Rezilierea contractului cu firma Bechtel pentru realizarea Autostrazii Transilvania poate fi apreciata ca un castig pentru Romania, in conditiile in care in 11 ani au fost construiti doar 52 de kilometri de autostrada pentru care s-au cheltuit 1,4 miliarde de euro, a declarat joi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, prezent la inaugurarea tronsonului de autostrada Deva-Orastie.
'Pierderea (pentru Romania, n.r.) au fost cei 11 ani, cei 52 de kilometri si 1,4 miliarde de euro. Castigul este ca am reusit sa-i convingem pe cei de la Bechtel sa accepte o reziliere cu 30 de milioane de euro, plus TVA, adica 37,2 milioane de euro. Eu cred ca reprezinta o performanta fata de sumele care fusesera inaintate de cei care discutau despre aceasta reziliere', a spus ministrul Dan Sova.
El a aratat ca exista interes pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, motiv pentru care vor fi refacute unele studii. Pentru rapiditate, se va lucra cu acelasi consultant tehnic, acesta cunoscand datele problemei.
'Ne vom apuca sa refacem studiul de trafic, studiile de fezabilitate de acolo. Am organizat cu cei de la CNANDR sa pastram acelasi consultant, ca sa nu pierdem vremea. E un consultant tehnic care cunoaste tot parcursul autostrazii. Ideea este ca in perioada urmatoare sa concentram toate energiile autoritatilor din cele patru judete pe unde trece autostrada, si cu parlamentarii, si sa gasim solutiile cele mai bune', a afirmat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura.
Ministrul Dan Sova a participat joi la inaugurarea tronsonului de autostrada A1 Deva-Orastie, in lungime de 32,5 kilometri. Lucrarile s-au incheiat dupa doi ani si au costat 204 milioane euro, fara TVA, din care contributia Comisiei Europene s-a ridicat la 113,73 milioane euro, iar diferenta a fost asigurata din fonduri ale Guvernului Romaniei.