Atentie mare! Din data de 1 februarie 2015 a intrat in vigoare noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA a persoanelor impozabile. Aceasta are ca obiectiv reducerea si prevenirea activa a fraudei in
domeniul TVA.
Decizia de acordare a codului de TVA apartine Administratiei fiscale judetene competente teritorial si depinde de rezultatul analizei de risc fiscal, care verifica, printre altele:
- corectitudinea si veridicitatea informatiilor furnizate in declaratia 088 de catre reprezentantul societatii, care solicita inregistrarea;
- daca asociatii/administratorul detin/au detinut societati cu obligatii neachitate la bugetul de stat, la momentul cesionarii partilor sociale;
- daca asociatii/administratorul detin/au detinut societati lichidate sau radiate, la care a fost declansata procedura insolventei sau au fost declarate inactive fiscal.
In functie de rezultatul analizei de risc fiscal, solicitarea este transmisa cu celeritate Directiei Generale Antifrauda Fiscala in vederea clarificarii aspectelor constatate.
Sursa: ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu profil IT doreste sa angajeze student cu contract de internship. Cate ore poate lucra maxim fiind student care nu poate veni zilnic fiind examene si cursuri. Forma de contract este CIM ? sau nu? Care este salariul brut minim si ce impozite suporta firma. Care este perioada maxima de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul salariatilor detasati transnational, cheltuielile generate de detasare sunt dispuse astfel: 1. Transportul - este achitat direct de angajator prin achizitia biletelor de calatorie prin plata directa din contul angajatorului; 2. Cazarea - este asigurata prin inchirierea directa de catre angajator a unor locuinte, si plata directa din contul angajatorului a costului cu chiria; 3. Masa - este asigurata de beneficiarul serviciilor prin acordarea la cantina acestuia. In acest caz, cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma de IT din Romania doreste sa trimita doi salariati pentru cate 3 zile, o data la 3 luni, unul in UK si unul in Germania pentru o intalnire de afaceri cu colegi dintr-o intreprindere care apartine grupului de intreprinderi la nivel global. Salariatii nu vor desfasura activitate pentru compania in care se deplaseaza, nu va exista un raport de munca intre salariati si compania in care se deplaseaza, iar rezultatele si informatiile acumulate in urma intalnirii vor fi aplicate ulterior pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<