Documentele solicitate pot fi dosare de personal, registre, documente de evidenta precum si orice informatii utile desfasurarii controlului. Prezentarea documentelor poate fi insotita si de solicitarea de a procura fotocopii ale acestora.
1. Documente solicitate angajatorilor in vederea efectuarii controlului
Principalele documente solicitate de catre inspectorii de munca vizeaza atat statutul unitatii, cat si relatiile de munca si securitatea si sanatatea in munca.
Documente generale
- statutul unitatii;
- actul constitutiv al persoanei juridice, certificat unic de inregistrare, certificat constatator/certificat inscrieri mentiuni etc.;
- actul de identitate al persoanei fizice angajator;
- Registrul unic de control;
- stampila, imputernicire pentru persoana care reprezinta unitatea in timpul controlului, daca controlul se efectueaza in prezenta unei alte persoane decat administratorul societatii;
- copie CI/BI/pasaport al reprezentantului legal al persoanei juridice si al persoanei imputernicite (dupa caz).
Documente specifice relatiilor de munca
- contractele individuale de munca ale salariatilor si dosarele de personal ale acestora (acte de studii, calificari, avize, autorizatii, atestate, autorizatii de munca, persmise de sedere in scop de munca);
- dovezi privind indeplinirea obligatiei de informare;
- actele privind incheierea, modificarea, executarea, suspendarea contractelor individuale de munca (acte aditionale, decizii);
- state de plata a salariilor;
- foi colective de prezenta, condica de prezenta;
- dovada acordarii drepturilor salariale;
- programarea concediului de odihna la nivel de societate (dovada efectuarii in natura sau compensarea in bani a zilelor de concediu de odihna ramase neefectuate la incetarea contractului individual de munca;
- actele de incetare a raporturilor de munca si dovada eliberarii carnetelor de munca, a adeverintelor de vechime (unde este cazul);
- regulamentul intern;
- contract colectiv de munca aplicabil sau dovada initierii negocierii contractului colectiv de munca la nivel de unitate, pentru unitatile cu cel putin 21 de salariati;
- completare si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor;
-completarea si transmiterea registrului de evidenta a zilierilor:
- notificarile catre reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative si ITM/A.M.O.F.M in cazul concedierilor colective;
- scrisoarea de informare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative in cazul transferurilor colective, conform Legii nr. 67/2006
- dovezile de informare si consultare a reprezentantii salariatilor/sindicatele reprezentative pe subiectele reglementate de Legea nr. 467/2006
- sistemul de reglementari interne al angajatorului.
Documente specifice sanatatii si securitatii in munca
- baza decizionala a structurii organizatorice a activitatii de prevedere si protectie a sanatatii si securitatii in munca, decizia de desemnare a lucratorilor sau serviciu intern sau contractul de prestari servicii incheiat pentru externalizarea serviciului de prevenire si protectie;
- instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca specifice activitatii desfasurate;
- planul de prevenire si protectie;
- decizia de numire si regulamentul de functionare a Consiliului de Sanatate si Securitate in Munca in cazul in care societatea are mai mult de 50 de salariati;
- lista echipamentelor tehnice din cadrul firmei;
- dovada verificarii/masuratorii continuitatii centurii de impamantare respectiv masurarea rezistentei de dispersie la prizele de pamant;
- fisele individuale de protectia muncii;
- decizia de numire a lucratorilor desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor;
- dovada asigurarii supravegherii medicale a salariatilor prin serviciul de medicina muncii;
- lista de dotare a salariatilor cu echipament individual de protectia muncii; dovada acordarii materialelor igienico – sanitare;
- avizul tehnic ISCIR pentru EM ce intra sub incidenta ISCIR.
Autor: Gabriela Dita, Consilier Juridic
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.