Contract de confidentialitate si neconcurenta in contractele incheiate intre societati comerciale
Reglementat de: Legea nr. 11/1991, publicata in M.Of. nr. 24/20.01.1991 si Legea nr. 21/1996, republicata in M.Of. nr. 742/16.08.2005
Contract de confidentialitate si neconcurenta
in contractele incheiate intre societati comerciale
Portal Codul Muncii Culegere pentru invatarea limbii engleze - Fise de lucru practice Clasele 0-IV Cartea verde a contabilitatii Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Art. 1. SC ............... se obliga sa trateze toate informatiile si documentatiile/inscrisurile de care a luat cunostinta in timpul derularii prezentului contract ca informatii si documente/inscrisuri confidentiale, secrete de afaceri1 si sa nu le divulge tertelor persoane, atat pe durata acestui contract, cat si ulterior.
Art. 2. SC ........... se obliga sa respecte drepturile de proprietate intelectuala ale SC ............ asupra know-how-ului si sa nu foloseasca in interes propriu si/sau sa nu le instraineze la terti2 , atat pe durata acestui contract, cat si ulterior3 .
In scopul protejarii know-how-ului, beneficiarul se obliga sa nu incheie un contract asemanator cu un tert cu care SC .................. se afla in relatii de concurenta ori sa nu desfasoare o activitate care se afla in concurenta cu cea desfasurata de SC ..........., si sa respecte regulile unei concurente loiale.
La incetarea relatiilor contractuale, relatiile postcontractuale se vor baza pe regulile unei concurente loiale. SC ........... se obliga sa nu permita utilizarea hnow-how-ului de catre o retea concurenta, dupa incetarea relatiilor contractuale.
NOTE:
1 Daca dezvaluirea unor informatii despre activitatea desfasurata de un agent economic poate dauna grav intereselor acelui agent economic, aceste informatii constituie secrete de afaceri. Informatiile ce ar putea fi calificate drept secrete de afaceri sunt, cu titlu de exemplu: informatii tehnice si/sau financiare legate de know-how-ul unui agent economic, metode de evaluare a costurilor, procese si secrete de productie, surse de aprovizionare, cantitati produse si vandute, cote de piata, liste de clienti si distribuitori, planuri de marketing, structura costurilor si a preturilor, strategia de vanzari.
2 Informatiile referitoare la un agent economic care sunt deja cunoscute de catre terti (in cazul unui grup sau unei asociatii, calitatea de „tert“ se va aprecia fata de grup sau asociatie) carora li s-au comunicat informatiile respective de catre agentul economic, in mod normal, nu vor fi considerate ca fiind informatii confidentiale. Informatiile care si-au pierdut importanta comerciala, spre exemplu datorita trecerii timpului, nu mai pot fi considerate, in general, ca fiind confidentiale. Ca regula generala, Consiliul Concurentei va aprecia ca informatiile legate de cifrele de afaceri ale partilor, vanzari, date privind cotele de piata si alte informatii similare care sunt mai vechi de 5 ani nu mai sunt confidentiale.
3 Se adapteaza in functie de specificul fiecarui contract.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri