ContractuI de prestari servicii informatice este contractul prin care o parte, denumita prestator, se obliga sa presteze anumite servicii informatice unei alte parti, denumite beneficiar, in schimbul unui pret.
Prestatorul (executantul) se obliga sa presteze serviciile informatice in mod oneros, iar beneficiarul, partea in favoarea careia se presteaza serviciile va plati contravaloarea acestora. Este un contract sinalagmatic (bilateral) cu titlu oneros.
Regula de baza a oricarui contract de prestari servicii este ca actul trebui sa contina, fie in cuprinsul sau, fie ca anexa, serviciile care trebuie executate in temeiul respectivului contract. Va recomandam ca serviciile sa fie mentionate in detaliu, atat cat este posibil, pentru a evita eventualele neintelegeri privind pretul convenit pentru serviciile oferite.
... vezi AICI peste 200 de modele de contracte civile si comerciale perfect legale care va protejeaza interesele financiare ...click pentru detalii si comenzi<<
Puteti folosi modelul disponibil mai jos pentru copiere integrala sau il puteti descarca:
Model Contract de prestari de servicii informatice
Incheiat astazi .........................
la .............................................
I. PARTILE CONTRACTANTE
1.1. S.C. ..................................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.C.A./S.R.L. cu sediul social in .........................................., str. ........................................ nr. ............, bloc ......... , scara ......, etaj ......,
(localitatea)
apartament ......, judetul/sectorul .........................................., avand codul unic de inregistrare nr. .................., atribut fiscal .................................... si numar de ordine in registrul comertului .........../.............../................., contul nr. ................................ deschis la ........................., telefon ........................., fax .............................., reprezentata prin .................................., cu functia de .................................., in calitate de prestator de servicii si
1.2. S.C. ............................................................ S.N.C./S.C.S./S.A./S.C.A./.S.R.L. cu sediul social in .............................................., str. ...............................................nr. ......, bloc ......, scara ......, etaj ......,
(localitatea)
apartament ......, judetul/sectorul ....................., avand codul unic de inregistrare nr. .............., atribut fiscal ........................... si numar de ordine in registrul comertului ......../........./............, contul nr. ....................... deschis la ........................, telefon ...................., fax ........................., reprezentata prin ........................, cu functia de ................................., in calitate de beneficiar
sau
1.2. Asociatia/Fundatia/Uniunea/Federatia ................................., cu sediul in ........................................,
(localitatea)
str. ................................ nr. ........, bloc ......, scara ......, etaj ......, apartament ......., judetul/sectorul .........................., inscrisa la ....................., in registrul .........................., sub nr. ............., pe baza certificatului de inscriere nr. ......... din ................, avand contul nr. ......................., deschis la ........................................., telefon ........................., fax ......................, reprezentata de ........................., cu functia de ..................., in calitate de beneficiar
sau
1.2. Asociatia familiala ............................................, cu sediul in .............................................................,
(localitatea)
str. ............................................... nr. ......, bloc ......, scara ......., apartament ......., judetul/sectorul .................., posesoarea autorizatiei nr. ................... din ................................................, eliberata de ........................., avand contul nr. ....................... deschis la .................., telefon ................, fax ..................., reprezentata de .................., cu functia de ................................, in calitate de beneficiar
sau
1.2. ................................................................, cu domiciliul in .................................................................,
(numele si prenumele) (localitatea)
str. ............................................ nr. ................, bloc ......, scara ......, etaj ......, apartament ......., judetul/sectorul ......, posesorul (posesoarea) autorizatiei nr. ............ din ................, eliberata de ..................., persoana fizica care desfasoara activitate economica in mod independent, in calitate de beneficiar,
sau
1.2. ....................................................., cu domiciliul in ............................................., str. …...….............
