Baroul Galati a luat decizia de suspendare in urma unui control efectuat la sfarsitul anului 2010, control vizandu-i pe avocatii care nu si-au platit darile la stat de mai mult de trei luni de zile.
Initial, au fost suspendati 15 avocati galateni, dar cei mai multi si-au platit intre timp datoriile, iar conducerea institutiei a decis sa le permita sa isi reia activitatea.
„A fost o decizie pe care am luat-o cu strangere de inima, dar trebuia luata pentru ca Baroul nu poate functiona fara aceste taxe", ne-a declarat decanul Baroului Galati, avocatul Mircea Breahna.
Cei doi avocati suspendati vor plati penalitati de 0,15 % din restantele pe care le au de plata pentru fiecare zi de intarziere.
Taxele pe care fiecare avocat trebuie sa le plateasca Baroului la sfarsitul fiecarei luni sunt destul de consistente.
De pilda, un avocat stagiar platea contributii de asigurari sociale pana in luna martie 2010 in valoare de 180 de lei minim pe luna, indiferent daca avea sau nu incasari de la clienti.
Suma reprezinta 10% dintr-un venit brut lunar pe care se presupune ca avocatul l-ar incasa.
Recent, s-a decis ca avocatii stagiari sa plateasca 80 de lei pe luna, iar daca veniturile lor nu depasesc 10.000 de lei, cota de contributie se mentine tot la 10%.
Avocatii definitivi platesc aproape de trei ori mai mult decat colegii lor stagiari.
Suma minima de plata pentru un avocat definitiv este de 230 de lei pe luna, dar aceasta poate ajunge la 1.150 de lei daca aparatorul incaseaza din onorarii intre 2.300 si 11.500 de lei.
La contributia de asigurari sociale se adauga si o taxa lunara de 35 de lei catre Baroul Galati, dar si 12 lei platiti in contul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<