Uniunea Nationala a Notarilor Publici a publicat in Monitorul Oficial nr. 720 din 22 noiembrie 2013 Regulamentul din 8 noiembrie 2013 privind organizarea si desfasurarea concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale
Institutul Notarial Roman, denumit in continuare Institutul, organizeaza, de regula, anual, la solicitarea Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici, denumit in continuare Consiliul Uniunii, concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale, in conditiile Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, ale Regulamentului de aplicare a Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.333/C/2013, precum si ale prezentului regulament.
Schimbarea sediului biroului notarului public din localitatea in care este numit intr-o localitate din circumscriptia aceleiasi judecatorii sau din circumscriptia altei judecatorii se face prin concurs la nivel national pe posturile vacante destinate schimbarilor de sedii, prevazute in ordinul de actualizare.
In cazul in care pentru postul vacant cu aceasta destinatie exista un singur candidat, schimbarea sediului biroului notarial se va face la cererea notarului public, fara a sustine proba scrisa de practica notariala.
Data concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale se va stabili de Biroul executiv al Consiliului Uniunii.
Data desfasurarii concursului, lista cuprinzand candidatii inscrisi, precum si lista tuturor posturilor vacante destinate schimbarilor de sedii se publica pe pagina de internet a Institutului, a Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, denumita in continuare Uniunea, si a Camerelor Notarilor Publici, denumite in continuare Camere.
Data desfasurarii concursului si lista tuturor posturilor vacante destinate schimbarilor de sedii se afiseaza la sediul Institutului si al tuturor Camerelor, la loc vizibil si accesibil publicului, cu cel putin 30 de zile inainte de data sustinerii concursului, intocmindu-se in acest sens un proces-verbal.
Concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale consta intr-o proba scrisa de practica notariala, cu durata de 3 ore.
Procedura de inscriere
Sub sanctiunea decaderii, cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data concursului, notarul public va depune la Camera in circumscriptia careia se afla postul pentru care candideaza cererea de inscriere la concurs, prevazuta in anexa nr.1, insotita de copia ordinului de numire in functia de notar public. In cererea de inscriere la concurs se va mentiona in mod obligatoriu, sub sanctiunea respingerii acesteia, localitatea in care se afla postul vacant prevazut in ordinul de actualizare pentru care isi exprima optiunea candidatul.
Pentru verificarea conditiilor care trebuie indeplinite de candidati pentru a putea participa la concurs, Colegiul director al Camerei va constitui o comisie formata din 3 membri ai Colegiului director. In termen de 48 de ore de la implinirea termenului de depunere a cererilor de inscriere la concurs, comisia va intocmi un proces-verbal in care se vor consemna numarul cererilor, numarul si data inregistrarii acestora, numele candidatilor, rezultatul verificarii cererilor de inscriere si a documentelor anexate si, dupa caz, motivele care au stat la baza respingerii.
Comisia intocmeste situatia centralizata a notarilor publici care s-au inscris la concurs, cu indicarea dosarelor admise sau respinse si mentionarea motivelor care au stat la baza respingerii cererilor. In situatia centralizata se mentioneaza si candidatii admisi conform dispozitiilor art. 1 alin. (3), cu mentiunea ca schimbarea sediului biroului notarial se face fara sustinerea probei scrise de practica notariala. Procesul-verbal si situatia centralizata a candidatilor se vor publica pe pagina de internet a Camerei, se vor afisa la sediul acesteia si se vor inainta Comisiei pentru supravegherea desfasurarii concursului, prevazuta la art. 4 lit. c), impreuna cu contestatiile celor respinsi.
Impotriva respingerii cererii de inscriere la concurs notarul public poate face contestatie in termen de 48 de ore de la data afisarii situatiei centralizate prevazute la alin. (3).
Cu cel putin 5 zile inainte de data desfasurarii concursului, Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului va solutiona contestatiile formulate de notarii publici impotriva respingerii cererii de inscriere la concurs, solutia fiind definitiva.
Dupa solutionarea contestatiilor, cu cel putin 3 zile inainte de data desfasurarii concursului, Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului va proceda la afisarea pe pagina de internet a Uniunii a situatiei centralizate finale cu notarii publici care vor participa la concurs.
Daca in urma admiterii contestatiei unui notar public pentru un post pentru care mai exista o alta cerere de inscriere admisa, celalalt notar public, care se afla in situatia ocuparii acestui post in conditiile art. 1 alin. (3), va fi instiintat de indata ca urmeaza sa participe la concurs.