(numele si prenumele) (localitatea)
nr. ......., bloc ......, scara ......, etaj ......, apartament ......, judetul/sectorul ............., avand actul de identitate seria ...................... numarul ...................., eliberat de .................................... la data de ...................., codul numeric personal ........................., in calitate de beneficiar
au convenit sa incheie prezentul contract de prestari de servicii informatice, cu respectarea urmatoarelor clauze:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Obiectul prezentului contract il constituie instalarea si punerea in functiune de catre prestatorul de servicii a urmatoarelor module informatice:
a) ....................................................................................................................................................;
b) ....................................................................................................................................................;
c) ....................................................................................................................................................;
etc.
2.2. Cererile de schimbare a solutiilor avizate, precum si/sau solicitarile de lucrari suplimentare ale beneficiarului vor fi analizate de prestatorul de servicii, iar in caz de acceptare vor fi considerate ca lucrari noi care vor face obiectul unor acte aditionale la prezentul contract.
2.3. Beneficiarul poate sa verifice pe parcursul executarii lucrarilor modul in care prestatorul de servicii indeplineste clauzele prezentului contract.
2.4. Prestatorul de servicii isi rezerva dreptul de autor asupra lucrarilor informatice realizate cu ocazia instalarii si punerii in functiune a sistemului informatic la beneficiarul lucrarii.
III. TERMENUL CONTRACTULUI
3.1. Instalarea si punerea in functiune a modulelor respective se va efectua de catre prestatorul de servicii in termen de ....... zile de la data semnarii prezentului contract, conform specificatiilor din anexa.
3.2. La incheierea termenului prezentului contract, partile pot conveni prelungirea acestuia in cazul in care situatia o impune.
IV. PRETUL CONTRACTULUI
4.1. Costul lucrarilor de instalare si de punere in functiune a modulelor necesare activitatii de informatica este de ....................... LEI/EURO/USD.
4.2. Decontarea sumei cuvenite prestatorului de servicii se va efectua prin conturile mentionate in partea introductiva/in numerar la casieria prestatorului de servicii, pe baza documentelor prevazute de lege (facturi, chitante, devize, procese-verbale de receptie etc.).
V. OBLIGATIILE PARTILOR
5.1. Prestatorul de servicii se obliga:
a) sa instaleze si sa puna in functiune modulele prevazute de prezentul contract si (eventual) de actele aditionale la acesta;
b) sa asigure buna functionare a produselor informatice contractate, conform specificatiilor din anexa/comenzile in baza carora s-au instalat si pus in functiune, fara modificari functionale;
c) sa se incadreze in conditiile minimale prevazute pentru buna executare a fiecarei lucrari in parte;
d) de comun acord cu beneficiarul sa stabileasca si apoi sa respecte termenele de predare a lucrarilor;
e) sa asigure instruirea personalului beneficiarului in vederea asigurarii exploatarii corecte a sistemului informatic;
f) sa pastreze confidentialitatea lucrarilor conform angajamentului anexa.
5.2. Obligatiile beneficiarului sunt urmatoarele:
a) sa asigure plata lucrarilor efectuate de prestatorul de servicii in cel mult ...... zile de la data primirii facturii;
b) sa puna la dispozitia prestatorului de servicii datele, informatiile si documentele necesare acestuia si sa creeze conditii corespunzatoare de lucru;
c) sa nu efectueze, pe parcursul executarii lucrarilor, modificari sau adaptari la cele preluate, fara acordul scris al prestatorului de servicii.
VI. CLAUZA PENALA
6.1. In cazul in care una dintre parti nu isi indeplineste obligatiile contractuale sau si le indeplineste in mod necorespunzator, se obliga sa plateasca celeilalte parti penalitati de ......% pe zi de intarziere din valoarea nerealizata a pretului contractului.
VII. FORTA MAJORA
7.1. Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen sau/si de exe- cutarea in mod necorespunzator – total sau partial – a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului contract, daca neexecutarea sau/si executarea obligatiei respective a fost cauzata de forta majora asa cum este definita de lege.
7.2. Partea care invoca forta majora este obligata sa notifice celeilalte parti, in termen de ..... (zile, ore), producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vederea limitarii consecintelor lui.
7.3. Daca in termen de ............ (zile, ore) de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au dreptul sa-si notifice incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese.
VIII. CLAUZE GENERALE REFERITOARE LA PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
8.1 Beneficiarul colecteaza si prelucreaza datele personale ale Prestatorului in conformitate cu legislatia in vigoare, in modalitati care asigura confidentialitatea si securitatea adecvata a acestor date, in vederea asigurarii protectiei impotriva prelucrarii neautorizate sau ilegale si impotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorarii accidentale.
8.2 In procesul de prelucrarea a datelor cu caracter personal, Beneficiarul aplica prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE (regulamentul general privind protectia datelor) si ale legislatiei nationale.
8.3. Datele cu caracter personal ale Prestatorului, comunicate in cadrul prezentului contract, vor fi prelucrate de Beneficiar in scopul executarii prezentului contract la care Prestatorul este parte contractanta.
8.4. Datele cu caracter personal colectate si prelucrate in vederea executarii prezentului contract sunt urmatoarele: (de ex.: nume si prenume, adresa, serie si numar carte de identitate, cod numeric personal, numar de telefon/fax, adresa de posta electronica, cod bancar).
8.5. Datele personale ale Prestatorului, comunicate in cadrul prezentului contract, pot fi comunicate de Beneficiar institutiilor publice, in conformitate cu obligatiile legale care ii revin acestuia.
8.6. In situatia in care este necesara prelucrarea datelor personale ale Prestatorului in alte scopuri decat cele prevazute la alin. 9.3. Beneficiarul va informa Prestatorul si ii va solicita acordul scris cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
8.7. Beneficiarul asigura dreptul Prestatorului la informare si acces la datele cu caracter personal, dreptul la rectificare, actualizare, portabilitate, stergere, la restrictionare si opozitie in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
8.8. Datele personale ale Prestatorului sunt pastrate de Beneficiar pe intreaga perioada de executare a contractului si ulterior incetarii acestuia, in conformitate cu prevederile legale referitoare la arhivarea documentelor.
IX. NOTIFICARILE INTRE PARTI
9.1. In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresa/sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.
9.2. In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire (A.R.) si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.
9.3. Daca notificarea se trimite prin telefax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.
9.4. Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti, daca nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalitatile prevazute la alineatele precedente.
X. INCETAREA CONTRACTULUI
10.1. Prezentul contract inceteaza de plin drept, fara a mai fi necesara interventia unui tribunal arbitral/unei instante judecatoresti, in cazul in care una dintre parti:
a) in termen de ....... zile de la data primirii notificarii prin care i s-a adus la cunostinta ca nu si-a executat ori isi executa in mod necorespunzator oricare dintre obligatiile ce-i revin si nu ia masuri in consecinta;
b) este declarata in incapacitate de plati sau a fost declansata procedura de lichidare judiciara (faliment) inainte de inceperea executarii clauzelor prezentului contract;
c) cesioneaza drepturile si obligatiile sale prevazute de prezentul contract fara acordul celeilalte parti.
10.2. Contractul poate inceta, de asemenea, daca ambele parti convin astfel precum si din orice alte cauze prevazute de lege.
10.3. Partea care invoca o cauza de incetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte parti, cu cel putin ................. zile inainte de data la care incetarea urmeaza sa-si produca efectele.
10.4. Rezilierea prezentului contract nu va avea nici un efect asupra obligatiilor deja scadente intre partile contractante.
10.5. Prevederile prezentului capitol nu inlatura raspunderea partii care, in mod culpabil, a cauzat incetarea contractului.
XI. SOLUTIONAREA LITIGIILOR
11.1. Partile au convenit ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori incetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila de catre reprezentantii lor.
11.2. In cazul in care rezolvarea eventualelor litigii nu este posibila pe cale amiabila, partile se vor adresa instantelor judecatoresti.
sau
11.1. Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu prezentul contract, inclusiv referitor la incheierea, executarea ori desfiintarea lui, daca nu se poate rezolva pe cale amiabila de reprezentantii partilor, se va solutiona prin arbitrajul Curtii de Arbitraj International Comercial de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei, in conformitate cu Regulile de procedura arbitrala ale acestei Curti.
