Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Dispozitii generale - Capitolul I - Codul consumului 2018

Codul Consumului 2018


Capitolul I - Dispozitii generale

Art. 1.
Prezenta lege, denumita in continuare Codul, are ca obiect reglementarea raporturilor juridice create intre operatorii economici si consumatori, cu privire la achizitionarea de produse si servicii, inclusiv a serviciilor financiare, asigurand cadrul necesar accesului la produse si servicii, informarii lor complete si corecte despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii si asigurarii drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor impotriva unor practici abuzive, participarii acestora la fundamentarea si luarea deciziilor ce ii intereseaza in calitate de consumatori.

Art. 2.
Prevederile prezentului Cod se aplica comercializarii produselor noi, folosite sau reconditionate, si a serviciilor, inclusiv a serviciilor financiare, destinate consumatorilor, contractelor incheiate cu consumatorii, regulilor privind publicitatea produselor si serviciilor, cu exceptia produselor si serviciilor care sunt reglementate prin legi speciale, a produselor care se comercializeaza ca antichitati si a produselor necesar a fi reparate sau reconditionate pentru a fi utilizate, cu conditia ca operatorul economic sa informeze consumatorul despre aceasta.

Art. 3. 
Actele normative privind protectia consumatorilor nu trebuie sa includa bariere in calea liberei circulatii a marfurilor si serviciilor.

Art. 4. 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Controalele fiscului Inspectia fiscala si controlul antifrauda


Cum castigi razboiul cu Fiscul Tot ce trebuie sa stii despre inspectia fiscala si controlul DGAF pentru a fi protejat impotriva abuzurilor Tactici si strategii pentru izbanda sigura asupra inamicului venit in control Stii sa te aperi Stii cum sa scapi fara amenda Descopera acum “arma” care te ajuta sa lupti eficient impotriva...

Oferta Speciala
valabila 48h

Principiile de baza ale protectiei consumatorilor sunt:

a) contradictorialitatea - presupune asigurarea posibilitatii persoanelor aflate pe pozitii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legatura cu posibila incalcare a dispozitiilor privind protectia consumatorilor;

b) celeritatea procedurii de cercetare - presupune obligatia autoritatii competente in domeniul protectiei consumatorilor de a proceda, fara intarziere, la cercetarea sesizarii consumatorilor, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate si a regulilor prevazute de lege;

c) proportionalitatea - conform careia trebuie respectat un raport corect intre gravitatea sau consecintele faptei constatate, circumstantele savarsirii acesteia si masura sanctionatorie aplicata;

d) legalitatea masurilor propuse/dispuse - presupune ca autoritatile competente nu pot propune/dispune decat masurile prevazute de lege;

e) confidentialitatea - obligatia personalului din cadrul autoritatilor competente de a pastra confidentialitatea datelor, actelor, informatiilor de orice natura, prin a caror divulgare se pot aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice, care sunt sau pot fi mentionate in aceste informatii;

f) recunoasterea reciproca - orice produs legal fabricat sau comercializat intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in Turcia ori fabricat in mod legal intr-un alt stat apartinand Spatiului Economic European este admis pe teritoriul Romaniei, daca ofera un grad echivalent de protectie cu cel impus de normele romane.

Art. 5. 
Statul, prin autoritatea centrala cu atributii in domeniul protectiei consumatorilor, are drept obiective:

a) protectia consumatorilor impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;

b) promovarea si protectia intereselor economice ale consumatorilor;

c) accesul consumatorilor la informatii complete, corecte si precise asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor;

d) educarea consumatorilor;

e) despagubirea efectiva a consumatorilor;

f) sprijinirea consumatorilor sau a altor grupuri sau organizatii reprezentative de a se organiza, pentru a-si expune opiniile in procesele de luare a unei decizii care ii priveste;

g) promovarea cooperarii internationale in domeniul protectiei consumatorilor si participarea la schimburile rapide de informatii;

h) prevenirea si combaterea, prin toate mijloacele, a practicilor comerciale abuzive si a prestarii serviciilor, inclusiv a celor financiare care pot afecta interesele economice ale consumatorilor.

Art. 6. 
Prevederile cuprinse in prezentul Cod sunt obligatorii pentru toti consumatorii si operatorii economici care efectueaza acte si fapte de comert, in conditiile legii.

Art. 7. 
Termenii utilizati in legislatia privind protectia consumatorilor sunt enumerati cu titlu exemplificativ in anexa care face parte integranta din prezentul Cod.

 

REVINO LA CUPRINSUL CODULUI CONSUMULUI DAND CLICK AICI!

de

Data aparitiei: 25 Septembrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dispozitii generale - Capitolul I - Codul consumului 2018":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Un sfat sa nu-mi pierd casa

Intrebare: Incep cu un istoricul privitor la imobilul din str..... nr.18 sect.5, Bucuresti . Va redau evenimentele in 3 etape. ______1.Prima etapa In anul 1949 conform decretului 134/1949 are loc nationalizarea farmaciilor. In conformitate cu disp. Art. 2 Odata cu unitatile sanitare se nationalizeaza orice instalatii, mobilier, medicamente, material sanitar, instrumente, mijloace de transport, imobile, etc., care servesc in mod permanent activitatii unitatii sanitare nationalizate, indiferent daca apartin proprietarului unitatii sanitare nationalizate sau oricarui alt proprietar. iar la CAP. 2 Efectele nationalizarii , Art. 6 Prin efectul nationalizarii, unitatile sanitare trec in proprietatea Statului cu fondul de comert si cu toate obligatiunile contractate in vederea functionarii lor; unitatile sanitare particulare, sub forma de societate sau asociatiuni, isi pastreaza patrimoniul, precum el va reiesi din bilantul incheiat in vederea predarii catre noua conducere desemnata de Stat, in urma nationalizarii; in activul si pasivul unitatilor sanitare nationalizate intrand: a La activ, toate bunurile imobile si mobile, corporale si incorporale, precum: terenuri, cladiri, instalatiuni sanitare, hartii de valoare, cambii, numerar, sume datorate unitatii sanitare nationalizate, accesorii, materiale sanitare si farmaceutice. In imobilul mai sus mentionat la acea data functiona o farmacie care era chiriasa in doua camere la parter ,din acest imobil in suprafata de 417 mp.,cu o constructie cu etaj avind amprenta la sol de 112.30 mp. -in urma nationalizarii pe numele proprietarului de imobil spatiul acestei farmacii trece in proprietatea statului in anul 1949 conform decretului 134/1949 . Procentul de nationalizare fiind de 14,36% din imobil atit pentru curte cit si pentru constructie . In anul 1955 acest spatiu este inchiriat unui cetatene sora mamei meleca spatiu de locuit. - pe linga spatiul de locuit inchiriat acestuia ii mai este inchiriata si o suprafata procentuala din curteegala cu procentul de nationalizare. -fiind chirias din anul 1955 in urma aparitiei legii 112/1995 face cerere si primeste aprobarea de cumparare a spatiului-garsoniera,pe care il cumpara conform legislatiei in vigoare in anul 1998,rezultind o suprafata utila construita de 31,54 mp din care 15.77 mp.teren sub constructie in indiviziune in proprietate,plus 14,36% din bunurile comune. -anexa la contractul de vinzare cumparare a garsonerei este si contractul de inchiriere pentru curte mentionat in mpprocentul in cazul de fata de 14.36/%,procentul cu care s-a nationalizat si terenul neconstruit aferent farmaciei din intreg imobilul in suprafata de 417 mp. ,curte care urmeza acest spatiu de locuit vindut fostului chirias si care ramine in proprietatea statului conform legilor in vigoare, curtea imobilului fiind in proprietate mixta.Imobilul desi are mai multe intrari separat pentru spatiul nationalizat si vindut chiriasului si separat pentru restul imobilului,insa niciuna nu este de la strada si se impunea ca terenul aferent acestuia sa fie in indiviziune tinind cont de faptul ca , cladirea propriuzisa are mai multi proprietari si binentales sa se permita accesul la partile de folosinta comune ale imobilului ,care au fost calculate procentual tinind cont de dreptul de proprietate excusiv al fiecarui proprietar.Alte bunuri comune sunt si doua cosuri de fum pentru sobele de tercota,traseul conductei de apa comuna,traseul canalizarii comun,acoperisul comun,traseul retelei de curent comun,traseul conductei de gaz comun etc...avind nr.cadastral 11111/1 si CF 22222 --PARTER Pina aici totul este in limitele prevazute in legislatie,rezultind ca acestui chirias i-a fost inchiriata si suprafata de curte in procent egal cu procentul nationalizarii, statul in mod corect incasind chiria pentru suprafata construita si neconstruita pe care o detinea . ____________2.Etapa a doua Imobilul este compus din teren construit si teren liber.constructia este cu etaj si are in componenta trei apartamente,=doua la parter si =unul la etaj care se intinde peste suprafata celor doua ap.de la parter rezultind o suprafata mai mare. La parter un apartament este in proprietatea statului si unul in proprietate privata din perioada anilor 1950. Despre ap.detinut de stat am vorbit mai sus. ______PARTER Celalant ap.proprietate privata de la parter are o suprafata de 82,20 mp.cota indiviza din care 47,70 mp utila a constructiei, date care se regasesc in extras CF. !!! In anul 1977 acest apartement se vinde si conform legii 58/1974 suprafata aferenta acestui ap. trece si ea in proprietatea statului respectiv 82.20 mp.cota indiviza din care 47,70 mp utili construiti , din totalul amprentei la sol de 112,30 mp rezultind conform procentului aferent acestui ap.de 20 %,o suptafata totala de 56,50 mp construiti si diferenta pina la 82,20 mp cota indiviza este de 26 mp teren liber,curte. Atentie si pina la acesta data chiriasul avea contract de inchiriere pe curte. In anul 2001 proprietarul acestui ap.primeste inapoi acesta suprafata in baza unui titlu de proprietate emis de Prefect ,in care se specifica suprafata de 82,20 mp cota indiviza din suprafata imobilului. nr.cadastral 3333/0,1 si CF 4444 --PARTER Pina aici totul este conform legilor in vigoare. Tot in acest an 2001 acest apartament se vinde cumparatorului X necasatorit nu are importanta numele importanta fiind modalitatea de „calcul” in continuare. _______ETAJ Acelasi cumparator X dar casatorit de acum in anul 2009 cumpara si ap.de la etaj care in documentatiile cadastrale se regaseste suprafata de teren 329 mp. in indiviziune din care suprafata apartamentului de la etaj fiind 89,20 mp utili si 112,3 mp. amprenta la sol a constructiei nr.cadastral 55555/1;2 si CF nr 66666 –ETAJ Imobilul este compus din : -417 mp.teren din care -112,30 mp.constructie cu etaj cu amprenta la sol si trei apartamente : =doua la parter si =unul la etaj, -2 proprietari ___parter - 1 ap.parter . in suprafata de 31,57 mp utili si 15,77 mp.indiviz.in proprietate. - 1 ap.parter de 82.20 mp in idiviza din care 47,70mp utili construiti.cumparator X necasatorit ___etaj -ap.etaj cu 329 mp.in indiviza din care 89,20 mp.utili construiti cumparator X casatorit -Un apartament de la parter apartine fostului chirias din 1955 devenit proprietar in baza legii 112/1995 in anul 1998, in suprafata de 31,54 mp utili si 15,77 mp.indiviz.in proprietate -Cumparatorul X detine in proprietate celalant ap.de la parter si apartamentul de la etaj. ___3.Etapa a treia Cu ocazia actului de v-c si de partaj in 2009 cumparatorul X procedeaza astfel : aduna suprafata aferenta ap. de la parter de 82,20 mp in indiviziune cu constructie cu suprafata aferenta ap.delaetaj de 329,00 mp in diviziune cu constructie rezultind un total de 411,20 mp. Efectuind o sipla adunare matematic este corect. Cumparatorul X nu a tinut cont de suprafete construite care se suprapun fiind o casa cu etaj or acesta le-a alaturat prin adunare pentru a obtine o suprafata mai mare. Constat ca acesta a reusit discret printr-o adunare care induce in eroare chiar si pe cei avizati sa-si insuseasca in rem o suprafata care apartine Statului Roman cca.59 mp Astfel cumparatorul X in 2011 cere celuilant proprietarcu documente legale in justitie sa-i elibereze spatiul intrucit prin „ingineria” de alaturarea suprafetelor aferente constructiei si nu prin suprapunere a apartamentelor pe care le detine el este proprietarul intregii suprafete si in fapt in acest imobil de 417 mp. mai sunt liberi cca. 59 mp. ce urmeza apartamentul nationalizat si vindut in baza legii 112/1995. Perdantii sunt STATUL ROMAN si chiriasul devenit PROPRIETAR. Cum poate fi remediata situatia confuza creeata ?. Ma puteti ajuta ? daca sunt neclaritati va stau la dispozitie ,e-mail s.sandrino@yahoo.com va multumesc sandrino

Raspuns: Buna ziua! Speta dumneavoastra este complexa si necesita consultarea unor inscrisuri. Sfatul meu e... [citeste tot raspunsul aici...]