Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Innoirea Parcului auto national, stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri
================================================ ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 105/10.02.2011 ================================================
*** ORDIN Nr. 772/2011 al ministrului Mediului si Padurilor pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national
Firme interesate Act de interes general
Cine ar trebui sa citeasca aceste acte Functionari publici din Administratia centrala si locala din domeniul protectiei mediului, baneficiarii Programului Rabla, inspector de mediu
Index Distribuirea tichetelor valorice Autoritatea repartizeaza tichetele valorice pe judete si municipiul Bucuresti, in functie de numarul de locuitori al acestora.
Distribuirea tichetelor valorice se efectueaza de catre Autoritate in limita stocului repartizat fiecarui judet si municipiului Bucuresti. In vederea distribuirii tichetelor valorice, Autoritatea stabileste programarea colectorilor validati pe judete si municipiul Bucuresti.
Programarea prevazuta la alin. (3) se publica pe pagina de internet a Autoritatii. Distribuirea tichetelor valorice se face numai la data programata, pe baza prezentarii de catre colectorul validat a urmatoarelor documente:
a) actul de identitate al reprezentantului legal sau, dupa caz, actul de identitate al persoanei imputernicite, in original si copie (originalul se restituie); b) procura notariala, in original, in cazul persoanei imputernicite; c) cererea de distribuire a tichetelor valorice, in original, modelul cererii de distribuire a tichetelor valorice este prevazut in anexa nr. 5; d) lista tichetelor valorice eliberate, in original, pe suport hartie, semnata si stampilata pe fiecare fila de catre reprezentantul legal sau de catre persoana imputernicita; e) lista prevazuta la lit. d), pe suport electronic.
Lista tichetelor valorice eliberate contine urmatoarele rubrici:
a) atributele de identificare a colectorului validat: denumirea, numarul de inregistrare in registrul comertului, codul de identificare fiscala, adresa sediului social, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; denumirea punctului de lucru, codul de identificare fiscala (daca este cazul), adresa, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; b) date privind proprietarul: numele si prenumele/denumirea, codul numeric personal/codul de identificare fiscala, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; c) date privind autovehiculul uzat: categoria (A, AU, ASU), marca si modelul, anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania, numarul de inmatriculare, numarul de identificare, seria motorului, capacitatea cilindrica a motorului, masa proprie, numarul certificatului de inmatriculare, seria cartii de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista; d) date privind certificatul de distrugere, certificatul de radiere si tichetul valoric: seria/numarul si data eliberarii certificatului de distrugere; seria/numarul, data si emitentul certificatului de radiere; seria, numarul si data eliberarii tichetului valoric; e) numele, prenumele si semnatura reprezentantului legal/persoanei imputernicite, data intocmirii.
Lista tichetelor valorice eliberate proprietarilor persoane fizice se prezinta separat de lista tichetelor valorice eliberate proprietarilor persoane juridice si proprietarilor operatori economici fara personalitate juridica.
Documentele prevazute la alin. (5) lit. d) si e) nu se prezinta la depunerea primei cereri de distribuire a tichetelor valorice.
Colectorul poate depune, succesiv, noi cereri de distribuire a tichetelor valorice, in conditiile stabilite la alin. (5) si numai daca a eliberat catre proprietari toate tichetele valorice distribuite de catre Autoritate in baza cererii de distribuire anterioare. Distribuirea tichetelor valorice se concretizeaza prin incheierea procesului-verbal de distribuire a tichetelor valorice, al carui model este prevazut in anexa nr. 6.
Sunt interzise transferul si/sau schimbul de tichete valorice, distribuite de catre Autoritate, intre colectori, precum si transferul si/ori schimbul de tichete valorice intre punctele de lucru apartinand aceluiasi colector, fara acordul prealabil al Autoritatii.
Regularizarea stocului de tichete valorice distribuite
Regularizarea stocului de tichete valorice distribuite se desfasoara in perioada stabilita de catre Autoritate si prevazuta in cuprinsul protocolului. Autoritatea poate stabili mai multe perioade in care pot avea loc regularizari ale stocului de tichete valorice distribuite.
Regularizarea stocului de tichete valorice distribuite consta in:
a) restituirea tichetelor valorice neeliberate, in situatia in care colectorul validat nu a eliberat pana la data stabilita prin protocol toate tichetele valorice care i-au fost distribuite de catre Autoritate; b) excluderea din program a colectorului validat aflat in situatia prevazuta la lit. a); in acest caz, tichetele valorice eliberate pana la data stabilita prin protocol raman valabile; c) redistribuirea tichetelor valorice restituite catre colectorul validat care a eliberat pana la data stabilita prin protocol toate tichetele valorice distribuite de catre Autoritate.
Restituirea tichetelor valorice neeliberate
Colectorul validat restituie tichetele valorice in urmatoarele cazuri: a) nu a eliberat toate tichetele valorice pana la data stabilita prin protocol pentru regularizarea stocului de tichete valorice distribuite; b) a completat eronat si/sau a deteriorat tichetul valoric; c) nu mai indeplineste conditiile legale de functionare, se afla in procedura de insolventa sau faliment, se afla in procedura de executare silita, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare, inchidere operationala, se afla sub administrare speciala, i-au fost suspendate ori restrictionate activitatile economice sau se afla intr-o alta situatie similara legal reglementata; d) face obiectul unei proceduri legale in justitie pentru situatiile prevazute la lit. c), precum si pentru orice alta situatie similara; e) la initiativa sa; f) la solicitarea Autoritatii, in termen de 5 zile de la solicitare; g) la finalizarea programului.
Restituirea tichetelor valorice se concretizeaza prin incheierea procesului-verbal de restituire a tichetelor valorice, al carui model este prevazut in anexa nr. 7. In toate cazurile de restituire a tichetelor valorice, colectorul validat prezinta Autoritatii documentele prevazute la art. 16 alin. (5), cu exceptia cererii de distribuire a tichetelor valorice.
Eliberarea certificatelor de distrugere si a tichetelor valorice In cadrul programului, colectorul validat elibereaza certificatele de distrugere si tichetele valorice numai in perioada prevazuta in cuprinsul protocolului.
Colectorul validat completeaza si elibereaza tichetul valoric proprietarului persoana fizica numai dupa indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
a) colectorul validat a preluat in custodie autovehiculul uzat si a incheiat cu proprietarul un proces-verbal de custodie; b) colectorul validat a rezervat un tichet valoric pentru proprietarul al carui autovehicul uzat a fost preluat in custodie; c) colectorul validat a intocmit lista tichetelor valorice rezervate in ziua respectiva si a transmis-o in aceeasi zi, pe cale electronica, Autoritatii; d) Autoritatea a transmis colectorului validat, pe cale electronica, confirmarea privind corectitudinea si realitatea datelor vizand proprietarul si autovehiculul uzat cuprinse in lista prevazuta la lit. c), dupa verificarea acestora; e) colectorul validat a eliberat proprietarului certificatul de distrugere a autovehiculului uzat, in urma confirmarii de catre Autoritate a corectitudinii si realitatii datelor vizand proprietarul si autovehiculul uzat; f) proprietarul care a obtinut certificatul de distrugere in conditiile prevazute la lit. e) prezinta colectorului validat certificatul de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat.
Lista tichetelor valorice rezervate proprietarilor persoane fizice cuprinde urmatoarele rubrici:
a) atributele de identificare a colectorului validat: denumirea, numarul de inregistrare in registrul comertului; codul de identificare fiscala, adresa sediului social, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; denumirea punctului de lucru, codul de identificare fiscala (daca este cazul), adresa, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; b) date privind proprietarul: numele si prenumele, codul numeric personal, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; c) date privind autovehiculul uzat: categoria (A, AU, ASU), marca si modelul; anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania, numarul de inmatriculare, numarul de identificare, seria motorului, capacitatea cilindrica a motorului, masa proprie, numarul certificatului de inmatriculare, seria cartii de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista; d) date privind procesul-verbal de custodie: numarul si data incheierii; e) date vizand certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, eliberat de autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta proprietarul: numarul de inregistrare si emitentul; f) seria si numarul tichetului valoric rezervat; g) numele si prenumele persoanei care a intocmit lista, data intocmirii. Transmiterea catre Autoritate a listei tichetelor valorice rezervate proprietarilor persoane fizice nu exonereaza colectorul de raspunderea care ii revine in ceea ce priveste verificarea autenticitatii si continutului documentelor prezentate, a starii si a datelor de identificare a autovehiculului uzat preluat in custodie, precum si a identitatii si calitatii persoanei care il preda.
Determina anularea rezervarii tichetului valoric:
a) infirmarea de catre Autoritate a corectitudinii si realitatii datelor vizand proprietarul si/sau autovehiculul uzat; b) neprezentarea proprietarului la colectorul validat in vederea eliberarii certificatului de distrugere, in urma confirmarii de catre Autoritate a corectitudinii si realitatii datelor vizand proprietarul si/sau autovehiculul uzat; c) neprezentarea de catre proprietar a certificatului de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat.
In situatiile prevazute la alin. (5) colectorul validat procedeaza la rezervarea tichetului valoric pe numele altui proprietar persoana fizica, caruia i-a fost preluat in custodie autovehiculul uzat.
Completarea si eliberarea tichetului valoric proprietarului persoana juridica sau proprietarului operator economic fara personalitate juridica se efectueaza numai dupa verificarea includerii acestuia in lista proprietarilor acceptati, in limita sumei care i-a fost aprobata si doar cu acordul Autoritatii.
