Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sponsorizarea campaniei electorale. Scaderea cheltuielilor din impozitul pe profit datorat

In ce conditii o societate comerciala poate sponsoriza in campanie electorala un reprezentant al unui partid cu pixuri si brelocuri personalizate .Pot sa scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in limita minima legala?

Raspuns: In conformitate cu prevederile art. 21 alin. 4 lit. p din Codul fiscal sunt nedeductibile, dar pot fi scazute din impozitul pe profit datorat, in limitele precizate (3 la mie din cifra de afaceri si 20% din impozitul datorat) cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat efectuate conform Legii 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile ulterioare. Potrivit art. 4 din lege, partidele politice nu fac parte din categoria persoanelor care pot beneficia de sponsorizare si, prin urmare, societatea comerciala nu poate sponsoriza partidul politic in acceptiunea legii sponsorizarii.

De asemenea, art. 3 din Legea 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicata prevede ca sursele de finantare ale unui partid politic sunt cotizatii ale membrilor de partid, donatii, legate si alte liberalitati, venituri provenite din activitati proprii si subventii de la bugetul de stat, fara a putea fi utilizate si alte surse de finantare. Potrivit art. 5 alin. 5 si 6 din Legea 334/2006 donatiile primite de la o persoana juridica intr-un an pot fi de pana la 500 de salarii de baza minime brute pe tara, la valoarea existenta la data de 1 ianuarie a anului respectiv, cu exceptia anului in care au loc mai multe scrutine, caz in care limita donatiilor se mareste la pana la 1.000 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare campanie electorala.

Prin urmare, societatea comerciala poate face donatii catre un partid politic pentru finantarea campaniei electorale, fara ca acestea sa fie deductibile/scazute din impozitul datorat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Sponsorizarea campaniei electorale. Scaderea cheltuielilor din impozitul pe profit datorat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016