Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

INTERVIU ing. George Dinca, director general RAR: Masinile cu volan pe partea dreapta nu vor mai putea fi inmatriculate in Romania dupa Brexit, iar cele cu probleme tehnice pot fi blocate in timp real

Directorul general al Registrului Auto Roman, ing. George-Adrian Dinca, a raspuns intrebarilor E-Juridic. Iata ce trebuie sa stim despre masinile cu volan pe partea dreapta, ITP, programarile RAR, folii auto, verificarile in trafic si planurile pentru viitor ale institutiei. 
 
E-Juridic: Avand in vedere ca Marea Britanie se pregateste in continuare de parasirea Uniunii Europene, ce se va intampla cu masinile din Romania cu volan pe partea dreapta? Ce trebuie sa stie actualii proprietari si cei care se gandesc sa importe in curand o astfel de masina in tara noastra?
George Dinca: Conform legislatiei de omologare din Romania, autovehiculele trebuie sa aiba postul de conducere situat pe partea stanga in raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate de la aceasta conditie autovehiculele speciale utilizate in serviciile publice comunitare (curatenie stradala), precum si autovehiculele care au fost inmatriculate ultima data intr-un alt stat membru al UE si care nu au suferit modificari in raport cu configuratia de inmatriculare initiala.
 
Prin urmare, din momentul in care Marea Britanie va parasi UE, autovehiculele avand aceasta provenienta nu vor mai putea obtine Cartea de identitate a vehiculului in vederea inmatricularii decat dupa modificarea pozitiei postului de conducere conform cerintelor de omologare din Romania.
 
Este de precizat faptul ca detinatorii autovehiculelor cu postul de conducere situat pe partea dreapta, inmatriculate in Romania in configuratia respectiva inainte de BREXIT, nu vor fi afectati de acest eveniment. Acestia vor putea efectua in continuare ITP pentru vehiculele respective, fara a avea obligatia modificarii postului de conducere. Legislatia impune obligativitatea schimbarii postului de conducere pe partea stanga pentru vehiculele deja inmatriculate in Romania, numai in cazul in care acestea au suferit modificari ale caracteristicilor constructive mentionate in CIV.
 
E-Juridic: Stim ca legislatia privind ITP-ul a suferit cateva modificari importante in 2018. Ce recomandari aveti pentru soferi?
George Dinca: Asa este, anul 2018 a adus cateva modificari importante atat in ceea ce priveste cadrul general de efectuare a ITP in Romania cat si in ceea ce priveste procedurile de efectuare a acestei activitati extrem de importante in contextul cresterii sigurantei rutiere. Aceste modificari au fost generate atat de obligatia implementarii noii directive europene privind inspectia tehnica periodica in legislatia nationala dar si de necesitatea corectarii si chiar a eliminarii anumitor aspecte si practici neconforme sesizate ca urmare a activitatilor de supraveghere pe care institutia noastra le realizeaza la nivelul statiilor autorizate de ITP. 
 
Astfel, un impact important in activitatea de ITP l-a avut cerinta referitoare la necesitatea dotarii statiilor de ITP cu sistem video pentru asigurarea inregistrarii activitatii desfasurate pe linia de ITP, cerinta care a fost introdusa odata cu modificarile si completarile aduse la OMTCT nr. 2.133/2005 prin prevederile OMT nr. 1.033/2014, ce a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 495 din data de 03.07.2014 si a fost detaliata in ceea ce priveste caracteristicile, conditiile tehnice, organizatorice si functionale minimale necesare realizarii acestor inregistrari video, cu ocazia modificarilor si completarilor aduse aceluiasi ordin, care au fost introduse prin OMT nr. 1.319/2016, ce a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 857 din data de 27.10.2016.
 
Data aplicarii acestei prevederi a fost amanata pana la 20 mai 2018 luand in considerare atat aspecte de ordin tehnic si financiar dar si practic/administrativ pentru statiile autorizate de ITP cat si pentru RAR.
 
interviu george dinca
(Foto: Facebook)
 
De asemenea, este important de mentionat ca aceasta dotare suplimentara a fost introdusa ca urmare a constatarilor efectuate in activitatea de supraveghere a statiilor de inspectie tehnica periodica autorizate de catre RAR cu privire la anumite incercari si practici de eludare a procedurilor reglementate de efectuare a ITP si se inscrie pe linia masurilor periodice, etapizate si proportionale propuse in scopul cresterii nivelului de conformare si de disciplinare a activitatii desfasurata in cadrul statiilor de ITP.
 