Eliberarea tichetului valoric catre proprietarul persoana juridica sau operator economic fara personalitate juridica se face odata cu emiterea certificatului de distrugere si in aceeasi zi in care autovehiculul uzat a fost predat spre casare.
Certificatul de distrugere se elibereaza conform prevederilor Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor, al ministrului administratiei si internelor si al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 87/527/411/2005 privind aprobarea modelului si a conditiilor de emitere a certificatului de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz.
Pentru un autovehicul uzat predat spre casare se elibereaza un singur certificat de distrugere si un singur tichet valoric.
Tichetul valoric se elibereaza completat corect si integral, fara stersaturi si nedeteriorat. Colectorul validat raspunde de corectitudinea si realitatea datelor inscrise in cuprinsul certificatului de distrugere si al tichetului valoric eliberat proprietarului. La data eliberarii certificatului de distrugere, colectorul validat achita proprietarului, la pretul de piata valabil la data respectiva, contravaloarea deseurilor feroase si neferoase continute de autovehiculul uzat predat si emite in acest sens documente justificative.
Preluarea in custodie a autovehiculului uzat, eliberarea certificatului de distrugere, precum si rezervarea si eliberarea tichetului valoric nu pot fi conditionate de achitarea
unor sume de bani sau de efectuarea de alte prestatii de catre proprietar.
Registrul de evidenta a tichetelor valorice eliberate
Colectorul validat intocmeste, foloseste si pastreaza, legate si paginate, doua registre de evidenta a tichetelor valorice eliberate:
a) un registru pentru evidenta tichetelor valorice eliberate proprietarilor persoane fizice; b) un registru pentru evidenta tichetelor valorice eliberate proprietarilor persoane juridice si proprietarilor operatori economici fara personalitate juridica.
Registrul de evidenta a tichetelor valorice eliberate contine urmatoarele rubrici:
a) numarul curent; b) numele si prenumele/denumirea proprietarului; c) adresa de domiciliu/resedinta sau adresa sediului/sediului social/sediului profesional al proprietarului, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; d) actul de identitate al proprietarului: tip, serie, numar si emitent; actul de identificare al proprietarului (actul de infiintare, certificatul de inscriere in registrul asociatiilor si fundatiilor, certificatul de inregistrare in registrul comertului etc.); e) codul numeric personal/codul de identificare fiscala al/a proprietarului; f) datele de identificare a reprezentatului legal sau a persoanei imputernicite/desemnate/delegate, in cazul proprietarului persoana juridica (numele si prenumele, codul numeric personal, actul de identitate: tip, serie, numar si emitent); g) categoria (A, AU, ASU), marca si modelul autovehiculului uzat; h) numarul de inmatriculare, anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania a autovehiculului uzat; i) numarul de identificare si seria motorului autovehiculului uzat; j) capacitatea cilindrica a motorului autovehiculului uzat; k) masa proprie a autovehiculului uzat; l) numarul certificatului de inmatriculare a autovehiculului uzat; m) seria cartii de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista; n) numarul de inregistrare si emitentul certificatului de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, in cazul proprietarului persoana fizica; o) date privind alte documente prezentate de catre proprietar (dupa caz, certificat de mostenitor, decizie emisa de autoritatea tutelara, certificat de casatorie, act administrativ care atesta schimbarea/modificarea numelui si/sau prenumelui, document care atesta schimbarea/modificarea adresei de domiciliu ori de resedinta, procura notariala de imputernicire sau act de desemnare/delegare etc.); p) seria/numarul si data eliberarii certificatului de distrugere a autovehiculului uzat; q) seria/numarul, data eliberarii si emitentul certificatului de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat; r) seria, numarul si data eliberarii tichetului valoric; s) semnatura proprietarului/reprezentatului legal sau a persoanei imputernicite/desemnate/delegate; t) numele, prenumele si semnatura persoanei care completeaza datele in registrul de evidenta; u) observatii.
Colectorul validat raspunde de corectitudinea si realitatea datelor inscrise in cuprinsul registrului de evidenta a tichetelor valorice eliberate.
Registrul de evidenta a tichetelor valorice eliberate se intocmeste anual si se pastreaza cel putin 60 de luni de la data de 12 decembrie a anului de desfasurare a programului. Autoritatea poate solicita oricand pe parcursul derularii programului, precum si in termen de 60 de luni de la data de 12 decembrie a anului de desfasurare a programului registrul de evidenta a tichetelor valorice eliberate proprietarilor, precum si orice alt document care se ataseaza acestuia.
Sesiunea de inscriere in vederea validarii
Anual, Autoritatea poate organiza una sau mai multe sesiuni de inscriere in vederea validarii producatorilor.
Perioada de organizare a sesiunii de inscriere se aproba prin dispozitie a presedintelui Autoritatii.
