Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025

Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025
Contractele de inchiriere vor putea fi inregistrate la ANAF doar de catre unul dintre proprietari, in cazul bunurilor detinute in comun, potrivit unui proiect de Ordin al presedintelui ANAF privind modificarea si completarea Ordinului nr.114/2019 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune".
 
Daca proiectul va fi adoptat, masura va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2025 pentru contractele nou-incheiate si pentru noile acte pentru modificarea contractelor in derulare, asa cum prevede deja OUG 128/2024, publicata in Monitorul Oficial nr. 1125 din 11 noiembrie 2024.
 
"5. La articolul 83, dupa alineatul (5) se introduc doua noi alineate, alin. (6) si (7), cu urmatorul cuprins: 
(6) Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent. In situatia in care bunul este detinut in comun, prin contractul de inchiriere sau, dupa caz, prin actul de modificare a acestuia, se desemneaza proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care indeplineste obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti.
(7) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (6) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala".
 
Concret, Ordinul ANAF pune in aplicare modificarea prevazuta in OUG 128/2024 prin modificarea procedurii de inregistrare a contractelor de inchiriere si a cererii de inregistrare. 
 

Iata ce prevede Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

 
ART. I Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune.”, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 109 din 12 februarie 2019, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:   
   
1. La anexa nr.1, punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
   
„1. Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent, potrivit art.83 alin.(6) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.”.
   
2. La anexa nr.1, punctul 2.(2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
   
„2.(2). Daca bunul a carui folosinta se cedeaza este detinut in comun, obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti la organul fiscal competent, revine proprietarului, uzufructuarului sau altui detinator legal desemnat prin contractul de inchiriere sau actul de modificare a acestuia, dupa caz.”.
 
3. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin. 

👉 ...vezi AICI noua Cerere de inregistrare a contractelor de inchiriere la ANAF<<

ART. II Anexa nr. 1 face parte integranta din prezentul ordin.
 
ART. III In cazul contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2025, precum si in cazul actelor de modificare a acestora, inregistrate la organul fiscal anterior acestei date, nu se aplica prevederile referitoare la desemnarea proprietarului, uzufructuarului sau altui detinator legal care indeplineste obligatia de inregistrare a contractului de inchiriere.
 
ART. IV Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare  incepand cu data de 1 ianuarie 2025.
 
ART. IV Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin". 

 
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016