ANAF refuza sa inregistreze in scopuri de TVA administratorii care au facut sau inca mai fac parte din firmele cu restante la stat.
Mai mult de 2000 de firme nu au indeplinit criteriile necesare pentru a obtine codul de TVA in intervalul februarie - aprilie, conform unui comunicat ANAF, remis Avocatnet.
In mod concret, unul dintre cele mai importante criterii care au dus la aceste impedimente este detinerea de catre administratorul care a solicitat codul de TVA a calitatii de asociat sau administrator in societati cu restante la stat.
Asadar, se limiteaza accesul pe piata in cazul firmelor care detin comportament evazionist si a persoanelor implicate in retele de frauda sau cu un comportament fiscal anterior contrar prevederilor legale, manifestat in mod repetat, se precizeaza intr-un comunicat al ANAF, remis Avocatnet.ro.
"Neindeplinirea unui cumul de criterii situeaza solicitantul in grupa de risc mare sau mediu, ceea ce conduce la eliminarea directa (risc mare) sau la parcurgerea unui interviu cu reprezentantii ANAF (risc mediu) pentru a oferi lamuririle necesare. Dintre cele mai importante criterii, a caror neindeplinire conduce la refuzul inregistrarii in scop de TVA, exemplificam: detinerea in prezent sau in trecut, de catre administratorul care solicita inregistrarea in scop de TVA, a calitatii de asociat sau administrator in societati cu risc fiscal ridicat (cu obligatii fiscale neachitate; care au fost declarate inactive de Fisc, fara a fi reactivate ulterior; aflate in inactivitate temporara la registrul comertului; lichidate sau radiate), dar si instabilitatea sediului social", subliniaza ANAF.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un nr. de 10 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata care beneficiau de indemnizatie de somaj atunci cand au fost angajati. Nu s-a incheiat conventie cu AJOFM pentru ca angajatorul sa beneficieze de subventionarea locurilor de munca. Din cauza unor dificultati financiare s-a decis incetarea contractelor angajatilor aflati in perioada de proba cu art. 31 alin. 3. Va rog sa imi spuneti in baza caror prevederi legale refuza AJOFM reluarea platii indemnizatiei de somaj...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<