Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor, Capitolul II - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara

Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor, Capitolul II - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara
Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara - Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor. Capitolul II Bugetele instantelor si parchetelor
 
Capitolul II Bugetele instantelor si parchetelor
 
Articolul 142
(1) Activitatea instantelor este finantata integral de la bugetul de stat.
(2) Bugetul curtilor de apel, al tribunalelor, al tribunalelor specializate si al judecatoriilor aprobat pentru cheltuielile de personal ale acestor instante, precum si cel aprobat pentru alte categorii de cheltuieli intrinsec legate de cheltuielile de personal este cuprins in bugetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie si este gestionat de aceasta, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie avand calitatea de ordonator principal de credite pentru instantele judecatoresti cu privire la aceste categorii de cheltuieli.
(3) Bugetul curtilor de apel, al tribunalelor, al tribunalelor specializate si al judecatoriilor aprobat pentru alte categorii de cheltuieli decat cele prevazute la alin. (2) este gestionat de Ministerul Justitiei, ministrul justitiei avand calitatea de ordonator principal de credite pentru aceste categorii de cheltuieli.
(4) Dispozitiile alin. (2) sunt aplicabile si in ceea ce priveste activitatile finantate integral din venituri proprii, potrivit art. 67 si 68 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, infiintate pe langa instantele judecatoresti.
(5) Drepturile salariale sau alte drepturi de natura salariala ale judecatorilor de la instantele prevazute la alin. (2), inclusiv dobanzi si alte drepturi intrinseci legate de drepturile salariale, se asigura de Inalta Curte de Casatie si Justitie, iar actele privind salarizarea si alte drepturi de natura salariala ale judecatorilor acestor instante se emit de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(6) Inalta Curte de Casatie si Justitie se subroga de drept in toate drepturile si obligatiile Ministerului Justitiei decurgand din aplicarea prevederilor alin. (2), inclusiv in cele de natura procesuala si cele care decurg din hotarari judecatoresti si alte titluri executorii.
(7) In aplicarea prezentului articol, Ministerul Justitiei si Ministerul Finantelor sunt abilitate sa introduca modificarile corespunzatoare in structura posturilor si a cheltuielilor de personal, precum si in volumul si structura bugetelor ordonatorilor de credite.
(8) Prevederile prezentului articol se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2023. In acest scop, proiectul de buget al Inaltei Curti de Casatie si Justitiei si cel al Ministerului Justitiei pe anul 2023 vor cuprinde modificarile prevazute in prezenta lege.
(9) Obligatiile stabilite prin Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin alte legi speciale in sarcina ordonatorilor de credite se pun in aplicare potrivit competentelor de gestionare a bugetului stabilite de prezentul articol.
(10) In aplicarea dispozitiilor prezentului articol referitoare la gestionarea bugetului de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie, sprijinul logistic, resursele umane si materiale vor fi asigurate de Ministerul Justitiei pentru o perioada de pana la 6 luni, de la momentul aplicarii prezentului articol. Alte aspecte tehnice sau administrative rezultand din aplicarea dispozitiilor alin. (2) se reglementeaza prin ordin comun al ministrului justitiei si al presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Nota
Conform alineatului (1) al articolului XVI din ORDONANTA DE URGENTA nr. 34 din 12 mai 2023, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 415 din 15 mai 2023, termenul prevazut la art. 142 alin. (10) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara se proroga pana la data de 31 decembrie 2023.
Alineatul (2) al articolului XVI din acelasi act normativ prevede ca, in interiorul termenului prevazut la alin. (1), Inalta Curte de Casatie si Justitie are obligatia de a derula si incheia procesul de dobandire a deplinei capacitati institutionale necesare gestionarii bugetului prevazut la art. 142 alin. (2) din Legea nr. 304/2022.
 
Articolul 143
(1) Activitatea parchetelor este finantata integral de la bugetul de stat.
(2) Bugetul pentru parchetele de pe langa curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii este gestionat de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie avand calitatea de ordonator principal de credite.
(3) Bugetele instantelor si parchetelor militare sunt gestionate de Ministerul Apararii Nationale, ministrul apararii nationale avand calitatea de ordonator principal de credite.
 
Articolul 144
(1) Curtile de apel si parchetele de pe langa curtile de apel elaboreaza proiectele de buget anual pentru instantele sau, dupa caz, parchetele din circumscriptiile lor.
(2) Proiectele de buget elaborate potrivit alin. (1) se transmit Ministerului Justitiei, Inaltei Curti de Casatie si Justitie sau, dupa caz, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directia Nationala Anticoruptie si Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism isi elaboreaza propriile proiecte de buget anual. In bugetul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sunt cuprinse si bugetele parchetelor de pe langa celelalte instante judecatoresti.
(4) Proiectele de buget elaborate potrivit alin. (1) si (3) se supun avizului conform al Consiliului Superior al Magistraturii.
(5) Proiectul de buget al Inaltei Curti de Casatie si Justitie se aproba de adunarea generala a judecatorilor acestei curti, cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor.
(6) Proiectele de buget anual ale instantelor militare se elaboreaza de Curtea Militara de Apel, iar cele ale parchetelor militare de sectia sau serviciul din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, dupa consultarea instantelor militare, respectiv a parchetelor militare, si se transmit ordonatorului principal de credite.
(7) Cheltuielile de functionare ale instantelor si parchetelor militare se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apararii Nationale.
 
Articolul 145
(1) Fiecare instanta si fiecare parchet se incadreaza cu numarul necesar de judecatori sau, dupa caz, de procurori, precum si cu numarul necesar de personal auxiliar de specialitate si personal al compartimentului economico-financiar si administrativ.
(2) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si presedintii curtilor de apel, impreuna cu ministrul justitiei, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau, dupa caz, procurorul-sef al Directiei Nationale Anticoruptie, procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism analizeaza anual volumul de activitate al instantelor si parchetelor si, in functie de rezultatele analizei, iau masuri pentru suplimentarea sau reducerea numarului de posturi, cu acordul Sectiei pentru judecatori sau al Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, dupa caz.
 
Articolul 146
(1) Numarul maxim de posturi pentru instante si parchete se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Pentru Inalta Curte de Casatie si Justitie, numarul maxim de posturi se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului justitiei si a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu avizul Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Pentru instantele si parchetele militare, numarul maxim de posturi se aproba, potrivit alin. (1), cu avizul consultativ al ministrului apararii nationale.
 
Articolul 147
(1) In cazul in care buna functionare a instantelor sau a parchetelor este grav afectata din cauza numarului de posturi vacante temporar, acestea pot fi ocupate pe perioada nedeterminata, potrivit legii, in cazul in care vacantarea posturilor s-a realizat in urma:
a) numirii in functii de conducere;
b) numirii ca procuror in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism ori al Directiei Nationale Anticoruptie;
c) detasarii;
d) alegerii in functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii;
e) suspendarii din functie, in conditiile legii;
f) vacantarii din alte cauze, pe o perioada mai mare de un an.
(2) Numarul posturilor vacante temporar care se pot ocupa in cazurile prevazute la alin. (1) se aproba pentru fiecare instanta sau, dupa caz, parchet, de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea ordonatorilor de credite.
(3) Dupa incetarea situatiilor prevazute la alin. (1), in cazul in care judecatorul sau procurorul revine la instanta sau parchetul unde a functionat anterior, ordonatorul principal de credite este obligat sa ii asigure de indata un post vacant din fondul de rezerva prevazut la alin. (4) si (5), in cazul in care nu mai exista posturi vacante la acea instanta sau parchet.
(4) Pentru asigurarea posturilor necesare de judecator sau procuror la incetarea situatiilor prevazute la alin. (1), se constituie un fond de rezerva de 150 de posturi de judecator si 50 de posturi de procuror, finantate de la bugetul de stat. Numarul posturilor din fondul de rezerva se poate actualiza anual prin hotarare a Guvernului.
(5) Posturile prevazute la alin. (4) vor fi repartizate instantelor si parchetelor prin ordin al ministrului justitiei, in situatia in care la instantele sau parchetele unde judecatorul sau procurorul a solicitat revenirea pe post nu exista posturi vacante.
(6) In cazul vacantarii ulterioare a unor posturi la instanta sau parchetul respectiva/respectiv, temporar sau definitiv, posturile de judecator sau procuror repartizate in conditiile alin. (5) se reinclud de drept, de la data vacantarii, in fondul de rezerva, iar judecatorul sau procurorul care a ocupat un astfel de post este considerat incadrat pe postul care se vacanteaza. Includerea postului vacantat in fondul de rezerva se constata prin ordin al ministrului justitiei, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 15 zile de la vacantare.
 
Articolul 148
(1) Statele de functii si de personal pentru curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii se aproba prin ordin al presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(2) Majorarea sau reducerea schemelor de personal pentru curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii se aproba cu avizul conform al Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, prin ordin al presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(3) Statele de functii si de personal pentru parchete se aproba prin ordin al ministrului justitiei.
(4) Majorarea sau reducerea schemelor de personal pentru parchete se aproba cu avizul conform al Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, prin ordin al ministrului justitiei.
 
Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 304/2022 privind organizarea judiciara
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 14 Iunie 2024
Votati articolul "Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor, Capitolul II - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016