueaza inregistrarea compensarii potrivit art. 116 din Codul de procedura fiscala, inainte de eliberarea certificatului de atestare fiscala.
In vederea solutionarii cererii de acordare a esalonarii la plata si a stabilirii sumelor care vor face obiectul acesteia, organul fiscal elibereaza, din oficiu, certificatul de atestare fiscala, conform modelului prevazut in anexa nr. 4. Certificatul de atestare fiscala se elibereaza in doua exemplare: un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza de catre organul fiscal la dosarul esalonarii.
In cazul in care exista diferente intre sumele solicitate de catre contribuabil in cerere si cele inscrise in certificatul de atestare fiscala, organul fiscal solicita, in scris, prezentarea contribuabilului la sediul sau pentru clarificarea situatiei fiscale a acestuia. Solicitarea se transmite contribuabilului odata cu certificatul de atestare fiscala. Dispozitiile art. 50 din Codul de procedura fiscala se aplica in mod corespunzator.
Dupa clarificarea neconcordantelor, organul fiscal intocmeste in doua exemplare procesul-verbal de punere de acord, conform modelului prevazut in anexa nr. 5.
Odata cu intocmirea procesului-verbal de punere de acord se elibereaza, in doua exemplare, un nou certificat de atestare fiscala. Un exemplar al procesului-verbal de punere de acord si al certificatului de atestare fiscala se comunica contribuabilului, iar un exemplar al acestora se arhiveaza de catre organul fiscal la dosarul esalonarii.
Termenul de clarificare a neconcordantelor si de eliberare a unui nou certificat de atestare fiscala este de cel mult 15 zile de la data comunicarii certificatului de atestare fiscala initial. Termenul prevazut la art. 3 alin. (2) se prelungeste in mod corespunzator.
Continutul certificatului de atestare fiscala eliberat in scopul esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
Prin exceptie de la prevederile art. 112 alin. (2) si (3) din Codul de procedura fiscala, certificatul de atestare fiscala cuprinde obligatiile fiscale exigibile existente in sold la data eliberarii acestuia.
Certificatul de atestare fiscala cuprinde 3 sectiuni:
a) sectiunea A "Obligatii de plata exigibile existente in sold la data eliberarii certificatului";
b) sectiunea B "Obligatii de plata care nu pot face obiectul esalonarii la plata";
c) sectiunea C "Obligatii fiscale nete administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala ce pot face obiectul esalonarii la plata".
La sectiunea A se inscriu:
a) obligatiile fiscale principale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala individualizate pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte sume datorate bugetului general consolidat;
b) obligatiile fiscale accesorii defalcate pe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat si in cadrul acestora, pe majorari de intarziere/dobanzi/penalitati de intarziere;
c) sumele reprezentand amenzi de orice fel;
d) sumele reprezentand creante stabilite de alte organe si transmise spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
La sectiunea B se inscriu:
a) obligatiile fiscale prevazute in decizia de acordare a esalonarii la plata, emisa in temeiul ordonantei de urgenta, ramase nestinse din esalonarea la plata acordata;
b) suma totala din decontul/deconturile cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare in curs de solutionare. Se vor mentiona obligatiile de plata de natura celor prevazute la sectiunea A a caror compensare urmeaza a fi inregistrata la data emiterii deciziei prin care a fost aprobata suma de rambursat;
c) sumele reprezentand amenzi de orice fel, precum si sumele reprezentand creante stabilite de alte organe si transmise spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
La sectiunea C se inscriu obligatiile fiscale nete administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala ce pot face obiectul esalonarii la plata, reprezentand diferenta dintre obligatiile de plata cuprinse la sectiunea A si obligatiile de plata cuprinse la sectiunea B. Acestea se individualizeaza pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte sume datorate bugetului general consolidat, inclusiv obligatiile fiscale accesorii.
Nu se inscriu in certificatul de atestare fiscala sumele reprezentand obligatii fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a caror executare este suspendata in conditiile art. 14 si 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Procedura de emitere a acordului de principiu sau a deciziei de esalonare la plata ori a deciziei de respingere
Dupa eliberarea certificatului de atestare fiscala, organul fiscal verifica:
a) daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a), b) si d)-f) din ordonanta de urgenta;
b) daca cererea de acordare a esalonarii la plata contine obligatiile de plata prevazute la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
Indeplinirea conditiei prevazute la art. 4 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta, referitoare la dificultatea generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti si capacitatea financiara de plata pe perioada de esalonare, se analizeaza si se stabileste de organul fiscal pe baza documentelor referitoare la incasarile si platile pe ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de acordare a esalonarii la plata, a programului de restructurare sau de redresare financiara prezentat de contribuabil ori a altor informatii si/sau documente relevante prezentate de contribuabil sau detinute de organul fiscal. In aceasta analiza sunt relevante evolutia pozitiva a capacitatii financiare de plata pe perioada esalonarii, precum si sustenabilitatea acesteia.
In cazul persoanelor juridice, la stabilirea dificultatii generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti se pot avea in vedere si indicatorii orientativi, precum si alte informatii prevazute in anexa nr. 6.
Dupa verificarea conditiilor prevazute la alin. (1), organul fiscal competent, in cel mult 15 zile de la eliberarea certificatului de atestare fiscala, intocmeste referatul "A" conform modelului prezentat in anexa nr. 7.
Referatul "A" va fi insotit de documentele ce dovedesc indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1).
Concomitent cu referatul prevazut la alin. (4), organul fiscal competent intocmeste acordul de principiu, conform modelului prevazut in anexa nr. 8, sau, dupa caz, decizia de respingere a cererii de acordare a esalonarii la plata. Un exemplar al acordului de principiu sau al deciziei de respingere se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza de organul fiscal la dosarul esalonarii.
Prin exceptie de la prevederile alin. (6), organul fiscal emite decizia de esalonare la plata in baza referatului prevazut la alin. (4) in cazul in care sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a), b) si d)-f) din ordonanta de urgenta, pentru urmatorii contribuabili:
a) institutii publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) persoane fizice care solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale de pana la 5.000 lei;
c) persoane juridice care solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale de pana la 20.000 lei.
Prin acordul de principiu, organul fiscal stabileste perioada de esalonare, dobanda datorata pe aceasta perioada si procentul de pana la 40% prevazut la art. 9 alin. (9) din ordonanta de urgenta, dupa caz, precum si cuantumul garantiei. Dobanda se calculeaza de la data emiterii acordului de principiu.
Organul fiscal emite decizia de respingere a cererii de acordare a esalonarii la plata in urmatoarele situatii:
a) pentru obligatiile prevazute la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta, ori de cate ori in cerere sunt inscrise si astfel de sume;
b) nu sunt indeplinite conditiile de acordare prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a), b) si d)-f) din ordonanta de urgenta;
c) contribuabilul nu depune documentele justificative necesare solutionarii cererii;
d) cererea de acordare a esalonarii la plata si documentele aferente nu prezinta nicio modificare fata de conditiile de acordare a esalonarii la plata prevazute intr-o cerere anterioara care a fost respinsa.
Decizia de respingere a cererii de acordare a esalonarii la plata se emite in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza de organul fiscal la dosarul esalonarii.
Inaintea emiterii deciziei de respingere a cererii de acordare a esalonarii la plata, organul fiscal efectueaza audierea contribuabilului potrivit art. 9 din Codul de procedura fiscala. In acest caz, organul fiscal va intocmi un proces-verbal de audiere.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 250/08.04.2011
=================================================

*** CIRCULARA A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 13/2011 privind modificarea ratei rezervei minime obligatorii pentru mijloacele banesti in valuta

Firme interesate
Institutii de credit straine, casele centrale ale cooperativelor de credit, institutiile emitente de moneda electronica

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, functionari bancari, cetateni

Index
Incepand cu perioada de aplicare 24 aprilie-23 mai 2011, rata rezervei minime obligatorii pentru mijloacele banesti in valuta cu scadenta mai mica de 2 ani de la finele perioadei de observare si mijloacele banesti in valuta cu scadenta reziduala mai mare de 2 ani de la finele perioadei de observare, care prevad clauze contractuale referitoare la rambursari, retrageri, transferari anticipate, se stabileste la un nivel de 20%.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 253/11.04.2011
=================================================

*** ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULUI Nr. 35/2011 pentru stabilirea unor masuri in domeniul realizarii programelor de interes public sau social, al indeplinirii obligatiilor fiscale si al functionarii optime a institutiilor statului, precum si pentru aplicarea unitara a dispozitiilor legale

Firme interesate
Compania Nationala de Investitii "C.N.I." - S.A., autoritatile administratiei publice centrale sau autoritatile administratiei publice locale

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, functionari publici din administratia publica centrala sau locala, beneficiarii invetitiilor CNI, specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
Pentru derularea programelor de interes public sau social in domeniul constructiilor, aprobate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, C.N.I. va intocmi programe anuale, in colaborare cu beneficiarii investitiilor care ii pun la dispozitie terenuri pentru constructii, viabilizate (cu acces la utilitatile necesare: retele de alimentare cu apa, canalizare, energie electrica si termica si altele asemenea) si libere de orice sarcini.
Aprobarea documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor incluse in programele prevazute la alin. (1) se face in conditiile legii.
Pentru constructiile de interes public ori social, proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, utilitatile si dotarile tehnico-edilitare aferente se realizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale, potrivit legii si in corelare cu programele de constructii derulate prin C.N.I.
Pentru constructiile proprietate privata a unor persoane fizice sau juridice derulate prin programele C.N.I., utilitatile si dotarile tehnico-edilitare aferente acestora se asigura prin grija beneficiarilor.
Pentru asistenta tehnica asigurata de C.N.I. in pregatirea si derularea programelor de investitii, inclusiv pentru plata personalului de supraveghere pe parcursul realizarii acestora, in devizul general al lucrarii se vor prevedea cheltuieli forfetare in cuantum de 5% din valoarea lucrarilor de constructii-montaj. Aceste sume constituie venituri ale C.N.I. si se incaseaza pe masura decontarii lucrarilor executate.
Pentru asistenta tehnica asigurata de C.N.I. in pregatirea si derularea programelor de lucrari de reparatii curente si capitale, consolidari si alte lucrari similare, inclusiv pentru plata personalului de supraveghere pe parcursul realizarii acestora, in devizul general al lucrarii se vor prevedea cheltuieli forfetare in cuantum de 5% din valoarea devizului. Aceste sume constituie venituri ale C.N.I. si se incaseaza pe masura decontarii lucrarilor executate.
Prin exceptie de la prevederile alin. (3) si (4), in devizul general al lucrarilor a caror finantare se asigura integral de catre autoritatile administratiei publice centrale sau de catre autoritatile administratiei publice locale nu se vor prevedea cheltuielile forfetare in cuantum de 5% din valoarea lucrarilor de constructii-montaj/devizului, dupa caz.
Prin derogare de la prevederile art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, posturile vacante de specialitate juridica, finantate prin legea bugetului de stat, din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si Inaltei Curti de Casatie si Justitie pot fi ocupate prin examen sau concurs in conditiile legii.
Prevederile art. 22 alin. (2^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si functiilor de conducere care se ocupa in baza unui contract incheiat potrivit legii.
Prevederile art. 22 alin. (2^2) si (2^3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si institutiilor, precum si autoritatilor publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat aflate in subordinea/coordonarea Guvernului sau a ministerelor.

*** DECIZIA  AGENTIEI PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR SI PROGRAMELOR PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII Nr. 61/2011 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual pe perioada 2005-2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor-manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii

Firme interesate
Intreprinderile mici si mijlocii

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Femeile manager, consilier juridic, reprezentantele organizatiilor pentru promovarea drepturilor femeilor

Index
Obiectivul Programului national multianual pe perioada 2005-2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor-manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii, denumit in continuare program, il constituie promovarea unui sistem de informare si instruire, care sa faciliteze mobilitatea femeilor pe piata fortei de munca si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale acestora in scopul implicarii lor in structuri economice private, in contextul problemelor legate de mentinerea echilibrului dintre obligatiile familiale si cele profesionale si al prejudecatilor existente la nivel local.
Programul urmareste:
- stimularea autoangajarii si cresterea numarului de femeiintreprinzator in cadrul comunitatilor de afaceri;
- dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial in randul femeilor;
- imbunatatirea performantelor economice ale intreprinderilor existente, conduse de femei, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora, ca urmare a educatiei antreprenoriale;
- accesul egal al femeilor la economia bazata pe cunoastere si dezvoltarea abilitatilor inovative pentru consolidarea unui mediu economic competitiv;
- schimburi de experienta intre femei de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale;
- cresterea standardului de viata si a veniturilor proprii;
- cresterea numarului de noi locuri de munca create in cadrul intreprinderilor conduse de femei si a beneficiilor aduse economiei nationale;
- crearea unui climat propice dezvoltarii unei retele de antreprenoriat feminin in Romania in colaborare cu asociatii ale femeilor de afaceri;
- stimularea dorintei femeilor de reprezentare in societatea civila a propriilor interese.
Programul include actiuni specifice Saptamanii europene a IMM-urilor 2011, care va avea loc in cursul lunii octombrie.
Saptamana europeana a IMM-urilor 2011 este o campanie de promovare a antreprenoriatului in Europa si de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, national si local. Acest eveniment pune la dispozitia IMM-urilor o gama larga de informatii, sfaturi, ajutor si idei in scopul dezvoltarii activitatilor acestora.
Saptamana europeana a IMM-urilor 2011 incurajeaza si ajuta IMM-urile sa isi atinga potentialul maxim. Evenimentul va inspira intreprinzatorii potentiali sa ia initiativa si sa faca ceea ce este necesar pentru a-si atinge obiectivele.
Saptamana europeana a IMM-urilor 2011 este coordonata de Directia generala intreprinderi si industrie a Comisiei Europene, dar cele mai multe evenimente din cadrul Saptamanii europene a IMM-urilor 2011 sunt organizate de catre organizatiile de intreprinderi, organismele abilitate sa acorde sprijin, autoritatile locale si regionale si alte entitati din tarile participante. Saptamana europeana a IMM-urilor 2011 este una dintre masurile luate pentru implementarea legii europene pentru intreprinderi mici (Small Business Act), prima politica-cadru exhaustiva pentru IMM-uri din Uniunea Europeana si statele sale membre.
Saptamana europeana a IMM-urilor 2011 urmareste sa:
● informeze: prin difuzarea de informatii in legatura cu asistenta oferita de Uniunea Europeana si autoritatile nationale intreprinderilor mici si mijlocii;
● ofere asistenta: prin crearea unui parteneriat EU-IMM, subliniind pe de o parte faptul ca Europa este mai puternica daca exista IMM-uri competitive, iar pe de alta parte faptul ca Uniunea Europeana este gata sa le sustina si sa le ofere consiliere;
● inspire: prin motivarea IMM-urilor existente sa isi largeasca orizonturile si sa isi dezvolte si extinda activitatea;
● impartaseasca: prin difuzarea de idei si impartasirea experientelor in domeniul antreprenoriatului cu alti antreprenori;
● incurajeze: prin incercarea de a convinge tinerii ca antreprenoriatul este o optiune profesionala atractiva.
Bugetul programului
Programul se finanteaza din bugetul pe anul 2011 al Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, denumita in continuare Agentie, care a fost aprobat prin anexa nr. 3/35/27 la Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010.
Agentia administreaza, gestioneaza si deruleaza direct programele de incurajare si stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, finantate de la bugetul de stat la nivel national si la nivel local, prin intermediul oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, denumite in continuare O.T.I.M.M.C., si asigura managementul financiar si/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L124 din data de 20 mai 2003.
Pentru realizarea programului se aloca de la bugetul de stat pe anul 2011 suma de 500.000 lei, astfel:
a) etapa I - 66.000 lei pentru elaborarea si publicarea brosurii;
b) etapa a II-a - 394.000 lei, din care:
- 76.000 lei, pentru efectuarea serviciului de training in cele 8 locatii. Acest serviciu va fi organizat de Agentie si presupune cheltuieli cu onorariile lectorilor;
- 318.000 lei, repartizati in mod egal fiecarui O.T.I.M.M.C., pentru organizarea si desfasurarea cursurilor de educatie antreprenoriala (cheltuieli privind tiparirea si multiplicarea materialelor de curs) pe durata a 4 (patru) zile in 8 (opt) locatii arondate celor 8 (opt) O.T.I.M.M.C.;
c) etapa a III-a - 40.000 lei, repartizati in mod egal fiecarui O.T.I.M.M.C., pentru organizarea campaniilor de informare din cadrul caravanei "Zilele femeilor intreprinzator" in 8 locatii arondate celor 8 (opt) O.T.I.M.M.C.
Din bugetul alocat desfasurarii activitatilor specifice programului se finanteaza urmatoarele: editarea de brosuri, editarea de materiale de promovare si prezentarea/ editarea/multiplicarea de materiale de curs, inchirierea de spatii, achizitia de rechizite, transmiterea de invitatii, onorariile trainerilor, precum si alte cheltuieli necesare organizarii campaniilor de informare si cursurilor antreprenoriale, inclusiv masa si cazarea participantelor la a II-a etapa a programului.
