Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa postului pentru Consilier juridic 2024

Fisa postului pentru Consilier juridic 2024
Consilierul juridic este angajatul care reprezinta firma in situatii de litigii sau la stabilirea unor conditii contractuale speciale. Rolul sau principal este acela de a asigura desfasurarea activitatii firmei in conformitate cu normele legale si de a consilia sub aspect juridic echipa aflata la conducerea companiei.

Totodata, consilierul juridic se ocupa si cu elaborarea de regulamente, hotarari, ordine si instructiuni referitoare la desfasurarea activitatii in cadrul firmei in conformitate cu legislatia in vigoare.
 

Fisa postului pentru Consilier juridic 2024


    I. Identificarea postului

    1. Numele si prenumele titularului: .................

    2. Denumirea postului: Consilier Juridic
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

    3. Pozitia in COR / Cod: 261103
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

    4. Departamentul: Juridic
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

    5. Nivelul postului:
    • Conducere / coordonare: Nu este cazul
    • Executie: Specialist

    6. Relatiile: 
        a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
                • se subordoneaza: Sefului Oficiului Juridic
                • are in subordine: Nu este cazul
        b. Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele
        c. Reprezentare (colaborare, consultanta): Reprezinta firma in situatii de litigii sau la stabilirea unor conditii contractuale speciale
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei. Indiferent de forma in care isi desfasoara activitatea profesionala, se subordoneaza pe linie administrativa persoanei juridice in favoarea careia isi exercita profesia.]


    II. Descrierea postului

    1. Scopul general al postului
Asigurarea desfasurarii activitatii firmei in conformitate cu normele legale si consilierea sub aspect juridic a departamentelor si conducerii acestora.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

    2. Obiectivele postului
    • Elaborarea de regulamente, hotarari, ordine si instructiuni referitoare la desfasurarea activitatii in cadrul firmei in conformitate cu legislatia in vigoare.
    • Avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic ale firmei.
    • Reprezentarea intereselor si apararea drepturilor legitime ale firmei in fata autoritatilor publice, institutiilor de orice natura, precum si in fata oricarei persoane juridice sau fizice, romana ori straina.
    • Asigurarea de consultanta si informarea permanenta a conducerii firmei cu privire la modificarile legislative.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]

    3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului:
    • Acorda asistenta, consultanta si reprezentare juridica firmei si angajatilor acesteia.
    • Rezolva cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului.
    • Redacteaza proiecte de contracte si negociaza clauzele legale contractuale.
    • Redacteaza, avizeaza si contrasemneaza acte juridice, verifica identitatea partilor, consimtamantul, continutul si data actelor incheiate ce privesc firma.
    • Verifica legalitatea actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare.
    • Se preocupa de permanenta actualizare a bazei informationale legislative a firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]

    4. Descrierea responsabilitatilor postului
    a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
    • Raspunde de rezolvarea prompta a reclamatiilor (ce intra in atributiile postului) venite din partea angajatilor si a clientilor.
    • Raspunde de transmiterea la timp, intr-o forma corecta si completa, a informatiilor conform atributiilor ce-i revin.
    b) In raport cu aparatura pe care o utilizeaza
    • Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotare (softuri, utilizarea internetului etc.)
    • Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
    c) In raport cu obiectivele postului
            ▪ Se informeaza permanent cu privire la modificarile legislative.
    • Gestioneaza documentele de evidenta a contractelor de munca.
    • In conditiile in care actul juridic supus avizarii pentru legalitate nu este conform legii, raspunde de formularea unui raport de neavizare in care va indica neconcordanta acestuia cu normele legale, in vederea refacerii actului.
    • Se preocupa in permanenta de cresterea gradului individual de profesionalism.
    • Respecta obiectivele propuse in acord cu strategia companiei.
    • Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.
    d) In raport cu securitatea si sanatatea muncii
    • Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si de PSI.
    • Raspunde de informarea permanenta a tuturor angajatilor cu privire la modificarile legislative din domeniu.
    e) Privind metodele / procedurile de lucru
    • Raspunde de elaborarea corecta si in conformitate cu legislatia in vigoare a tuturor regulamentelor si reglementarilor interioare.
    • Raspunde de aplicarea semnaturii si parafei profesionale pe toate avizele pentru legalitate si conformitate.
    • Raspunde de pastrarea confidentialitatii in legatura cu toate actele, datele si faptele despre care ia cunostinta, apartinand sau fiind in legatura cu firma si cu interesele acesteia.
    • Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
    • Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
    • Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei.
    f) Protectia datelor cu caracter personal
    • Sa respecte cu strictete procedurile interne referitoare la protectia datelor cu caracter personal, precum si procedurile privind securitatea informatica;
    • Sa pastreze in conditii de strictete parolele si mijloacele tehnice de acces la datele cu caracter personal pe care le prelucreaza in virtutea atributiilor sale de serviciu;
    • Nu va divulga nimanui si nu va permite nimanui sa ia cunostinta de parolele si mijloacele tehnice de acces in sistemele informatice pe care le utilizeaza in desfasurarea atributiilor de serviciu;
    • Nu va copia pe suport fizic niciun fel de date cu caracter personal disponibile in sistemele informatice ale societatii, cu exceptia situatiilor in care aceasta activitate se regaseste in atributiile sale de serviciu sau a fost autorizata de catre superiorul sau ierarhic;
    • Sa interzica in mod efectiv si sa impiedice accesul oricarui alt salariat la canalele de accesare a datelor personale disponibile pe computerul societatii cu ajutorul caruia isi desfasoara activitatea;
    • Sa manipuleze datele cu caracter personal stocate pe suport fizic la care are acces in virtutea atributiilor sale cu cea mai mare precautie, atat in ce priveste conservarea suporturilor, cat si in ce priveste depunerea lor in locurile si in conditiile stabilite in procedurile de lucru;
    • Nu va divulga nimanui datele cu caracter personal la care are acces, atat in mod nemijlocit, cat si, eventual, in mod mediat, cu exceptia situatiilor in care comunicarea datelor cu caracter personal se regaseste in atributiile sale de serviciu sau a fost autorizata de catre superiorul sau ierarhic;
    • Nu va transmite pe suport informatic si nici pe un altfel de suport date cu caracter personal catre sisteme informatice care nu se afla sub controlul societatii sau care sunt accesibile in afara societatii, inclusiv stick-uri USB, HDD, discuri rigide, casute de e-mail, foldere accesibile via FTP sau orice alt mijloc tehnic;
    • Respectarea de catre salariat a tuturor obligatiilor referitoare la protectia datelor cu caracter personal prevazute in regulamentul intern, fisa postului si instructiunile directe ale superiorilor ierarhici este foarte importanta pentru societate, nerespectarea lor este sanctionata potrivit regulamentului intern.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi. 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]


    5. Conditiile postului de munca
    a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal. 
    b. Conditiile materiale
    • ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
    • deplasari Se deplaseaza frecvent in firma si in afara ei.
    • spatiu Are birou propriu.
    • conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, PC sau laptop.
    c. Conditii de formare profesionala Participa la diverse cursuri de perfectionare, sesiuni si seminarii de informare in domeniu.
    d. Buget Nu este cazul.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

    6. Gradul de autonomie
    a. Autoritate asupra altor posturi  ..............
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
    b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
    • inlocuieste pe: Seful Oficiului Juridic, cu responsabilitati si sarcini limitate.
    • este inlocuit de: Seful Oficiului Juridic.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]

    7. Indicatori de performanta
Scaderea numarului de litigii ale firmei cu ....% intr-un an.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]

    8. Perioada de evaluare a performantelor
Anual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]

    9. Evolutii posibile 
Poate evolua pe pozitia de Sef Oficiu Juridic.
[Se stabileste in functie de sistemul de planificare a carierei din fiecare firma.]

III       Specificatiile postului

    1. Nivelul de studii   
Studii superioare de drept cu licenta.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

    2. Calificarea necesara
    • Studii de perfectionare (in functie de domeniul de activitate al firmei), masterat.
    • Operare PC: Word, Excel.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]

    3. Competentele postului (pachet de competente)
    • cunostinte foarte bune de legislatie;
    • capacitate de concentrare, analiza si sinteza;
    • echilibru emotional;
    • usurinta in stabilirea relatiilor interpersonale;
    • capacitate de a lua decizii si de a-si asuma responsabilitatea;
    • capacitate de a se informa si invata in permanenta;
    • perseverenta, urmarirea si finalizarea scopului.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

    4. Experienta de lucru necesara
Minimum 2 ani experienta in domeniu.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma, in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]


Data,

Numele si semnatura titularului postului,                                     Numele si semnatura superiorului ierarhic, 


A P R O B A T
Director General
 
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Fisa postului pentru Consilier juridic 2024":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016