ANAF refuza sa inregistreze in scopuri de TVA administratorii care au facut sau inca mai fac parte din firmele cu restante la stat.
Mai mult de 2000 de firme nu au indeplinit criteriile necesare pentru a obtine codul de TVA in intervalul februarie - aprilie, conform unui comunicat ANAF, remis Avocatnet.
In mod concret, unul dintre cele mai importante criterii care au dus la aceste impedimente este detinerea de catre administratorul care a solicitat codul de TVA a calitatii de asociat sau administrator in societati cu restante la stat.
Asadar, se limiteaza accesul pe piata in cazul firmelor care detin comportament evazionist si a persoanelor implicate in retele de frauda sau cu un comportament fiscal anterior contrar prevederilor legale, manifestat in mod repetat, se precizeaza intr-un comunicat al ANAF, remis Avocatnet.ro.
"Neindeplinirea unui cumul de criterii situeaza solicitantul in grupa de risc mare sau mediu, ceea ce conduce la eliminarea directa (risc mare) sau la parcurgerea unui interviu cu reprezentantii ANAF (risc mediu) pentru a oferi lamuririle necesare. Dintre cele mai importante criterii, a caror neindeplinire conduce la refuzul inregistrarii in scop de TVA, exemplificam: detinerea in prezent sau in trecut, de catre administratorul care solicita inregistrarea in scop de TVA, a calitatii de asociat sau administrator in societati cu risc fiscal ridicat (cu obligatii fiscale neachitate; care au fost declarate inactive de Fisc, fara a fi reactivate ulterior; aflate in inactivitate temporara la registrul comertului; lichidate sau radiate), dar si instabilitatea sediului social", subliniaza ANAF.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: S.C. activeaza in domeniul fabricarii robinetilor de extractie petrol, cu un numar de 157 salariati. Categorii de meserii: frezor, lacatusi mecanici, vopsitori industriali, modelieri, etc. S.C. este in insolventa si o parte din activitate si-a modificat structura nevoilor de muncitori calificati. Societatea poate asigura la sediul sau, calificare la locul de munca? Care sunt conditiile si documentele necesare a.i. calificarea sa fie valabila si trecuta in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Companie care are sediul in Ilfov, dar punct de lucru in Bucuresti, a obtinut in trecut delegare de competenta in Bucuresti. Care sunt pasii pentru accesarea si autorizarea accesului in Reges Online? Accesul se face cu CUI Companie sediu si apoi cum se acceseaza inregistrarile realizate pe punctul de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Raportul cu privire la neconformitati este primit in mod automat de reprezentantul legal si persoana careia i s-a delegat responsabilitatea completarii in reges? Sau trebuie solicitat din reges de catre oricare dintre cei doi mentionati mai sus?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<