In cadrul programului, pentru desfasurarea activitatilor specifice Agentiei si O.T.I.M.M.C., se pot incheia contracte generatoare de venit cu alti parteneri (camere de comert, patronate, firme de consultanta s.a.).
Inregistrarea formularelor de participare se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro, conform procedurii de inscriere on-line si inregistrarii in Registrul unic electronic, aprobata prin decizia presedintelui Agentiei. Programul se va derula in 3 etape, astfel:
Etapa I - elaborarea si publicarea brosurii:
"SELECTII DE BUNE PRACTICI ANTREPRENORIALE FEMININE IN IMM-urile DIN ROMANIA"
Etapa a II-a - organizarea si desfasurarea de cursuri de pregatire antreprenoriala pe durata a 4 zile in fiecare dintre cele 8 locatii.
Perioada si locatiile de desfasurare a cursurilor de pregatire antreprenoriala, precum si tematica acestora se vor publica pe pagina de web a Agentiei, pe site-urile O.T.I.M.M.C. si in presa locala.
Inscrierea participantelor se va face prin completarea formularului de inscriere on-line la cursuri (anexa nr. 1), la adresa www.aippimm.ro, pe parcursul a 5 zile. Data inceperii inscrierilor va fi afisata pe site-ul www.aippimm.ro cu cel putin 5 zile inainte de a fi deschisa aplicatia pentru inscriere.
Dupa expirarea perioadei de inscriere, Agentia va publica lista beneficiarelor eligibile pe pagina de web www.aippimm.ro
Aplicantele eligibile vor depune la sediul O.T.I.M.M.C. care organizeaza activitatile sau prin e-mail documentele justificative in termen de 5 zile de la publicarea listei cu participantele eligibile, dupa cum urmeaza:
a) fotocopie a buletinului/cartii de identitate al/a solicitantei;
b) fotocopie a diplomei de bacalaureat sau a ultimei diplome de studii sau, dupa caz, adeverinta de liceu sau facultate care sa ateste absolvirea;
c) angajament (anexa nr. 5);
Numarul maxim de cursante pentru fiecare locatie este de 30.
Solicitarile vor fi analizate de catre unitatile de programare, selectie, evaluare si contractare (denumite in continuare UPSEC) din cadrul O.T.I.M.M.C., conform principiului "primul venit - primul servit", in limita locurilor disponibile, in concordanta cu data si ora inregistrarii on-line, precum si cu documentele justificative si in baza verificarii datelor din formular privind conformitatea cu criteriile de eligibilitate a beneficiarelor.
Aplicantele eligibile au obligatia de a confirma la O.T.I.M.M.C. (anexa nr. 4) prezenta la seminar si prezenta la cursuri. In cazul in care persoanele admise la cursuri nu respecta programul stabilit (absenta de la curs), acestea nu vor mai primi certificat de participare la curs. In cazul neprezentarii la cursuri, beneficiarele vor formula in scris o scrisoare de renuntare pe care o vor transmite prin fax sau e-mail la O.T.I.M.M.C./Agentie.
Beneficiarelor programului cu activitate si prezenta completa li se vor acorda certificate de participare care sa ateste cunostintele dobandite la cursurile organizate in cadrul programului.
Etapa a III-a - organizarea campaniei de informare "Zilele femeilor-intreprinzator", avand ca tematica asistenta oferita IMM-urilor de Uniunea Europeana, competitivitatea acestora si dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor.
Agentia si O.T.I.M.M.C. demareaza implementarea programului in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a Procedurii de implementare a programului.
Perioada si locatia de desfasurare a campaniilor de informare din cadrul caravanei "Zilele femeilor-intreprinzator" se vor stabili de fiecare O.T.I.M.M.C. si vor fi anuntate cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de eveniment, atat pe site-ul Agentiei, www.aippimm.ro, cat si in presa locala.
Fiecare seminar se va derula pe parcursul zilei urmatoare datei-limita de inscriere pentru fiecare locatie stabilita.
Inscrierea participantelor la manifestarile din cadrul campaniei de informare se face completandu-se formularul de participare on-line (anexa nr. 2) pe pagina de web www.aippimm.ro
Se considera ca prin inscrierea in program aplicanta este de acord cu furnizarea in favoarea Agentiei a anumitor date cu caracter personal (de exemplu: CNP, adresa de domiciliu etc.), date care vor fi securizate in cadrul Registrului unic electronic al programului.
Formularele si documentele justificative depuse de catre solicitante in cadrul programului sunt confidentiale, membrii UPSEC avand obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate in acestea catre terte persoane, cu exceptia cazului in care informatiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului in exercitarea atributiilor ce le revin.
Agentia si O.T.I.M.M.C. sunt autorizate sa publice, in orice forma si mediu, inclusiv pe internet, informatiile referitoare la numele beneficiarei si activitatea la care participa.
Documentele depuse de catre beneficiare in vederea participarii in cadrul programului vor fi pastrate la sediul fiecarui O.T.I.M.M.C.
Participantele la activitatile din cadrul programului vor completa si vor transmite catre O.T.I.M.M.C. - Unitatea de monitorizare, control si raportare (UMCR) formularul de raportare tehnica prevazut in anexa nr. 3. Transmiterea formularului de raportare tehnica este obligatorie pentru toate beneficiarele etapei a II-a din cadrul programului, pe o perioada de 3 ani, incepand cu anul 2012.
Evaluarea rezultatelor obtinute de catre beneficiarele programului se va face de catre UMCR din cadrul O.T.I.M.M.C., pe baza procedurii operationale de monitorizare si control a programului, aprobata prin decizia presedintelui Agentiei.
UMCR din cadrul O.T.I.M.M.C. va transmite Unitatii de informare si monitorizare, impact programe - UIMIP din cadrul Agentiei centralizatorul datelor culese din formularele de raportare tehnica depuse de beneficiarele programului 2011, conform procedurii operationale de monitorizare, control si raportare in cadrul programelor pentru intreprinderile mici si mijlocii de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii acestora.
Pe baza evaluarii rezultatelor din centralizator se vor imbunatati si diversifica programa cursurilor de specializare, precum si conditiile de participare in cadrul programului.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 254/11.04.2011
=================================================

