Masinile din intreaga Uniune Europeana se vor supune unei noi reguli importante: citirea kilometrajului va fi obligatorie la fiecare ITP, vizita in service sau reparatie majora. In caz contrar, sanctiunile vor fi mult mai aspre.
In 2010, Comisia Europeana a anuntat o politica de siguranta rutiera cu scopul de a reduce numarul de decese cauzate de accidentele rutiere cu 50 % in urmatorul deceniu. Ca parte a acestui cadru politic, institutiile europene au adoptat in 2014 pachetul privind inspectia tehnica auto, care consta intr-o legislatie tripla menita sa amelioreze calitatea inspectiilor vehiculelor, sa armonizeze cerintele in timpul controalelor rutiere si sa introduca prima masura europeana de combatere a fraudarii legate de odometre. Acum legislatia evolueaza din nou.
Astfel, noul Raport include o serie de recomandari pe care Comisia Europeana le va implementa in curand. Spre exemplu, odata cu actualizarea Directivelor 2014/45/UE, 2014/46/UE si 2014/47/UE, citirea si inregistrarea independenta a kilometrajului va deveni obligatorie la fiecare inspectie tehnica periodica (ITP), lucrare normala de intretinere sau reparatie majora. Aceasta incepe odata cu prima inmatriculare a autovehiculului.
Totodata, va fi creata o noua platforma UE cu rolul de a imbunatati si a sistematiza schimbul de informatii intre statele membre cu privire la kilometraj, accidente si alte evenimente, in conformitate cu orientarile politice privind siguranta rutiera pentru 2011-2020 ale Comisiei Europene.
Mai mult, vehiculele vor fi inregistrate digital. Nevoia de documente in format fizic va disparea.
Conform estimarilor, intre 5% si 12% din masinile vechi vandute in statele UE si intre 30% si 50% dintre cele exportate pe teritoriul UE au kilometrajul dat inapoi. Piata de masini second-hand in Romania este una considerabila, asadar aceste masuri vor fi cu adevarat utile pentru cei care isi cumpara masini din import sau de la companii cu astfel de specific.
Propunerea de Rezolutie poate fi consultata
AICI!