Invocarea Mecanismului de Cooperare si Verificare drept cauza a unei eventuale amanari a aderarii Romaniei la Spatiul Schengen ignora temeiul juridic si scopurile Deciziei Comisiei Europene din 13 decembrie 2006 privind instituirea mecanismului.
De asemenea, o astfel de motivatie ignora faptul ca in toate Rapoartele de tara, inclusiv cel din iulie 2010, au fost mentionate progrese constante in privinta Obiectivului (Benchmark) nr. 3 al mecanismului, privind combaterea coruptiei la nivel inalt.
Ca o confirmare a faptului ca Romania actioneaza decisiv in combaterea coruptiei sta si faptul ca prin intermediul Ministerului Justitiei, Romania a devenit membru fondator al Academiei Internationale Anticoruptie infiintata la Viena, in septembrie 2010.
Invocarea politicii Romaniei privind acordarea cetateniei drept o preocupare in contextul calendarului aderarii Romaniei la Spatiul Schengen ignora faptul ca legea romana si practica autoritatilor romane in domeniu se incadreaza in standardele europene. Statisticile arata ca numarul de cetatenii acordate anual de Romania, precum si in medie in ultimii ani este rezonabil si se afla sub numarul de cetatenii acordate de alte state membre ale Uniunii Europene.
Romania a avut un aport permanent in ultimii ani la desfasurarea agendei europene in domeniul Justitiei si Afacerilor Interne, concretizat in co-initierea unor instrumente de drept comunitar si pozitiile constructive abordate in consiliile JAI.
De asemenea, Romania a realizat in ultimii ani o serie de programe de cooperare in domeniul Justitiei si combaterii coruptiei, cu un sprijin uman si financiar semnificativ din partea statelor membre ale Uniunii Europene, care confirma increderea acestora in certitudinea traiectului progresiv al Romaniei in domeniu.
Politica Romaniei de sprijin a Republicii Moldova in aspiratiile sale europene, concretizata in domeniul Justitiei printr-un program de cooperare intre ministerele de resort, contribuie la promovarea standardelor si valorilor europene precum independenta Justitiei si combaterea coruptiei, la consolidarea reputatiei si influentei Uniunii Europene la granitele sale din est.
Ministerul Justitiei a desfasurat in anul 2010 multiple demersuri diplomatice in sfera de competenta, pentru explicarea progreselor in cadrul activitatii de combatere a coruptiei, precum si a celorlalte politici ale ministerului, inclusiv in domeniul cetateniei.
Astfel, intalniri bilaterale precum cele desfasurate in 2010 cu comisarii europeni Viviane Reding si Cecilia Mallmstrom, secretarul general al Comisiei Europene Catherine Day, ministrii de Justitie din Germania (2), Franta, Austria, Finlanda (2), Marea Britanie, Suedia, Italia, Bulgaria (3) si Spania, vor continua si in programul diplomatic al Ministerului de Justitie in 2011.
Catalin Predoiu
Ministrul Justitie
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<