*** ORDINUL Nr. 1.930/ 431/623/ 186/2011 al ANAF, al CNAS, al CNPP si al ANOFM privind aprobarea obligatiilor care revin oficiilor nominalizate de Casa Nationala de Pensii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca in aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"

Firme interesate
Actul de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul de Resurse umane, consilier juridic, angajati, inspector din domeniul recuperarii creantelor bugetare, persoanelor fizice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, si au obligatia depunerii "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul portalului e-Romania.

Index
Depunerea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice
Contribuabilii care au obligatia, potrivit legii, sa depuna "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" pot indeplini aceasta obligatie declarativa prin depunerea declaratiei in format hartie, semnata si stampilata, conform legii, insotita de declaratia in format electronic, pe suport CD, la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, din judetul in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal.
Fac exceptie de la prevederile pct. 1 contribuabilii mari si mijlocii, definiti potrivit legii, care depun declaratiile fiscale in conditiile prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.
La depunerea declaratiei, contribuabilul prezinta declaratia in formatul prevazut la art. 1 alin. (3) din ordin.
Primirea si prelucrarea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" de catre oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice
Persoanele nominalizate, cu ocazia acreditarii, pentru primirea si prelucrarea declaratiei, denumite in continuare operatori, asigura preluarea declaratiei de la contribuabili.
Operatorii trebuie sa detina un certificat digital emis de Ministerul Finantelor Publice, inrolat in sistemul de Managementul identitatii al sistemului informatic al ministerului.
Operatorul primeste de la contribuabil declaratia in format hartie, insotita de formatul electronic al acesteia, pe suport CD, si parcurge urmatoarele etape:
a) verifica declaratia in format hartie, urmarind ca formularul sa aiba inscrise:
(i) codul de identificare fiscala al contribuabilului;
(ii) datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului;
(iii) semnatura si stampila, conform legii;
b) vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei;
c) verifica formatul electronic al declaratiei. Dupa lansarea programului de verificare se alege fisierul de tip PDF corespunzator:
(i) daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare, evidentiate cu culoarea rosie. In acest caz, programul de verificare nu permite prelucrarea declaratiei. Operatorul restituie contribuabilului declaratia, atat formatul hartie, cat si formatul electronic. In cazul in care declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare;
(ii) daca nu se identifica erori si declaratia poate fi prelucrata, se trece la urmatoarea etapa;
d) verifica informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei, afisate de aplicatia informatica pe ecranul statiei de lucru, cu cele inscrise in formatul hartie prezentat de contribuabil:
(i) daca informatiile inscrise in formatul hartie si in cel electronic al declaratiei prezinta diferente, operatorul respinge declaratia (butonul "Respinge declaratia") si restituie contribuabilului atat formatul hartie, cat si formatul electronic al acesteia. In cazul in care declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare;
(ii) daca nu se identifica erori, operatorul accepta declaratia (butonul "Accepta declaratia") si trece la urmatoarea etapa;
e) atribuie declaratiei numarul unic de inregistrare si inscrie acest numar, precum si data depunerii pe ambele exemplare ale formatului hartie al declaratiei;
f) retine un exemplar al formatului hartie al declaratiei, precum si suportul electronic si restituie contribuabilului al doilea exemplar al formatului hartie al declaratiei.
Transmiterea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" de catre oficiile acreditate, in baza de date centrala a Ministerului Finantelor Publice - Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
In vederea transmiterii declaratiei in baza de date centrala a Ministerului Finantelor Publice-Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, persoana desemnata sa transmita declaratii prin upload trebuie sa efectueze urmatoarele operatiuni:
1. copiaza kitul aplicatiei pe statia de colectare a formatului electronic al declaratiei (fisier in format pdf), la prima utilizare a statiei de colectare;
2. dezarhiveaza continutul intr-un director de fisiere (de exemplu "D112").
In acest director se vor gasi fisierele de configurare const.properties, log4j.xml, precum si executabilul GhiseuUpload.bat;
3. configureaza urmatoarele directoare de fisiere:
- D:intrate
- D:trimise
- D:ramase
- D:
In cazul in care nu se foloseste adresa implicita pentru aceste directoare, atunci se poate specifica locatia si denumirea acestora in fisierul const.prop livrat cu kitul aplicatiei, astfel:
folder.i=<locatia fisierelor/declaratiilor intrate in sistem>
folder.t=<locatia fisierelor/declaratiilor care au fost trimise in baza centrala>
folder.r=<locatia fisierelor/declaratiilor care au avut erori>
Pentru configurarea locului unde se va genera fisierul de log se editeaza fisierul log4j.xml la randul:
<param name = "File" value = "D:/D112/logs/ agentUpload.log"/>
Se modifica value = "<directorul si numele fisierului unde se vor loga activitatile persoanei desemnate sa transmita declaratii prin upload >"
Se introduce numele si parola utilizatorului, care este inregistrat in Managementul identitatii al sistemului informatic al Ministerului Finantelor Publice, cu rolul de transmitere.
Declaratiile transmise se vor afla in directorul folder.t
Declaratiile netransmise vor ramane in folder.i
Declaratiile in care au fost identificate erori de alta natura decat cea de conectivitate vor ramane in folder.r
Persoana desemnata sa transmita declaratii catre baza de date centrala are urmatoarele atributii:
- identifica, in retea, statiile de lucru care deservesc ghiseele de primire a declaratiilor;
- identifica, pentru fiecare statie de lucru, fisierele continand declaratiile depuse (acceptate) si le transfera in directorul dedicat, creat pe statia locala;
- ruleaza aplicatia de transmitere a declaratiilor catre baza de date centrala;
- verifica daca transmiterea declaratiilor catre baza de date centrala a fost completa. In caz de eroare, transmiterea se reia;
- verifica fisierul de log-uri D:/D112/logs/agentUpload.log;
- intocmeste situatii cu:
* numarul de fisiere primite, transmise si ramase;
* erori si cauzele lor;
* informatii din log-uri.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 259/12.04.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 255/2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea unitara a proiectelor prioritare din cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, gestionate de Ministerul Mediului si Padurilor