Dispozitia prevazuta la alin. (2) se publica pe pagina de internet a Autoritatii, cu cel putin 5 zile inainte de data deschiderii sesiunii de inscriere. Producatorul care intruneste, cumulativ, criteriile de eligibilitate poate depune dosarul de validare in cadrul sesiunii de inscriere a producatorilor.
Continutul dosarului de validare
Dosarul de validare a producatorului trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
a) cererea de validare a producatorului, conform modelului prevazut in anexa nr. 8, in original, semnata si stampilata pe fiecare pagina de catre reprezentantul legal sau de catre imputernicitul acestuia; b) actul de imputernicire, in original, pentru cazul in care cererea de validare a producatorului este semnata de catre o persoana imputernicita; poate fi depusa procura notariala sau orice document administrativ emis de catre reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale; c) actul de identitate a reprezentantului legal, in copie; d) dupa caz, actul de identitate a persoanei imputernicite, in copie; e) certificatul constatator emis de catre oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul social producatorul, in original, aflat in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare si in care sa fie mentionate: atributele de identificare a producatorului, codul unic de inregistrare, reprezentantii legali, domeniul de activitate principal si domeniile de activitate secundare, situatia juridica, precum si sediile secundare si punctele de lucru; f) certificatul de inregistrare fiscala, in copie; g) certificatul de cazier fiscal, eliberat de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau in copie legalizata; h) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau in copie legalizata; i) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are sediul social producatorul, precum si, dupa caz, certificatul de atestare fiscala emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala functioneaza punctul/punctele de lucru mentionat/mentionate in cererea de validare, aflate in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau copii legalizate; j) certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, eliberat de catre Autoritate, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau in copie legalizata; k) actul doveditor al calitatii de importator sau de reprezentant autorizat al producatorului/importatorului de autovehicule noi, in copie; l) documentul doveditor al deschiderii contului 50.70.24 "Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentand finantare sau cofinantare nerambursabila a proiectelor pentru protectia mediului", in copie; prin exceptie, acest document poate fi prezentat cel mai tarziu la data perfectarii contractului, in original si copie. Depunerea dosarului de validare Dosarul de validare se depune legat, paginat si opisat, intr-un singur exemplar, in plic sigilat, la registratura Autoritatii. Plicul continand dosarul de validare poate fi transmis prin orice mijloc care asigura confirmarea receptionarii acestuia de catre Autoritate in interiorul perioadei sesiunii de inscriere. Plicul continand dosarul de validare va avea inscrise, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii: a) denumirea completa si adresa sediului social; b) titlul: "Dosar de validare in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national pentru anul........ " - producator; c) perioada de organizare a sesiunii de inscriere. La data receptionarii plicului continand dosarul de validare, acesta primeste de la registratura Autoritatii un numar unic de inregistrare, in ordinea sosirii. Contractul de finantare nerambursabila Contractul de finantare nerambursabila, denumit in continuare contract, reprezinta actul juridic incheiat intre Autoritate si producatorul validat, in temeiul caruia se asigura decontarea contravalorii tichetelor valorice utilizate de catre proprietari in cadrul programului. Prin contract se stabilesc: a) marca de autovehicul nou comercializat prin program; b) data depunerii documentelor necesare decontarii; c) drepturile si obligatiile Autoritatii, precum si drepturile si obligatiile producatorului validat. Modelul contractului este prevazut in anexa nr. 10. Pana la momentul perfectarii contractului, Autoritatea are dreptul sa modifice si/sau sa completeze modelul de contract, ulterior, orice modificare si/sau completare realizandu-se prin incheierea de act aditional, cu acordul ambelor parti. Contractul se redacteaza in doua exemplare, ambele avand valoare juridica egala, cate un exemplar pentru fiecare parte. Contractul intra in vigoare la data semnarii acestuia de catre ambele parti si este valabil pana la data de 12 decembrie inclusiv a anului de desfasurare a programului. Se considera renuntare la calitatea de producator validat neprezentarea producatorului pentru semnarea contractului intr-un termen de maximum 10 zile de la data stabilita si comunicata acestuia de catre Autoritate. Din partea producatorului validat, contractul se semneaza de catre reprezentantul sau legal ori de catre persoana imputernicita in mod expres prin procura notariala, prezentata in original. Producatorul validat prezinta pana cel mai tarziu la data incheierii contractului cu Autoritatea originalele documentelor depuse in copie la dosar, pentru ca acestea din urma sa fie certificate "conform cu originalul" de catre personalul Autoritatii. Lista producatorilor validati care au incheiat contracte cu Autoritatea se publica pe pagina de internet a Autoritatii. Verificarea autenticitatii tichetelor