In situatia in care in urma admiterii contestatiei unui notar public nu mai exista o alta cerere pentru acelasi post, dispozitiile art.1 alin.(3) se aplica in mod corespunzator.
Organizarea, functionarea si competenta comisiilor constituite pentru concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale
Pentru organizarea si desfasurarea concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale vor functiona urmatoarele comisii, constituite de catre Consiliul Uniunii:
a) Comisia de examinare;
b) Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor;
c) Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului.
Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului este formata din 3-5 notari publici, in functie de numarul candidatilor inscrisi la concurs.
Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului va avea urmatoarele atributii:
1. cu cel putin 5 zile inainte de data desfasurarii concursului, solutioneaza contestatiile formulate de candidati impotriva respingerii cererii de inscriere la concurs;
2. cu cel putin 3 zile inaintea inceperii concursului, afiseaza situatia centralizata a candidatilor, cu repartizarea acestora pe sali, daca este cazul;
3. cu 24 de ore inaintea inceperii concursului, pregateste seturile de hartie care vor fi distribuite candidatilor si consemneaza intr-un proces-verbal numarul acestora. La sfarsitul concursului, consemneaza in procesul-verbal prevazut la pct. 7 numarul seturilor de hartie ramase neutilizate, pe care se inscrie mentiunea "Neutilizat", precum si al celor anulate, pe care se inscrie mentiunea "Anulat";
4. verifica identitatea candidatilor la intrarea acestora in sala de concurs;
5. distribuie seturile de hartie pentru concurs;
6. sigileaza colturile lucrarilor, cuprinzand datele de identificare ale candidatilor, si aplica stampila Institutului pe toate filele lucrarilor;
7. completeaza procesul-verbal cu data, ora inceperii si ora incheierii concursului si preda lucrarile Comisiei de examinare;
8. anunta candidatilor momentul inceperii celor 3 ore, cu precizarea ca timpul de concurs incepe sa curga dupa dictarea si scrierea de catre candidati a subiectelor pe colile de hartie puse la dispozitie de organizator;
9. cu 30, respectiv 15 minute inainte de expirarea timpului de concurs, anunta candidatilor timpul efectiv ramas;
10. supravegheaza candidatii in timpul concursului si asigura respectarea tuturor conditiilor de organizare si desfasurare a concursului, stabilite prin prezentul regulament.
La predarea lucrarilor, comisia va verifica daca stampila este aplicata corect, se va asigura ca datele de identificare ale candidatului nu sunt vizibile si ii va solicita sa semneze borderoul de predare a lucrarii. Dupa ce va amesteca lucrarile, comisia le va numerota in spatiul anume delimitat pe prima fila a lucrarii, incepand cu cifra 1 (unu), fara a fi desfacute colturile, si le va preda Comisiei de examinare, pe baza de proces-verbal semnat de catre toti membrii Comisiei pentru supravegherea desfasurarii concursului si de catre presedintele Comisiei de examinare.
Comisia de examinare, constituita in vederea elaborarii subiectelor si a notarii lucrarilor, va fi formata din 3 notari publici, dintre care unul va fi presedintele comisiei.
Presedintele Comisiei de examinare este si presedintele concursului.
Presedintele Comisiei de examinare participa la notarea lucrarilor numai in cazurile in care intre notele acordate de cei 2 corectori, membri ai comisiei, sunt diferente de cel putin 1,5 puncte, si are ca atributii supravegherea organizarii si desfasurarii activitatii acestei comisii si a comisiei prevazute la art. 5, convocarea la termenele prevazute de prezentul regulament a comisiilor de concurs si intocmirea listei rezultatelor finale, prevazuta in anexa nr. 9.
Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor va fi formata din 3 membri, dintre care unul este presedintele acestei comisii.
Presedintele participa la notarea lucrarilor numai in cazurile in care intre notele acordate de cei 2 corectori, membri ai comisiei, sunt diferente de cel putin 1,5 puncte si are ca atributii supravegherea desfasurarii activitatii acestei comisii.
Componenta nominala a comisiilor prevazute la art. 4 se stabileste prin hotarare a Consiliului Uniunii, dintre notarii publici cu experienta si probitate profesionala.
Din comisiile prevazute la art. 4 nu vor putea face parte notarii publici care se afla in relatii de rudenie (pana la gradul III inclusiv) cu candidatii, notarii publici asociati in aceeasi societate profesionala notariala cu candidatii, precum si notarii publici care au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani.
In vederea constituirii Comisiei de examinare si a Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor prevazute la art. 6 si 7, Consiliul Uniunii va desemna notari publici cu cel putin 10 ani vechime in profesie.
Cititi aici cuprinsul integral al
Regulamentului