Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice, schimbata

OUG nr. 45/2018 a modificat procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.

Daca pana acum ati participat la cel putin o licitatie pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, atunci stiti ca aveti posibilitatea de a contesta rezultatul. Ei bine, OUG nr. 45/2018 a modificat procedura de contestare si introduce, printre altele, o masura financiara.

O.U.G. nr. 45/2018 a venit cu prevederi noi privind procedura de contestare a rezultatului licitatiilor pentru contractele de achizitii publice, reglementand aspecte sensibile legate de termenele de depunere, forma si continutul contestatiei, incompatibilitati, conflicte de interese, incidente procedurale etc. 
 
Atentie! Toate aceste aspecte trebuie intelese si gestionate corect pentru ca procedura de contestare sa fie incununata de succes.

 

Schimbarea esentiala pe care o aduce O.U.G. 45/2018

Va trebui sa va ganditi de doua ori inainte de a contesta rezultatul unei licitatii!
 
Si asta deoarece ordonanta va obliga ca, inainte de a depune contestatia, sa virati o cautiune egala cu 2% din valoarea contractului, suma pe care o puteti recupera in cazul in care se dovedeste ca ati avut un motiv intemeiat pentru demersul dvs.
 


Asa cum spune av. Gabriel Biris, fost secretar de stat in Ministerul Finantelor, „daca tu crezi in cauza ta si depui contestatia, vino cu banii! Daca ai dreptate, castigi si iti iei inapoi cautiunea. Daca nu, pierzi banii.” 
 
Masura a fost introdusa pentru usurarea procesului de atribuire a contractelor publice, dat fiind ca inainte de aparitia O.U.G. nr. 45/2018 se facea contestatie din orice motiv. Detalii complete gasiti pe CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.
 
Alte schimbari aduse de O.U.G. nr. 45/2018:

  • s-a eliminat prevederea care spunea ca formularea unei notificari de catre persoana care se considera vatamata are ca efect suspendarea dreptului de incheiere a contractului;
  • in anumite conditii, contractele de achizitii pot fi modificate fara reluarea procedurii de atribuire (daca respectivele modificari sunt neesentiale);
  • daca exista o situatie de forta majora (e necesara repararea urgenta a unui drum, de exemplu), se pot incepe lucrarile si in paralel sa se desfasoare si procedura de atribuire a acelui contract;
  • s-a eliminat comunicarea rezultatelor la fiecare etapa (rezultatul procesului de atribuire a contractului se comunica acum doar la final);
  • dupa semnarea contractului de achizitie, singura autoritate care mai poate controla legalitatea atribuirii este Curtea de Conturi.

 
Detalii complete gasiti pe CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice

contestare achizitii publice

Retineti! Daca va considerati prejudiciat de rezultatul unei licitatii privind atribuirea unui contract de achizitie publica, aveti tot dreptul sa formulati o contestatie si sa solicitati remedierea situatiei. Totul este sa faceti aceasta contestatie conform reglementarilor legale, pentru a va maximiza sansele de reusita. 
 
CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice va arata exact cum sa procedati si caror institutii sa va adresati – Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor sau instantei de judecata. 
 
CD-ul este axat pe explicarea O.U.G. nr. 45/2018, un act normativ care modifica legi importante in domeniu:
1) Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
2) Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale;
3) Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii;
4) Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica.

...Click AICI pentru a completa formularul de comanda!>>


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice, schimbata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016