valorice Dupa perfectarea contractului, producatorul validat inscrie proprietarii si depune la Autoritate tichetele valorice si lista proprietarilor inscrisi, in original. Lista proprietarilor inscrisi se prezinta pe suport hartie, semnata si stampilata pe fiecare fila de catre reprezentantul legal sau de catre persoana imputernicita, precum si in format electronic. Lista proprietarilor inscrisi contine date de identificare privind: a) producatorul validat: denumirea, numarul de inregistrare in registrul comertului, codul de identificare fiscala, adresa sediului social, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; b) proprietarul inscris: numele si prenumele, codul numeric personal, tipul, seria si numarul actului de identitate, adresa de domiciliu/resedinta, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; denumirea, numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului/tribunal/judecatorie, dupa caz, codul de identificare fiscala, adresa sediului/sediului social/sediului profesional, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; c) autovehiculul uzat: categoria (A, AU, ASU), marca, numarul de inmatriculare, numarul de identificare, seria motorului, anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania, numarul certificatului de inmatriculare, seria/numarul certificatului de distrugere, seria/numarul certificatului de radiere din evidenta circulatiei; d) tichetul valoric: seria, numarul, data eliberarii si denumirea colectorului validat care l-a eliberat. Autoritatea verifica autenticitatea tichetelor valorice depuse de catre producatorul validat si transmite acestuia, pe cale electronica, lista tichetelor valorice declarate autentice. Tichetele valorice raman spre pastrare si arhivare la Autoritate. Lista proprietarilor inscrisi, persoane fizice, se prezinta separat de lista proprietarilor inscrisi persoane juridice sau operatori economici fara personalitate juridica. Responsabilitatea corectitudinii si realitatii datelor si/sau informatiilor inscrise in lista proprietarilor inscrisi apartine in integralitate producatorului validat. Predarea in custodie si casarea autovehiculului uzat Dupa publicarea pe pagina de internet a Autoritatii a listei colectorilor validati care au incheiat protocol cu Autoritatea, proprietarul care intruneste criteriile prevazute la art. 10 alin. (1) se poate prezenta la oricare colector validat in vederea predarii autovehiculului uzat in custodia acestuia. In vederea predarii autovehiculului uzat in custodie, proprietarul prezinta colectorului validat urmatoarele documente: a) actul care ii atesta identitatea, precum si domiciliul sau resedinta in Romania, eliberat de catre autoritatile romane, in termen de valabilitate, in original si in copie; b) certificatul de inmatriculare a autovehiculului uzat, in original si in copie legalizata; c) cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista, in original si in copie legalizata; d) actul doveditor eliberat de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial, in original, pentru cazul in care din certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista, nu rezulta anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania si/sau categoria autovehiculului uzat; e) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, eliberat de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta proprietarul si este inregistrat fiscal autovehiculul uzat, in original. In cazul unor situatii particulare, in afara documentelor prevazute la alin. (2), proprietarul prezinta colectorului validat urmatoarele documente, dupa caz: a) certificatul de mostenitor, in original si in copie legalizata; atunci cand certificatul de mostenitor atesta existenta mai multor mostenitori, este necesara prezentarea unei procuri notariale, in original, prin care persoana care preda in custodie autovehiculul uzat este expres mandatata sa actioneze si sa incheie acte juridice in cadrul programului, in numele, pe seama si in interesul tuturor comostenitorilor, in vederea: predarii in custodia colectorului validat a autovehiculului uzat, casarii autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenta circulatiei, obtinerii tichetului valoric si, dupa caz, inscrierii la un producator validat si achizitionarii autovehiculului nou sau instrainarii (valorificarii) tichetului valoric catre o alta persoana fizica cu domiciliul ori resedinta in Romania; b) decizia emisa de catre autoritatea tutelara competenta teritorial, in original si in copie legalizata, in cazul mostenitorului/comostenitorului minor, din care sa rezulte ca reprezentantul legal al minorului (parinte sau tutore) este expres mandatat sa actioneze si sa incheie acte juridice in cadrul programului, in numele, pe seama si in interesul minorului, in vederea: predarii in custodia colectorului validat a autovehiculului uzat, casarii autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenta circulatiei, obtinerii tichetului valoric si, dupa caz, inscrierii la un producator validat si achizitionarii autovehiculului nou sau instrainarii (valorificarii) tichetului valoric catre o alta persoana fizica cu domiciliul ori resedinta in Romania; c) decizia emisa de catre autoritatea tutelara competenta teritorial, in original si in copie legalizata, in cazul persoanei puse sub interdictie sau al persoanei asupra careia a fost instituita curatela potrivit prevederilor legale in vigoare, din care sa rezulte ca tutorele ori curatorul este expres mandatat sa actioneze si sa incheie acte juridice in cadrul programului, in numele, pe seama si in interesul persoanei ocrotite, in vederea: predarii in custodia colectorului validat a autovehiculului uzat, casarii autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenta circulatiei, obtinerii tichetului valoric si, dupa caz, inscrierii la un producator validat si achizitionarii autovehiculului nou sau instrainarii (valorificarii) tichetului valoric catre o alta persoana fizica cu domiciliul ori resedinta in Romania; d) certificatul de casatorie sau actul administrativ eliberat de catre autoritatea competenta, care atesta schimbarea/modificarea numelui si/sau a prenumelui, in original si in copie legalizata; e) documentul care atesta schimbarea/modificarea adresei de domiciliu sau de resedinta, eliberat de catre autoritatea competenta, in situatia in care adresa de domiciliu ori de resedinta inscrisa in actul de identitate difera de adresa inscrisa in certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista; f) procura notariala, prin care proprietarul mandateaza o alta persoana, ca in numele, pe seama si in interesul sau sa predea in custodia colectorului autovehiculul uzat, sa caseze autovehiculul uzat, sa radieze autovehiculul uzat din evidenta circulatiei si sa obtina tichetul valoric si, dupa caz, sa se inscrie la un producator validat pentru achizitionarea autovehiculul nou ori sa instraineze (valorifice) tichetul valoric catre o alta persoana fizica cu domiciliul ori resedinta in Romania. Colectorul validat preia in custodie autovehiculul uzat, numai dupa verificarea si constatarea: a) existentei cumulative a componentelor esentiale ale autovehiculului uzat: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, sasiul, precum si echipamentele electronice de gestionare a functiilor autovehiculului si dispozitivul catalizator, daca acestea au fost prevazute din fabricatie; b) indeplinirii conditiei de vechime, in baza anului de fabricatie inscris in certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista, sau in baza anului de fabricatie inscris in actul doveditor eliberat de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial, coroborat cu caracterul alfanumeric corespunzator, continut in numarul de identificare a autovehiculului uzat; c) indeplinirii conditiei vizand prima inmatriculare in Romania, in baza mentiunilor cuprinse in certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista, sau in baza mentiunilor din actul doveditor eliberat de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial; d) incadrarii autovehiculului uzat in una dintre categoriile A, AU, ASU, potrivit mentiunilor cuprinse in certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista, sau in baza mentiunilor din documentul doveditor eliberat de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial; e) autenticitatii documentelor prezentate; f) coroborarii si corelarii datelor cuprinse in documentele prezentate in ceea ce vizeaza identitatea proprietarului, precum si a corespondentei dintre datele cuprinse in documente si seriile/numerele de identificare inscrise pe elementele/componentele autovehiculului uzat; g) neinregistrarii de catre proprietar a obligatiilor restante la bugetul local. Preluarea in custodie a autovehiculului uzat se concretizeaza prin incheierea, in doua exemplare, ambele in original, a procesului-verbal de custodie: un exemplar pentru proprietar si un exemplar pentru colectorul validat. Documentele prezentate in original se restituie proprietarului, cu exceptia celor prevazute la alin. (2) lit. d) si e). Documentele prevazute la alin. (2) lit. d) si e), exemplarul procesului-verbal de custodie apartinand colectorului validat, precum si documentele prezentate de catre proprietar in copii legalizate raman in pastrarea colectorului validat care, ulterior eliberarii tichetului valoric, le ataseaza la registrul de evidenta a tichetelor valorice eliberate proprietarilor persoane fizice, documentele urmand acelasi regim cu acesta. In urma confruntarii inscrisurilor, documentele prezentate in copie de catre proprietar se certifica "conform cu originalul" si raman in pastrarea colectorului validat. Ulterior eliberarii tichetului valoric, copiile documentelor astfel certificate se ataseaza la registrul de evidenta a tichetelor valorice eliberate proprietarilor persoane fizice, urmand acelasi regim cu acesta. Dupa confirmarea de catre Autoritate, pe cale electronica, a corectitudinii si realitatii datelor vizand proprietarul si autovehiculul uzat predat in custodie, colectorul validat comunica proprietarului data la care acesta trebuie sa se prezinte in vederea eliberarii certificatului de distrugere. Colectorul validat achita proprietarului, care se prezinta la data comunicata potrivit alin. (9), contravaloarea deseurilor feroase si neferoase continute de autovehiculul uzat si elibereaza certificatul de distrugere. Autovehiculul uzat pentru care a fost eliberat certificat de distrugere este supus dezmembrarii, restituirea acestuia nemaifiind posibila. Neprezentarea proprietarului in vederea eliberarii certificatului de distrugere la data comunicata de catre colector atrage anularea rezervarii tichetului valoric.
================================================ ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 108/10.02.2011 ================================================
*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 96/2011 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri
Firme interesate Actul intereseaza persoanele tinere care pot beneficia de sprijin financiar in vederea infiintarii unei microintreprinderi.
Index Inregistrarea microintreprinderii "S.R.L. - D." in registrul comertului se realizeaza prin parcurgerea urmatoarelor etape: a) intreprinzatorul debutant are obligatia sa ataseze in sustinerea cererii de inregistrare a microintreprinderii "S.R.L. - D." in registrul comertului documentele prevazute in Ordinul ministrului justitiei nr. 2.594/C/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, precum si declaratia pe propria raspundere potrivit art. 2 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6/2011; b) dupa inmatricularea in registrul comertului a microintreprinderii "S.R.L. - D.", respectiv dupa inregistrarea in registrul comertului a oricaror modificari, O.N.R.C. va transmite Agentiei, pe cale electronica, datele aferente acestor inregistrari, conform protocolului incheiat in acest sens; c) operatiunile de inmatriculare conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 cu ocazia constituirii microintreprinderii sunt scutite de plata taxelor catre O.N.R.C.; d) Agentia transmite institutiilor responsabile de implementarea programului, pe baza protocolului de colaborare, datele aferente inregistrarilor, precum si modificarile generate de situatiile financiare semestriale si anuale pe perioada functionarii microintreprinderii "S.R.L. - D.". In termen de 10 zile lucratoare de la infiintare, microintreprinderea "S.R.L. - D." trebuie sa notifice prin posta electronica oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, denumit in continuare O.T.I.M.M.C., al Agentiei in a carui raza teritoriala isi are sediul, in vederea luarii in evidenta. Inregistrarea pentru obtinerea A.F.N. se realizeaza prin parcurgerea urmatoarelor etape: a) pentru a beneficia de alocatia financiara nerambursabila acordata prin Agentie, microintreprinderea "S.R.L. - D." trebuie sa se inregistreze in aplicatia online disponibila pe site-ul www.aippimm.ro; b) data la care este activa inregistrarea online se comunica pe site-ul Agentiei cu 5 zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis; c) inscrierea online se desfasoara in sesiune continua, pana la epuizarea bugetului alocat programului; d) fiecare microintreprindere "S.R.L. - D." trebuie sa completeze online planul de afaceri, al carui model este disponibil pe site-ul Agentiei: www.aippimm.ro; e) aplicatia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii planului de afaceri, punctajul obtinut, precum si numarul de inregistrare; f) planul de afaceri corect si integral completat va putea fi transmis si inregistrat online o singura data in cadrul aplicatiei, programul electronic de inregistrare online a planului de afaceri nepermitand inscrierea de doua ori a aceleiasi microintreprinderi "S.R.L. - D.". Evaluarea planului de afaceri se realizeaza prin parcurgerea urmatoarelor etape: a) evaluarea planului de afaceri se face online de catre aplicatia software, care genereaza un punctaj pe baza criteriilor prevazute in anexa care face parte integranta din prezentele norme metodologice. Punctajul minim acceptat este de 60 de puncte; b) verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri, inclusiv a legaturii activelor achizitionate cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza programul, se realizeaza de catre Agentie. Avizarea verificarilor si obtinerea unui punctaj minim acceptat conduc la aprobarea de principiu a finantarii planului de afaceri de catre Agentie; c) la institutia de credit vor fi transmise spre finantare, in limita bugetului anual, planurile de afaceri care obtin cel putin punctajul minim si care au fost avizate de Agentie in urma verificarilor efectuate conform lit. b). Transmiterea planurilor de afaceri la institutia de credit se va face continuu, pana la epuizarea bugetului programului; d) planurile de afaceri care solicita credit bancar se finanteaza de institutia de credit partenera conform criteriilor prevazute in normele de creditare ale acesteia si in normele de garantare ale F.N.G.C.I.M.M.; e) echipamentele si utilajele achizitionate in cadrul programului trebuie sa fie noi si pentru acestea nu se aplica amortizarea accelerata prevazuta de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Contractarea si finantarea se realizeaza prin parcurgerea urmatoarelor etape: a) microintreprinderea "S.R.L. - D." care solicita credit bancar va semna cu institutia de credit partenera contractul de creditare si pentru acordarea de A.F.N. in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii hotararii de aprobare a creditului; b) microintreprinderea "S.R.L. - D." care nu solicita credit bancar va semna la sediul O.T.I.M.M.C. in a carui raza teritoriala isi are sediul social contractul de finantare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii prin posta electronica a notificarii privind acordul de principiu pentru finantare; c) microintreprinderea "S.R.L. - D." va deschide conturi curente la institutia de credit partenera pentru derularea operatiunilor de incasari si plati, inclusiv utilizarea sumelor aferente A.F.N., creditului bancar sau aportului propriu, dupa caz; d) finantarea planurilor de afaceri se va face conform conventiei de colaborare incheiate de Agentie cu institutia de credit partenera; e) aportul propriu in numerar al beneficiarului, acolo unde este cazul, va fi varsat in contul curent deschis la institutia de credit partenera, urmand ca pentru fiecare cheltuiala eligibila efectuata sa se utilizeze in mod proportional, dupa caz, cele doua componente de finantare (credit bancar minimum 50% si A.F.N. maximum 50% sau A.F.N. maximum 50% si aport propriu minimum 50%); f) beneficiarii A.F.N. si/sau ai creditului bancar alocat conform art. 5 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 trebuie sa depuna la Agentie, in termen de 10 zile lucratoare, dovada angajarii cu contract de munca pe durata nedeterminata a cel putin 2 salariati; g) cheltuielile efectuate, inclusiv facturile emise inaintea incheierii contractului de credit bancar si pentru acordarea de A.F.N. cu institutia de credit partenera sau a contractului de finantare cu Agentia, nu sunt eligibile. Prezentele norme metodologice instituie o schema transparenta de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis in cadrul programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevazute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 si 88 din tratat ajutoarelor de minimis. Schema prevazuta la art. 10 nu intra sub incidenta obligatiei de notificare catre Comisia Europeana, in conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006. Schema se aplica pe intreg teritoriul Romaniei. Raportarea si monitorizarea ajutoarelor acordate in baza schemei prevazute la art. 10 se face in conformitate cu legislatia europeana si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007. Furnizorul de ajutor de stat, respectiv Agentia, pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate in baza schemei prevazute la art. 10 pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza acestei scheme. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia europeana in domeniul ajutorului de stat. Agentia are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate aflate in derulare si de a dispune masurile care se impun in cazul incalcarii conditiilor impuse prin prezentele norme metodologice sau prin legislatia nationala ori europeana aplicabila la momentul respectiv. Agentia are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel national. In cazul in care exista indoieli serioase cu privire la datele transmise de catre Agentie, Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa ii solicite acesteia sa faca verificari la fata locului. Agentia informeaza in scris, prin intermediul notificarii de acord de principiu pentru finantare, operatorii economici beneficiari cu privire la pragul maxim al ajutorului si la caracterul de minimis al acestuia, in conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006. Agentia acorda un ajutor de minimis dupa ce verifica pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic ca este respectata regula cumulului, precum si faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal in curs, fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse europene, nu depaseste pragul echivalent in lei al sumei de 200.000 euro. Operatorii economici beneficiari de ajutor in cadrul programului vor tine o evidenta specifica a ajutoarelor primite conform schemei prevazute la art. 10, altor scheme de minimis si altor ajutoare de stat. Acestia sunt obligati sa arhiveze evidenta specifica si sa o pastreze pentru o perioada de 10 ani. Monitorizarea si controlul beneficiarilor programului se va face de catre O.T.I.M.M.C. pe baza procedurii de monitorizare si control al programului. Reprezentantii institutiilor prevazute la art. 2 au dreptul sa verifice la sediul microintreprinderii "S.R.L. - D." veridicitatea si conformitatea declaratiilor, activitatilor si cheltuielilor facute in cadrul programului. Verificarea la fata locului vizeaza stadiul de realizare a investitiei, realitatea, legalitatea si regularitatea operatiunilor economico-financiare. In cazul in care, in urma controalelor efectuate sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constata ca beneficiarii au facut declaratii incomplete si/sau neconforme cu realitatea pentru a obtine A.F.N. sau au schimbat destinatia acestora ori se constata ca nu au fost indeplinite conditiile prevazute in contract, se recupereaza total sau partial ajutorul de minimis acordat. Recuperarea ajutorului de stat se realizeaza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007. Beneficiarii A.F.N. au obligatia de a raporta efectele participarii la program catre O.T.I.M.M.C. pentru o perioada de 3 ani, incepand cu anul urmator acordarii A.F.N.
Intrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori unul este si asociatul unic ce tin de obiectul de activitate al societatii transport alternativ-Bolt fara sa detina CIM sau contract de administrare? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am angajat o persoana cu contract de munca cu 8 ore, pe perioada nedeterminata, dar a venit doar o zi, nu a muncit doar i s-a prezentat ce are de facut apoi dupa masa a sunat ca nu mai vine ca a acceptat o alta oferta. In acest caz cum trebuie sa desfacem contractul angajatului? Pe perioada de proba? Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua in care a fost la servici dar nu a lucrat? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Avem angajati care aduc concediu medical eliberat de diferiti medici, care se suprapun. Modul de calcul al acestor concedii medicale se platesc conform legislatiei in vigoare, adica primul concediu medical se plateste pana la data inceperii urmatorului. Intrebarea este: in declaratia 112, aceste concedii medicale trebuie sa apara ca si durata conform platii sau conform duratei care apare pe formularul de concediu medical eliberat de catre medic? Care este legislatia unde se precizeaza acest... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Votati articolul "Innoirea Parcului auto national, stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri": Rating: Nota: 5 din 5 din 1 voturi