Firme interesate
Beneficiarii obiectivelor de investitii

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directrorul Executiv, consilier juridic, inspector din domeniul disciplinei in constructii, inspector de mediu

Index
Pentru obiectivele de investitii propuse a fi finantate, prevazute la art. 2 lit. a), MMP preia de la beneficiari, pe durata de realizare a investitiei, in folosinta gratuita, terenurile necesare realizarii lucrarilor, potrivit protocolului prevazut in anexa nr. 1.
Obiectivele de investitii din cadrul proiectelor prioritare prevazute la art. 2 se amplaseaza pe terenuri proprietate publica sau privata a statului ori a UAT-urilor si/sau pe terenuri proprietate privata, dobandite conform legii, a caror folosinta/administrare se asigura de catre beneficiar, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Folosinta/Administrarea terenurilor se preia de catre MMP, cu titlu gratuit, pe intreaga perioada a realizarii proiectelor prioritare din cadrul PNDI, pe baza de protocol incheiat cu beneficiarii, cu specificatia expresa ca terenurile sunt libere de orice sarcini, ca nu se afla in litigiu si ca nu fac obiectul niciunei revendicari.
Beneficiarul va da o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca terenul este liber de orice sarcini, nu se afla in litigiu si nu face obiectul niciunei revendicari, al carei model este prevazut in anexa nr. 2 si care va insoti protocolul prevazut la art. 4.
Beneficiarii obiectivelor de investitii au obligatia de a obtine, pe cheltuiala proprie, si de a pune la dispozitia MMP autorizatia de construire, in conditiile legii.
Selectarea proiectelor pentru "Programele multianuale de mediu si gospodarirea apelor" se va realiza cu prioritate dintre proiectele depuse in cadrul Programului vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare, sesiunea 2010, de la Administratia Fondului pentru Mediu. La solicitarea MMP, UAT-urile, in termen de 15 zile calendaristice, isi vor exprima, prin hotarare a Consiliului local, intentia de a participa la PNDI.
ANAR va centraliza la nivel national si va transmite la MMP propunerile de proiecte pentru "Infrastructura in domeniul gospodaririi apelor, lucrari hidrotehnice de aparare impotriva inundatiilor, marirea gradului de siguranta a barajelor si reabilitarea si protectia zonei costiere".
Pe baza propunerilor primite potrivit prevederilor alin. (1) si (2), MMP intocmeste lista-sinteza a obiectivelor de investitii propuse a fi finantate, al carei model este prevazut in anexa nr. 3, si o supune aprobarii prin ordin al ministrului mediului si padurilor.
Lista-sinteza astfel aprobata este documentul-cadru care va sta la baza intocmirii listei obiectivelor de investitii cuprinse in cadrul proiectelor prioritare realizate prin PNDI, aprobate de OPC, conform prevederilor legale.
Obiectivele de investitii vor fi cuprinse in lista de investitii a MMP, dupa aprobarea documentatiilor tehnicoe-conomice si a indicatorilor tehnico-economici, denumiti in continuare ITE.
Documentatiile tehnico-economice si ITE aferenti obiectivelor de investitii se vor aproba conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Beneficiarii finali inclusi in lista de investitii transmit MMP studiile de fezabilitate actualizate de acestia, pe cheltuiala lor, si aprobate conform prevederilor legale in vigoare.
In cazul finantarii, in conditiile legii, de catre prestatori a lucrarilor din cadrul PNDI, prin instrumentele specifice convenite cu finantatorii (valabila pana la data receptionarii lucrarilor, dar nu mai tarziu de anul 2020), beneficiarii vor fi responsabili de refacerea devizelor, inclusiv de suportul financiar necesar, in sensul includerii costurilor totale suportate de constructori/antreprenori.
MMP intocmeste lista obiectivelor de investitii, pe surse de finantare, detaliata pe fiecare obiectiv in parte, care este inaintata in vederea supunerii spre aprobare OPC.
Dupa aprobare, MMP comunica beneficiarilor obiectivul/obiectivele de investitii care urmeaza a fi finantat/finantate in cadrul PNDI.
Finantarea proiectelor prioritare din cadrul PNDI este asigurata potrivit prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2011, cu completarile ulterioare.
Daca finantarea proiectelor se asigura din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul MMP, precum si din alte surse de finantare legal constituite, sume alocate anual cu aceasta destinatie, pe baza documentatiilor tehnico-economice aprobate, conform legislatiei in vigoare, pe intreaga perioada a realizarii lucrarilor, ordonatorii de credite au, cumulativ, obligatiile prevazute la art. 3 alin. (1)-(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2011, cu completarile ulterioare.
In documentatia de atribuire a contractelor de achizitie publica se va detalia explicit modalitatea de punctare a ofertelor, respectiv ponderea, punctajul si modul de evaluare a propunerii tehnice, ponderea, punctajul si modul de evaluare a propunerii financiare pentru executia de lucrari, precum si ponderea, punctajul si modul de evaluare a propunerii reprezentand costurile finantarii prin instrumentele specifice convenite cu finantatorii, in scopul cuantificarii, cuprinderii si contractarii unitare si integrale, in regim transparent, a obligatiilor contractuale.
Plata sumelor cuvenite prestatorilor, executantilor si furnizorilor, aferenta lucrarilor receptionate in cadrul proiectelor prioritare, se realizeaza esalonat, proportional cu valoarea investitiei, in limita programelor aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetul MMP, in perioada 2015-2020, numai pentru lucrarile finalizate si receptionate.
In cazul finantarii proiectelor de catre prestatori, executanti si/sau furnizori din surse proprii ori prin credite bancare contractate in nume propriu cu sau fara garantie de stat, ordonatorii de credite pot face receptia la terminarea lucrarilor, precum si predarea catre beneficiari, urmand ca, in perioada 2015-2020, pentru lucrarile finalizate si receptionate, sa isi achite obligatiile asumate prin contractele incheiate in acest scop, in urma adjudecarii licitatiilor, conform reglementarilor in vigoare.
Verificarea lucrarilor executate se va face pe faze determinante/stadii de executie, la fata locului, de MMP si/sau de beneficiar, ori pe baza rapoartelor de progres, prezentate si certificate de prestator/executant si/sau de furnizor, documentatii acceptate si insusite de autoritatea contractanta.
Plata lucrarilor finalizate si receptionate se face in baza facturii emise de prestator, executant si/sau de furnizor, insotita de documentatii relevante, avizate de prestatorul de servicii de supraveghere tehnica si insusite si aprobate de MMP, in limita fondurilor alocate anual cu aceasta destinatie, potrivit legii.
MMP si ANAR, in calitate de autoritati contractante, demareaza procedurile de atribuire a contractelor de lucrari, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Procedura de atribuire a contractelor de lucrari se va desfasura pe loturi de proiecte prioritare, pentru proiectele prevazute la art. 1, si va fi organizata de MMP pentru "Programele multianuale de mediu si gospodarirea apelor" si de ANAR pentru "Infrastructura in domeniul gospodaririi apelor, lucrari hidrotehnice de aparare impotriva inundatiilor, marirea gradului de siguranta a barajelor si reabilitarea si protectia zonei costiere".
MMP nominalizeaza reprezentantii sai care participa la lucrarile comisiilor de achizitie, la lucrarile comisiilor de receptie la terminarea lucrarilor si, de asemenea, supravegheaza respectarea termenelor de punere in functiune a obiectivelor de investitii si participa, impreuna cu reprezentantii beneficiarilor, proiectantului, constructorului si ai autoritatii locale, la receptia finala, dupa expirarea perioadei de garantie.
Beneficiarul final, respectiv UAT-urile pentru "Programele multianuale de mediu si gospodarirea apelor" si ANAR pentru "Infrastructura in domeniul gospodaririi apelor, lucrari hidrotehnice de aparare impotriva inundatiilor, marirea gradului de siguranta si reabilitarea si protectia zonei costiere", transmite la MMP rapoarte de progres periodice sau, dupa caz, informari punctuale cu privire la stadiul derularii si implementarii fiecarui proiect prioritar cuprins in cadrul PNDI.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 263/14.04.2011
=================================================

*** ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULUI Nr. 36/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 116/2006 privind protectia sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurarii si reorganizarii unor societati nationale, regii autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societatilor comerciale si regiilor autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale

Firme interesate
Societati nationale, regii autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societatilor comerciale si regiilor autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurarii si reorganizarii unor companii nationale, inspector de munca, inspector de resurse umane

Index
Venitul lunar de completare prevazut la art. 7 lit. d) se stabileste odata cu indemnizatia de somaj si este egal cu diferenta dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de munca, dar nu mai mult decat salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul National de Statistica, si nivelul indemnizatiei de somaj.
Venitul de completare se acorda lunar, pe perioade stabilite diferentiat, in functie de vechimea in munca a persoanelor concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta, dupa cum urmeaza:
a) 20 de luni, pentru persoanele care au o vechime in munca de pana la 15 ani;
b) 22 de luni, pentru salariatii care au o vechime in munca cuprinsa intre 15 si 25 de ani;
c) 24 de luni, pentru salariatii care au o vechime in munca de peste 25 de ani.
Dupa expirarea perioadei de acordare a indemnizatiei de somaj, persoanele concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta beneficiaza, pana la incheierea perioadei prevazute la alin. (2), de un venit lunar de completare egal cu salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni inainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de munca, dar nu mai mult decat salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului in care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul National de Statistica.
Plata venitului lunar de completare prevazut la art. 7 lit. d) inceteaza la data refuzului nejustificat de a se incadra intr-un loc de munca conform pregatirii sau nivelului studiilor, a refuzului nejustificat de a participa la serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala, la serviciile de consiliere si mediere oferite de agentia pentru ocuparea fortei de munca la care persoanele sunt inregistrate sau la data intreruperii acestora din motive imputabile persoanei, in conditiile prevazute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, si la data depistarii faptului ca presteaza activitati lucrative fara forme legale.
Se considera refuz nejustificat in sensul alin. (1) refuzul motivat de:
a) primirea unui salariu egal sau mai mic decat venitul lunar de completare;
b) neparticiparea la programe de reconversie profesionala furnizate gratuit de agentiile pentru ocuparea fortei de munca sub forma de servicii de initiere, calificare, recalificare, perfectionare si specializare, in situatia in care persoanele nu participa la programe de formare profesionala, organizate in conditiile legii, a caror finantare este asigurata din asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondului european de dezvoltare regionala, Fondului social european si Fondului de coeziune, in conditiile prevazute de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Nu se considera refuz nejustificat in sensul alin. (1) starea de sanatate necorespunzatoare pentru prestarea unei munci, justificata in baza unui certificat medical, confirmat de comisiile de expertiza medicala si prezentat de persoanele in cauza, in termen de 30 de zile de la intervenirea acesteia.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 265/14.04.2011
=================================================

*** ORDINUL AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. 1.957/2011 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 986/2008 pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, comnsilier juridic, inspector de mediu, specialisti financiari din Administratia publica centrala, cetateni care intentioneaza sa efectueze prima inmatriculare a unui autovehicul in Romania, sa repuna in circulatie un autovehicul dupa incetarea exceptarii sau scutirii, sau sa solicite restituirea sumelor reprezentand valoarea reziduala a taxei pe poluare platite.

Index
Taxa pe poluare calculata de organul fiscal prin decizia comunicata contribuabilului se achita in conditiile prevazute de art. 3 alin. (5) din normele metodologice, iar dovada platii taxei se prezinta autoritatii competente pentru inmatricularea autovehiculului, pentru repunerea in circulatie a autovehiculului dupa incetarea exceptarii ori scutirii sau pentru reintroducerea in parcul auto national a unui autoturism scos din parcul auto national, in cazul in care, la momentul scoaterii sale din parcul auto national, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea reziduala a taxei.
Daca autovehiculul pentru care se efectueaza inmatricularea face obiectul unei achizitii intracomunitare si acesta indeplineste conditiile prevazute de art. 125^1 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la mijloacele de transport noi, va aducem la cunostinta ca:
Pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi, persoanele care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si care nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie sa depuna la organul fiscal competent Decontul special de TVA, potrivit prevederilor art. 156^3 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si sa faca plata taxei, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care ia nasterea exigibilitatea operatiunii.
De asemenea, persoanele care sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obligatia platii taxei pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125^1 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa depuna Decontul special de TVA pentru respectivele achizitii intracomunitare inainte de inmatricularea mijloacelor de transport in Romania, dar nu mai tarziu de data de 25 a lunii urmatoare celei in care ia nastere exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare.
Daca autovehiculele pentru care se efectueaza inmatricularea fac obiectul unei achizitii intracomunitare si acestea indeplinesc conditiile prevazute de art. 125^1 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), cu privire la mijloacele de transport noi, va aducem la cunostinta ca:
Pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi, persoanele care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si care nu trebuie sa se inregistreze conform art. 153 din Codul fiscal trebuie sa depuna la organul fiscal competent Decontul special de TVA, potrivit prevederilor art. 156^3 din Codul fiscal, si sa faca plata taxei, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care ia nasterea exigibilitatea operatiunii.
De asemenea, persoanele care sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153^1 din Codul fiscal si care au obligatia platii taxei pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125^1 alin. (3) din Codul fiscal au obligatia sa depuna Decontul special de TVA pentru respectivele achizitii intracomunitare inainte de inmatricularea mijloacelor de transport in Romania, dar nu mai tarziu de data de 25 a lunii urmatoare celei in care ia nastere exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare.





Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 20 Aprilie 2011
Votati articolul "Procedura acordarii esalonarilor la plata, depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, procedura privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016