Rezilierea contractului cu firma Bechtel pentru realizarea Autostrazii Transilvania poate fi apreciata ca un castig pentru Romania, in conditiile in care in 11 ani au fost construiti doar 52 de kilometri de autostrada pentru care s-au cheltuit 1,4 miliarde de euro, a declarat joi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, prezent la inaugurarea tronsonului de autostrada Deva-Orastie.
'Pierderea (pentru Romania, n.r.) au fost cei 11 ani, cei 52 de kilometri si 1,4 miliarde de euro. Castigul este ca am reusit sa-i convingem pe cei de la Bechtel sa accepte o reziliere cu 30 de milioane de euro, plus TVA, adica 37,2 milioane de euro. Eu cred ca reprezinta o performanta fata de sumele care fusesera inaintate de cei care discutau despre aceasta reziliere', a spus ministrul Dan Sova.
El a aratat ca exista interes pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, motiv pentru care vor fi refacute unele studii. Pentru rapiditate, se va lucra cu acelasi consultant tehnic, acesta cunoscand datele problemei.
'Ne vom apuca sa refacem studiul de trafic, studiile de fezabilitate de acolo. Am organizat cu cei de la CNANDR sa pastram acelasi consultant, ca sa nu pierdem vremea. E un consultant tehnic care cunoaste tot parcursul autostrazii. Ideea este ca in perioada urmatoare sa concentram toate energiile autoritatilor din cele patru judete pe unde trece autostrada, si cu parlamentarii, si sa gasim solutiile cele mai bune', a afirmat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura.
Ministrul Dan Sova a participat joi la inaugurarea tronsonului de autostrada A1 Deva-Orastie, in lungime de 32,5 kilometri. Lucrarile s-au incheiat dupa doi ani si au costat 204 milioane euro, fara TVA, din care contributia Comisiei Europene s-a ridicat la 113,73 milioane euro, iar diferenta a fost asigurata din fonduri ale Guvernului Romaniei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu profil IT doreste sa angajeze student cu contract de internship. Cate ore poate lucra maxim fiind student care nu poate veni zilnic fiind examene si cursuri. Forma de contract este CIM ? sau nu? Care este salariul brut minim si ce impozite suporta firma. Care este perioada maxima de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul salariatilor detasati transnational, cheltuielile generate de detasare sunt dispuse astfel: 1. Transportul - este achitat direct de angajator prin achizitia biletelor de calatorie prin plata directa din contul angajatorului; 2. Cazarea - este asigurata prin inchirierea directa de catre angajator a unor locuinte, si plata directa din contul angajatorului a costului cu chiria; 3. Masa - este asigurata de beneficiarul serviciilor prin acordarea la cantina acestuia. In acest caz, cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma de IT din Romania doreste sa trimita doi salariati pentru cate 3 zile, o data la 3 luni, unul in UK si unul in Germania pentru o intalnire de afaceri cu colegi dintr-o intreprindere care apartine grupului de intreprinderi la nivel global. Salariatii nu vor desfasura activitate pentru compania in care se deplaseaza, nu va exista un raport de munca intre salariati si compania in care se deplaseaza, iar rezultatele si informatiile acumulate in urma intalnirii vor fi aplicate ulterior pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<