Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul de concesiune - Parte teoretica

Contractul de concesiune - Parte teoretica

REGLEMENTARE

● O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica (M.Of. nr. 569/30.06.2006)
● HG.  nr.  168/2007  pentru  aprobarea  Normelor  metodologice  de  aplicare  a  O.U.G.  nr.  54/2006  privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica (M.Of. nr. 146/28.02.2007)

MODIFICARI

● Legea nr. 22/2007 (M.Of. nr. 35/18.01.2007)


A SE VEDEA SI:

● O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii (M.Of. nr. 418/15.05.2006)
● Legea nr. 337/2006 (M.Of. nr. 625/20.07.2006)
● Rectificare M.Of. nr. 662/01.08.2006
● Legea nr. 128/2007 (M.Of. nr. 309/09.05.2007)
● H.G. nr. 925/2006 (M.Of. nr. 625/20.07.2006)
● H.G. nr. 1.056/2006 (M.Of. nr. 727/25.08.2006)
● H.G. nr. 1.337/2006 (M.Of. nr. 817/04.10.2006)
● GHID pentru atribuirea contractelor de achizitie publica (M.Of. nr. 894 bis/02.11.2006)
● H.G. nr. 71/2007 (M.Of. 98/08.02.2007)

DEFINITIE

Contractul  de  concesiune  este  contractul  prin  care  o  persoana,  numita concedent, transmite pentru o perioada determinata de cel mult 49 de ani, unei  alte  persoane,  numita  concesionar,  care  actioneaza  pe  riscul  si  raspunderea sa, dreptul si obligatia de exploatare  a  unui  bun,  a  unei  activitati sau a unui serviciu public in schimbul unei sume de bani, numita redeventa.

PARTILE

CONCEDENT partea   care   transmite dreptul  si  obligatia  de exploatare a unui bun, a unei activitati sau a unui serviciu public

CONCESIONAR partea care, actionand pe riscul si   raspunderea   sa,   primeste dreptul  si  isi  asuma  obligatia de exploatare a bunului, activitatii sau serviciului public.

PRETUL - REDEVENTA1)

CARACTERUL PROPRIETATII PUBLICE

● Bunurile proprietate publica sunt inalienabile.

● In conditiile legii, ele pot fi:
incredintate in administrare regiilor autonome ori institutiilor publice;
concesionate sau
inchiriate.

OBIECTUL CONCESIUNII

● Bunurile si serviciile publice de interes national sau de interes local.

● Activitatile si serviciile publice de interes national sau local.


BUNURI, ACTIVITATI SI SERVICII CARE FAC OBIECTUL CONCESIONARII

● Transporturile publice.

● Autostrazile, podurile si tunelurile rutiere cu taxa de trecere.

● Infrastructurile rutiere, feroviare si portuare, precum si aeroporturile.

● Constructia de hidrocentrale noi si exploatarea acestora, inclusiv a celor aflate in conservare.

● Serviciile postale.

● Spectrul de frecvente si retele de transport si de distributii pentru telecomunicatii.

● Activitatile economice legate de cursurile de ape naturale si artificiale, lucrarile de gospodarire  a  apelor  aferente  acestora,  statiile  si  instalatiile  de  masuratori  hidrologice, meteorologice si de calitate a apelor, precum si amenajarile piscicole.

● Terenurile proprietate publica, plajele, cheiurile si zonele libere.

● Retelele de transport si de distributie a energiei electrice si termice.

● Retelele  de  transport  prin  conducte  si  de  distributie  a  petrolului  si  a  gazelor  combustibile.

● Retelele de transport si de distributie publica a apei potabile.

● Exploatarea zacamintelor minerale si a substantelor solide si fluide.

● Exploatarea surselor termale.

● Resursele naturale ale zonei economice maritime si ale platoului continental.

● Bazele sportive, locurile de recreere, institutiile profesioniste de spectacole.

● Unitatile medico-sanitare, sectiile sau laboratoarele din structura acestora, precum si serviciile medicale si auxiliare.

● Activitatile economice legate de punerea in valoare a monumentelor si zonelor istorice.

● Colectarea, depozitarea si valorificarea deseurilor.

● Orice alte bunuri, activitati sau servicii publice care nu sunt interzise prin legi organice speciale.

NB: 

● Guvernul, consiliile judetene sau locale pot aproba, prin hotarare, concesionarea altor bunuri, activitati sau servicii apartinand proprietatii private a statului.

● Nu pot face obiectul concesiunii bunurile, activitatile sau serviciile publice in privinta carora nu exista autoritati de reglementare, ale caror vize sunt obligatorii in ceea ce priveste preturile sau tarifele practicate de concesionari.

AU CALITATEA DE CONCEDENT:

● Ministerele sau alte organe de specialitate ale  administratiei  publice  centrale,  pentru bunurile  proprietate  publica  sau  privata  a statului  ori  pentru  activitatile  si  serviciile publice de interes national.

● Consiliile  judetene,  consiliile  locale  sau institutiile  publice  de  interes  local,  pentru bunurile  proprietate  publica  ori  privata  a judetului, orasului sau comunei, ori pentru activitatile  si  serviciile  publice  de  interes local.

AU CALITATEA DE CONCESIONAR:

● Orice persoana fizica sau juridica de drept privat, romana sau straina.

FAZELE CONCESIUNII

● Initierea concesionarii:
Initiativa o poate avea:
concedentul sau
orice investitor roman sau strain interesat.

● Initierea are la baza un studiu de oportunitate efectuat de concedent, care cuprinde:
bunurile, activitatile sau serviciile care urmeaza a fi concesionate;
motivele economice, financiare, sociale si de mediu care justifica cesionarea;
investitiile necesare pentru modernizare sau pentru extindere;
nivelul minim al redeventei;
modalitatea acordarii concesiunii avuta in vedere si anume daca se recurge:
la procedura licitatiei publice deschise, cu preselectie;
la procedura de negociere directa2);
durata estimata a concesiunii;
termenele previzibile pentru realizarea procedurii de concesionare;
avizele obligatorii

● Aprobarea concesionarii:

Concesionarea   se   aproba   pe   baza   caietului   de   sarcini   prin   hotarare   a
Guvernului, a consiliului judetean, orasenesc sau comunal, dupa caz.
La primirea propunerii de concesionare, concedentul, in maximum 30 de zile (daca  nu  s-a  convenit  altfel),  intocmeste  studiul  de  oportunitate  in  vederea luarii hotararii de concesionare (studiul poate fi efectuat si de o societate de consultanta, pe cheltuiala concesionarului).

PROCEDURA CONCESIUNII:

PRIN LICITATIE PUBLICA:

LICITATIE PUBLICA DESCHISA

LICITATIE PUBLICA DESCHISA CU PRESELECTIE

PRIN NEGOCIERE DIRECTA: In  cazul  in  care  licitatia  publica nu a condus la desemnarea unui castigator.

INCHEIEREA CONTRACTULUI


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 22 Februarie 2008
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Contractul de concesiune - Parte teoretica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


©2022 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2022

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016