consilier juridic Runcan Adrian
Transferul autorizatiilor de mediu cu respectarea art. 21 din OM nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emiterea autorizatiei de mediu, va comunicam urmatoarele:
• Conform prevederilor OUG nr.195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari prin Legea nr.265/2006, cu modificarile si complectarile ulterioare:
- art.2, pet.9: "autorizatie de mediu - actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si sau parametrii de functionare a unei activitati existente sau ai unei activitati noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea in functiune";
- art.12, alin.(l): "Desfasurarea activitatilor existente precum s inceperea activitatilor noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului se realizeaza numai m baza autorizatiei/ autorizatiei integrate de mediu";
- art. 14, alin.(2): "Functionarea fara autorizatie de mediu este interzisa pentru activitatile care fac obiectul procedurii de autorizare din punct de vedere al protectiei mediului";
• Prin urmare autorizatia de mediu stabileste conditiile de functionare ale activitatii nu ale titularului. Asumarea acestor conditii se face de catre titularul activitatii .
La schimbarea titularului, asumarea acestor obligatii prevazute prin actul de reglementare se face prin stabilirea obligatilor de mediu mentionate in art.10 din actul normativ mai sus mentionat si sunt stipulate (drepturile si obligatiile) in contractul prin care se transfera, (obligatoriu a fi inaintat autoritatii de mediu in termen de 60 de zile de la semnarea acestuia).
• in conformitate cu prevederile OM nr.1798/2007, art.21: "in situatia in care titularul autorizatiei isi schimba denumirea si/ sau forma juridica de organizare, autorizatia de mediu se transfera pentru noul titular sau pentru noua denumire a societatii, daca se face dovada ca activitatile se desfasoara in aceleasi conditii pentru care aceasta a fost emisa".
Se poate aplica art.21 si se poate transfera noului titular autorizatia de mediu in cazul in care nu se schimba conditiile de desfasurare a activitatii existente, fapt asumat prin contractul de preluare a activitatii (vanzare-cumparare, inchiriere, ete.)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Parcurgerea procedurii de reglementare nu este justificata deoarece a mai fost parcursa odata si nu s-a schimbat nici o conditie impusa de autoritatea de mediu, ci numai titularul activitatii. De asemenea, acest lucru ar insemna ingradire a dreptului legal de a functiona, al unei activitatii (stipulat prin art.12 din legea cadru) si tarifarea unei activitati deja efectuate (parcurgerea procedurii de reglementare), precum si impiedicarea desfasurarii unei activitati pe perioada reglementarii (activitatea nu poate fi desfasurata decat cu autorizatie de mediu deci prelungirea actului pe aceasta perioada nu inseamna de fapt decat recunoasterea transferului), precum si aparitia de intarzieri nejustificate la incheierea tuturor tranzactiilor prevazute in Codul Comercial;
• Prin urmare, toate activitatile supuse doar unei schimbari a titularului activitatii, celelalte conditii ramanand la fel si sunt asumate de noul titular (conform art. 10 din legea - cadru) vor fi transferate noului titular de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului la solicitarea acestuia.
Transferul nu constituie o operatiune total libera, cerandu-se o decizie a autoritatilor competente in acest sens, care se multumeste insa a lua act de schimbarea titularului fara a putea reconsidera continutul autorizatiei si nici a impune prescriptii noi, daca cu aceasta ocazie se constata ca nu toate conditiile avute in vedere la emiterea actului se pastreaza atunci se poate ajunge la modificarea/adaptarea acestuia; (revizuirea acesteia)
• Autorizatia nu se poate transfera daca s-au schimbat conditiile de desfasurare a activitatii si necesita o noua analiza sau noi conditii impuse de autoritate (rediscutarea unui program de conformare, impartirea obligatiilor dintre vechiul si noul titular prin contract, divizarea activitatii, ete.) caz in care se va parcurge procedura de reglementare (in tot sau in parte in functie de modificarile survenite de la emiterea actului administrativ anterior ).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri