Directia Generala a Finantelor Publice informeaza contribuabilii - notari publici - care au obligatia calcularii, incasarii si virarii impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal ca, pana la 25 ianuarie 2011, au obligatia sa completeze si sa depuna, la organul fiscal competent, „Declaratia informativa privind impozitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal”, formular 208, pentru semestrul II 2010.
Declaratia va cuprinde tranzactiile prin care s-au efectuat transferuri ale dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, supuse impozitarii.
Declaratia se depune semestrial la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul biroului notarial, astfel:
- pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare semestrului in care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;
- ori de cate ori notarul public constata erori in declaratia depusa anterior prin completarea unei declaratii rectificative.
Declaratia se depune in format electronic, pe suport magnetic sau optic, insotita de exemplarul listat pe hartie, semnat si stampilat, prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care se poate procura gratuit de la unitatile fiscale sau de pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, din meniul principal, categoria Asistenta contribuabili, subcategoria Programe utile/Declaratii fiscale.
Daca, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala de catre notarul public, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului, acestea se vor solutiona conform procedurii de rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.
Atentie! Neindeplinirea obligatiei de depunere a declaratiei in termenul legal se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 la 5.000 lei, conform art. 219 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala.
*
Baza legala: Cap. 8 indice 1 din Titlul III al Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; Ordinul comun al ministrilor Economiei si Finantelor si Justitiei nr. 1.706/1889/C/2008 privind aprobarea procedurii de stabilire, plata si rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal si a modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am o salariata insarcinata care, pe baza unei recomandari medicale legale emise de medicul curant, trebuie sa isi reduca programul de lucru de la 8 ore pe zi, la 6 ore pe zi din cauza riscurilor asociate sarcinii. Aceasta recomandare prevede explicit ca reducerea programului de lucru nu ar trebui sa afecteze drepturile salariale si contractuale ale salariatei. Avem rugamintea sa ne confirmati: 1.Care sunt pasii legali si procedurali pe care trebuie sa ii urmeze angajatorul pentru a implementa...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un salariat al societatii a solicitat printr-o cerere de concediu trei zile de concediu fara plata, astfel: 24.12.2024, 27,12.2024, 31.12.2024. Angajatorul aproba cererea, conform art. 153 din Codul muncii, se intocmeste decizia si contractul va fi suspendat in temeiul art. 54 din Codul muncii. Cum voi inregistra in Revisal aceste zile de concediu fara plata? 1. data inceput suspendare: 24.12.2024; data sfarsit suspendare: 24.12.2024; data incetare suspendare: prima zi de activitate a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa mi spuneti cum inchidem contractul de munca al unei angajate femeie de serviciu care a stat in concediu medical din 20.07.2024-13.12.2024 si a fracturat piciorul si mai avea anterior probleme cu soldul si coloana iar azi 12.12.2024 avenit cu Decizie medicala de incadrare in gr.III de handicap si a zis sa i inchidem contractul ca ea s-a pensionat pe ca de boala. In ce baza ii facem incetarea contractului si cu ce articol? Este necesara o solicitare scrisa din partea ei sau e suficienta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<