Este important de precizat ca intreaga activitate de ITP desfasurata de statiile autorizate, inclusiv monitorizarea prin intermediul sistemului video, trebuie sa se desfasoare cu respectarea de catre operatorii economici/persoanele autorizate detinatoare a acestor statii, a legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
 
O alta modificare importanta referitoare la activitatea de ITP este cea care a presupus indesirea periodicitatii acesteia pentru autoturismele cu vechimea mai mare cel putin egala de 12 ani. 
 
Cu referire la aceasta cerinta merita remarcat faptul ca in scopul atenuarii efectelor negative ale intrarii in parcul auto rutier national a unui numar foarte mare de vehicule cu o vechime peste medie, RAR, ca organism si serviciu tehnic, a considerat oportuna si chiar obligatorie introducerea in dezbatere in cursul anului 2017 a unei initiative pentru mentinerea sub control a starii tehnice a parcului auto national, de conservare si chiar de reducere ulterioara a vechimii medii a acestuia, in acest sens propunand cresterea frecventei de efectuare a inspectiilor tehnice periodice (ITP) pentru autoturismele cu vechimea de cel putin 12 ani, de la 2 ani cat era la momentul respectiv la 1 an si a depus toate diligentele necesare in vederea adoptarii acesteia de catre forurile tutelare si legislative.
 
Aceasta initiativa s-a materializat prin adoptarea de catre forul legislativ a Legii nr. 260 din 19.12.2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica, care a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1017 din data de 21.12.2017.
 
Au fost, de asemenea, introduse cerinte noi legate de dotarea cu echipamente suplimentare a statiilor autorizate de ITP precum si cerinte importante legate de atestarea inspectorilor tehnici care desfasoara aceasta activitate.
 
Au fost modificate planurile de operatii pentru activitatea de ITP precum si masurile corective dar si sanctiunile pe care RAR le poate aplica in situatia in care nu sunt respectate reglementarile aplicabile atat de catre inspectorii tehnici atestati cat si de agentii economici sau persoanele autorizate detinatoare de statii de ITP.
 
In ceea ce priveste recomandarile pentru conducatorii si/sau detinatorii de vehicule, din aceasta perspectiva, ar fi extrem de important de a tine cu totii seama ca cea mai mare parte a activitatilor noastre cotidiene se desfasoara in si printre masini si deci nu este lipsit de importanta care este starea tehnica a acestora precum si cat de mult respecta ele mediul inconjurator. Prin urmare ar fi de dorit ca detinatorii de vehicule sa isi repare si mentina permanent vehiculele in stare tehnica buna deoarece numarul inca mare de defecte identificate la momentul efectuarii ITP cat si ulterior controalelor tehnice in trafic realizate sugereaza ca un numar mare de detinatori nu fac acest lucru si se bazeaza pe ITP ca fiind o verificare primara de intretinere.
 
E-Juridic: Am vazut in ultima perioada tot mai des echipaje ale RAR si ale Politiei pe drum. La ce ar trebui sa se astepte soferii, daca sunt opriti? Ce le sugerati soferilor, dar si companiilor?
George Dinca: Da, este adevarat, RAR efectueaza impreuna cu lucratori ai Politiei Rutiere actiuni de control tehnic in trafic (CTT) pentru vehiculele care circula pe drumurile publice din Romania, cu exceptia celor utilitare (incepand de la data infiintarii ISCTR), prin utilizarea unui numar de 44 autolaboratoare complet echipate si dotate. In cadrul acestor actiuni se urmareste in primul rand “extragerea” din trafic a acelor vehicule care la momentul desfasurarii controlului nu indeplinesc integral cerintele tehnice necesare. Oprirea autovehiculelor se realizeaza de catre lucratorii Politiei Rutiere si sunt vizate, in principal, acele vehicule pentru care exista indicii cu privire la o intretinere necorespunzatoare si deci la o stare tehnica precara (intre doua ITP-uri, obligatia mentinerii vehiculului intr-o stare tehnica buna, conform legislatiei aplicabile, este a detinatorului acestuia).
 
In cadrul activitatilor de CTT urmarim in permanenta eficienta si in acest sens doresc sa precizez ca Registrul Auto Roman a implementat un program prin care poate bloca in timp real utilizarea in trafic a autovehiculelor cu probleme tehnice grave si care ar putea pune in pericol siguranta participantilor la trafic. Demersul face parte din strategia de dezvoltare a Registrului Auto Roman si adaptarea la cele mai noi standarde europene. Prin aceasta aplicatie on-line se realizeaza inregistrarea instant in bazele de date ale RAR, a raportului de control tehnic in trafic, precum si tiparirea acestuia la momentul controlului prin utilizarea imprimantelor cu care au fost dotate laboratoarele destinate acestei activitati. De asemenea, se pot realiza pe loc cautari in bazele de date ale RAR astfel incat, pentru fiecare vehicul supus controlului sa fie disponibile in orice moment toate informatiile concludente cu privire la caracteristicile tehnice mentionate in Cartea de identitate (CIV), cu privire la inspectiile tehnice periodice (ITP) efectuate dar si la precedentele controale tehnice in trafic (CTT) la care a fost supus. Suplimentar, vor fi inregistrate in timp real toate masurile aplicate in urma rezultatelor controlului respectiv: retinerea certificatului de inmatriculare, retinerea permisului de conducere, imobilizarea autovehiculului si/sau anularea ITP.
 
Va precizam ca in Legea nr. 260 din 19 decembrie 2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind inspectia tehnica periodica a vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in Romania, la art. 2 alin. (1) se stipuleaza „Vehiculele inmatriculate sau inregistrate in Romania pot fi mentinute in circulatie numai daca se face dovada respectarii cerintelor tehnice specifice stabilite prin reglementarile prevazute la art. 1 alin. (2), prin efectuarea inspectiilor tehnice periodice”, iar la art. 2 alin. (2) se mentioneaza „Obligatia efectuarii inspectiilor tehnice periodice, precum si a respectarii periodicitatii acestora, in functie de categoria de vehicul, revine detinatorului certificatului de inmatriculare/inregistrare”.
 
interviu george dinca director rar
(Foto: Facebook)
 
De asemenea atat conducatorii auto cat si detinatorii acestora, inclusiv companii, trebuie sa stie ca anularea inspectiei tehnice periodice conduce la suspendarea de drept a inmatricularii vehiculului, conform prevederilor art. 11 alin. (45) din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, cu toate consecintele legale ce decurg din aceasta.
 
Raspunderea punerii in circulatie pe drumurile publice a unui vehicul care nu figureaza inregistrat cu inspectie tehnica periodica valabila in baza nationala de date cu evidenta ITP gestionata de RAR ii revine exclusiv detinatorului certificatului de inmatriculare / inregistrare a vehiculului, RAR fiind exonerat de orice raspundere in aceasta situatie.
 
Atunci cand se impune, conform legislatiei aplicabile, vehiculele vor fi blocate automat in bazele de date ale RAR pana la remedierea defectiunilor si/sau a neconformitatilor constatate si inregistrate corespunzator. Redobandirea certificatului de inmatriculare retinut de catre lucratorii de politie rutiera, in baza deficientelor constatate de catre inspectorii RAR, se poate realiza doar dupa promovarea unei inspectii tehnice specifice, exclusiv in cadrul reprezentantelor RAR.
 
Asadar, proprietarii de vehicule si utilizatorii acestora au obligatia si responsabilitatea de a-si mentine vehiculele intr-o stare tehnica buna in orice moment, atunci cand sunt utilizate pe drumurile publice. Cu toate acestea, rezultatele activitatilor de verificare si control au demonstrat clar ca multi proprietari de vehicule nu isi indeplinesc obligatiile astfel incat inspectia tehnica periodica pentru vehicule este necesara pentru a se asigura faptul ca proprietarii de vehicule si utilizatorii acestora sunt constienti de obligatiile care le revin si sa actioneze in mod responsabil.
 
E-Juridic: Ce procedura trebuie sa urmeze o persoana pentru a primi o programare la o reprezentanta RAR?
George Dinca: RAR ofera clientilor sai doua modalitati de programare:
  • telefonic, prin intermediul unui call-center unic la nivel national (tel. 021 9672); aceasta modalitate permite interactiunea clientului cu un operator uman, care il va indruma cu atentie in vederea obtinerii unei programari corecte, in functie de prestatia dorita si de categoria vehiculului pe care urmeaza sa-l prezinte la RAR;
  • online, prin intermediul paginii noastre de internet (www.rarom.ro); aceasta modalitate permite clientului, prin intermediul interfetei informatice foarte bine structurata, sa isi obtina singur programarea dorita.
 
E-Juridic: In 2018 au existat mai multe plangeri fata de asteptarile prea lungi pentru a trece cu masina prin RAR. Cum le-ati adresat si ce trebuie sa stie romanii pentru 2019?
George Dinca: Este cunoscut faptul ca odata cu abrogarea O.U.G. nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, importul de vehicule second-hand a luat amploare, fapt care, implicit, a condus la o crestere semnificativa a numarului de solicitari pentru anumite prestatii RAR adresate vehiculelor aflate la prima inmatriculare in Romania. Conducerea RAR a dispus in ultimii doi ani numeroase masuri pentru cresterea capacitatii de lucru a reprezentantelor teritoriale in vederea prelucrarii acestui aflux de solicitari. Dintre acestea ar fi de mentionat extinderea temporara a programului de lucru, inclusiv in zilele de sambata, limitarea concediilor pentru personal, precum si delegarea personalului din cadrul anumitor reprezentante catre altele mai solicitate. De asemenea, sistemul de programare a suferit o serie de modificari care au avut ca scop principal asigurarea accesului echitabil la serviciile RAR, intr-un timp rezonabil, pentru toti clientii regiei.
 
In prezent, locurile disponibile pentru programare sunt suplimentate la capacitatea maxima de lucru in cazul tuturor reprezentantelor, calculata in ipoteza (pur teoretica) in care toate vehiculele prezentate sunt conforme cu cerintele in vigoare si nu necesita verificari suplimentare. In practica insa, data fiind inclusiv vechimea vehiculelor prezentate, apar iminent situatii (serii ilizibile/corodate, vehicule cu modificari constructive neautorizate sau care se afla intr-o stare tehnica precara etc.) a caror clarificare presupune timp suplimentar. Prin urmare, facem un apel catre clientii nostri sa constientizeze importanta verificarilor tehnice pe care RAR le efectueaza in ceea ce priveste siguranta rutiera si protejarea mediului inconjurator si totodata ii rugam sa isi obtina programarile din timp, iar cu ocazia prezentarii la RAR, sa acorde rabdarea si intelegerea cuvenita personalului care depune eforturi pentru rezolvarea prompta si cu profesionalism a tuturor solicitarilor.
 
E-Juridic: Fenomenul de "inchiriere de lumini" pentru a putea trece de controlul din reprezentanta pare sa castige tot mai multi adepti. Ce poate face RAR in cazul acesta si la ce sa se astepte cei care nu respecta legea in privinta blocurilor optice?
George Dinca: Clientii care apeleaza la aceasta practica trebuie sa fie constienti de faptul ca verificarea sistemului de iluminare-semnalizare luminoasa nu se efectueaza exclusiv cu ocazia prestatiilor aferente eliberarii Cartii de identitate a vehiculului, ci si in cadrul ITP, conform planurilor de operatiuni prevazute de legislatie. De asemenea, acestia pot avea ”surpriza” ca la un eventual control tehnic in trafic sa fie sanctionati conform prevederilor legale in vigoare.
 
E-Juridic: Foliile auto sunt in continuare de interes major. Ce trebuie sa stie proprietarii despre ele?
George Dinca: In cazul in care geamurile vehiculului au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare, se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni. De asemenea, tratamentul electrochimic sau foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in ateliere autorizate potrivit legii. Atelierul care efecuteaza o astfel de modificare emite o declaratie de conformitate, pe care recomandam conducatorilor auto sa o pastreze in interiorul autovehiculului si sa o prezinte la un eventual control tehnic in trafic.
 
In toate cazurile, geamurile aflate in campul de vizibilitate principal al conducatorului auto, format din parbriz si geamurile laterale fata, trebuie sa aiba un factor de transmisie normal a luminii de cel putin 70%. Pentru geamurile laterale spate si luneta (in cazul in care vehiculul este dotat si cu oglinda retrovizoare laterala dreapta) nu este prevazuta in legislatie o valoare limita pentru transparenta geamurilor.
 
E-Juridic: A cunoscut parcul auto al tarii o crestere in privinta autovehiculelor poluante de la eliminarea timbrului auto pana acum?
George Dinca: Dupa cum era de asteptat, eliminarea taxei ”timbru de mediu” la inceputul anului 2017, a condus la o crestere semnificativa a importului anual de autoturisme si autovehicule comerciale usoare (cu masa maxima tehnica admisibila de cel mult 3500 kg) second-hand, cu aproximativ 50% fata de nivelul anului 2016.
 
Autovehiculele second-hand introduse in Romania in anul 2016, inainte de abrogarea taxei, erau impartite in functie de norma de poluare astfel: non-Euro si Euro 1 – sub 1%; Euro 2 – 10%; Euro 3 – 23%; Euro 4 – 45%; Euro 5 si Euro 6 – 21%.
 
La nivelul anului 2017, s-a inregistrat o crestere a ponderilor privind vehiculele Euro 2 (13%) si Euro 3 (30%). Ponderile vehiculelor Euro 4 si Euro 5/6 au scazut la 40%, respectiv 16%.
 