11.2. Hotararea arbitrala este definitiva si obligatorie.
12.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional incheiat intre partile contractante.
12.2. Prezentul contract, impreuna cu anexele sale care fac parte integranta din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.
12.3. Prezentul contract s-a incheiat in ............... exemplare, din care ..................................................... .
PRESTATORUL DE SERVICII INFORMATICE CLIENT
Anexa nr. .........
la contractul nr. ................ din ..................
Angajament
Prezentul angajament pentru pastrarea confidentialitatii datelor, informatiilor si documentelor a fost incheiat intre ................................... si ................................. si este conex contractului incheiat intre acestea, inregistrat sub nr. ......... din ............. la ................................ .
I. OBIECT
1. Datele, informatiile si documentele obtinute de ........................., ca efect al executarii contractului sus-mentionat sunt strict confidentiale.
2. In sensul prevederilor pct. 1 sunt confidentiale urmatoarele date, informatii si documente: a) .................................; b) .................................; c) .................................; etc.
3. De asemenea sunt confidentiale si urmatoarele documente care s-au pus si se vor pune la dispozitia .................................................................................................................................................................... .
II. SFERA CIRCULATIEI DATELOR, INFORMATIILOR SI DOCUMENTELOR
4. .......................................... poate dezvalui informatii sau poate pune la dispozitie date ori documente din cele mentionate la pct. 2 sau/si 3 din prezentul angajament numai persoanelor implicate in executarea clauzelor contractului sus-mentionat.
5. Persoanele implicate in executarea sus-mentionatului contract, si anume managerii, contabilii, consilierii juridici, precum si alte categorii de persoane, nu vor putea dezvalui datele, informatile si documentele confidentiale, cu exceptia cazului in care ...................... aproba in scris aceasta posibilitate.
6. ...................................... va folosi datele, informatiile si documentele numai in scopul luarii unor decizii cu privire la executarea contractuui, fiind tinut sa nu le utilizeze in nici un alt scop.
III. DURATA ANGAJAMENTULUI
7. Durata prezentului angajament este de .......................................... incepand cu data semnarii acestuia,
(zile, luni, ani)
in afara de cazul in care una dintre parti notifica, in scris, celeilalte parti incetarea lui inainte de termen.
8. Notificarea prevazuta la pct. 7 trebuie facuta cu ....................................... inainte de a deveni efectiva
(zile, luni etc.)
hotararea, dar nu mai mult de ultima zi a duratei prezentului angajament.
IV. SANCTIUNI IN CAZ DE NERESPECTARE A ANGAJAMENTULUI
9. Partea care incalca prevederile prezentului angajament se obliga la plata unor despagubiri astfel .................................................................................................................................................................... .
10. Exonereaza de raspundere urmatoarele situatii:
a) daca datele, informatiile sau documentele erau cunoscute inainte de a fi fost obtinute de la ................................................................................................................................................;
b) daca datele, informatile sau documentele au fost primite dintr-o sursa neconventionala;
c) daca dezvaluirea datelor, informatiilor sau documentelor s-a facut dupa ce s-a primit acordul scris pentru aceasta;
d) daca datele, informatiile sau documentele erau de circulatie publica la data dezvaluirii lor;
e) daca ........................... a fost obligat(a) in mod legal sa dezvaluie datele, informatiile sau documentele respective.
V. INCETAREA ANGAJAMENTULUI
11. Incetarea angajamentului are loc la data stabilita la pct. 7.
12. Incepand cu data incetarii lui, datele, informatiile si documentele prevazute la pct. 2 si 3 nu mai au caracter confidential, cu toate consecintele ce decurg din aceasta.
Prezentul angajament a fost intocmit si semnat astazi ........................... in ................ exemplare, din care ............................ .
SEMNATURILE PARTILOR
Nota:
Contractul va respecta dispozitiile legale prevazute de art. 1469-1565 Cod civil pentru executarea obligatiilor.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.