Cu toate acestea, in 2018, repartitia vehiculelor in functie de norma de poluare a revenit la nivelul celei inregistrate in 2016, chiar cu o crestere in ceea ce priveste ponderea vehiculelor Euro 5/6 (27%), in timp ce ponderea vehiculelor Euro 2 a scazut la 7%.
 
E-Juridic: Credeti ca soferii ar trebui incurajati sa isi achizitioneze masini noi mai putin poluante sau electrice?
George Dinca: Bineinteles ca ar fi de dorit ca pe soselele din Romania sa circule cat mai multe autovehicule noi si cu nivel redus de poluare. Incurajarea achizitionarii de autovehicule noi (respectiv descurajarea utilizarii de autovehicule vechi si poluante) nu se poate face insa prin declaratii, ci numai prin mecanisme economice de natura sa ofere avantaje pentru cei care opteaza sa renunte la achizitionarea unui autovehicul second-hand, poluant, in favoarea unuia nou.
 
E-Juridic: Cum apreciati capacitatea Romaniei de a se adapta la schimbarea privind cresterea numarului de masini electrice? Ce ne lipseste acum si ce ar trebui sa facem mai departe.
George Dinca: Adaptarea se va face de la sine si rapid si in Romania in momentul in care conditiile economice vor permite unui numar cat mai mare de romani achizitionarea de autovehicule electrice, fapt care va determina si extensia rapida a infrastructurii pentru alimentarea acestora. Ambele aspecte (marimea parcului de autovehicule electrice si extinderea retelei de alimentare) sunt strans legate unul de celalalt si interactioneaza reciproc. Deocamdata, numarul de autoturisme electrice in Romania este scazut, in primul rand din cauza pretului de achizitie al unui astfel de autovehicul si al autonomiei sale relativ reduse in comparatie cu autovehiculele cu motoare termice sau hibride.
 
george dinca rar interviu juridic
(Foto: Facebook)
 
E-Juridic: Va rugam sa le transmiteti cititorilor nostri cateva recomandari cu privirile la masinile lor, responsabilitatile pe care le au si lucrurile la care ar trebui sa fie atenti.
George Dinca: Prima recomandare ar fi sa-si mentina autovehiculele tot timpul intr-o stare tehnica cat mai buna, prin efectuarea la timp a operatiunilor de mentenanta si de reparatii.
 
Recomandam sa se faca periodic revizii ale autovehiculului chiar si post garantie, pe toata durata de utilizare a acestuia, pentru ca in acest mod se pot depista si remedia din timp si cu costuri reduse anumite potentiale defectiuni inainte de a se ajunge la avarii grave, care sunt mult mai costisitor de remediat.
 
Recomandam automobilistilor sa foloseasca pentru intretinere si reparatii numai materiale, piese si subansambluri de calitate si sa se adreseze pentru astfel de lucrari numai atelierelor autorizate.
 
Legislatia in vigoare prevede ca, pe perioada dintre doua ITP, cei care raspund pentru mentinerea intr-o stare tehnica corespunzatoare a autovehiculelor sunt detinatorii acestora.
 
INFORMATII SUPLIMENTARE

In conformitate cu legislatia in vigoare Registrul Auto Roman are urmatoarele atributii principale:

  • acordarea omologarilor de tip nationale pentru vehiculele rutiere, sistemele, componentele si entitatile tehnice separate ale acestora
  • acordarea certificatelor de conformitate pentru sisteme, componente si entitati tehnice separate ale vehiculelor rutiere
  • acordarea omologarilor individuale pentru vehiculele rutiere
  • efectuarea inspectiei tehnice periodice pentru anumite categorii de autovehicule
  • autorizarea statiilor de inspectie tehnica si controlul activitatii de inspectii tehnice periodice
  • transpunerea acquis-ului comunitar referitor la vehicule rutiere (cap.1 – Libera circulatie a marfurilor) si la inspectiile tehnice periodice (cap.9 – Politici de transport)
  • autorizarea atelierelor care efectueaza lucrarile de montaj, reparare si verificare a vehiculelor si componentelor acestora
  • certificarea sistemului de management al calitatii
  • participarea la lucrarile Forumului Mondial pentru Armonizarea Reglementarilor Vehiculelor (WP 29) a Comisiei Economice pentru Europa a ONU
de

Data aparitiei: 26 Martie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "INTERVIU ing. George Dinca, director general RAR: Masinile cu volan pe partea dreapta nu vor mai putea fi inmatriculate in Romania dupa Brexit, iar cele cu probleme tehnice pot fi blocate in timp real":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016