Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Notari: Concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale

 Uniunea Nationala a Notarilor Publici a publicat in Monitorul Oficial nr. 720 din 22 noiembrie 2013 Regulamentul din 8 noiembrie 2013 privind  organizarea si desfasurarea concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale

 Institutul Notarial Roman, denumit in continuare Institutul, organizeaza, de regula, anual, la solicitarea Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici, denumit in continuare Consiliul Uniunii, concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale, in conditiile Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, ale Regulamentului de aplicare a Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.333/C/2013, precum si ale prezentului regulament.

 Schimbarea sediului biroului notarului public din localitatea in care este numit intr-o localitate din circumscriptia aceleiasi judecatorii sau din circumscriptia altei judecatorii se face prin concurs la nivel national pe posturile vacante destinate schimbarilor de sedii, prevazute in ordinul de actualizare.

In cazul in care pentru postul vacant cu aceasta destinatie exista un singur candidat, schimbarea sediului biroului notarial se va face la cererea notarului public, fara a sustine proba scrisa de practica notariala.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cheltuieli deductibile si nedeductibile Ghid practic


CE CAT si CUM deduceti fiscal pentru a nu avea probleme cu ANAF-ul Sunteti manager sau administrator de firma Sunteti contabil jurist sau pur si simplu aveti o firma Atentie la modificarile din Codul Fiscal privind cheltuielile deductibile si nedeductibile Codul Fiscal se joaca din nou cu nervii dvs Regulile privind deductibilitatea...

Oferta Speciala
valabila 48h

 Data concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale se va stabili de Biroul executiv al Consiliului Uniunii.
 Data desfasurarii concursului, lista cuprinzand candidatii inscrisi, precum si lista tuturor posturilor vacante destinate schimbarilor de sedii se publica pe pagina de internet a Institutului, a Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, denumita in continuare Uniunea, si a Camerelor Notarilor Publici, denumite in continuare Camere.
Data desfasurarii concursului si lista tuturor posturilor vacante destinate schimbarilor de sedii se afiseaza la sediul Institutului si al tuturor Camerelor, la loc vizibil si accesibil publicului, cu cel putin 30 de zile inainte de data sustinerii concursului, intocmindu-se in acest sens un proces-verbal.
 Concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale consta intr-o proba scrisa de practica notariala, cu durata de 3 ore.

       Procedura de inscriere
  
Sub sanctiunea decaderii, cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data concursului, notarul public va depune la Camera in circumscriptia careia se afla postul pentru care candideaza cererea de inscriere la concurs, prevazuta in anexa nr.1, insotita de copia ordinului de numire in functia de notar public. In cererea de inscriere la concurs se va mentiona in mod obligatoriu, sub sanctiunea respingerii acesteia, localitatea in care se afla postul vacant prevazut in ordinul de actualizare pentru care isi exprima optiunea candidatul.

Pentru verificarea conditiilor care trebuie indeplinite de candidati pentru a putea participa la concurs, Colegiul director al Camerei va constitui o comisie formata din 3 membri ai Colegiului director. In termen de 48 de ore de la implinirea termenului de depunere a cererilor de inscriere la concurs, comisia va intocmi un proces-verbal in care se vor consemna numarul cererilor, numarul si data inregistrarii acestora, numele candidatilor, rezultatul verificarii cererilor de inscriere si a documentelor anexate si, dupa caz, motivele care au stat la baza respingerii.

 Comisia intocmeste situatia centralizata a notarilor publici care s-au inscris la concurs, cu indicarea dosarelor admise sau respinse si mentionarea motivelor care au stat la baza respingerii cererilor. In situatia centralizata se mentioneaza si candidatii admisi conform dispozitiilor art. 1 alin. (3), cu mentiunea ca schimbarea sediului biroului notarial se face fara sustinerea probei scrise de practica notariala. Procesul-verbal si situatia centralizata a candidatilor se vor publica pe pagina de internet a Camerei, se vor afisa la sediul acesteia si se vor inainta Comisiei pentru supravegherea desfasurarii concursului, prevazuta la art. 4 lit. c), impreuna cu contestatiile celor respinsi.

Impotriva respingerii cererii de inscriere la concurs notarul public poate face contestatie in termen de 48 de ore de la data afisarii situatiei centralizate prevazute la alin. (3).

Cu cel putin 5 zile inainte de data desfasurarii concursului, Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului va solutiona contestatiile formulate de notarii publici impotriva respingerii cererii de inscriere la concurs, solutia fiind definitiva.

Dupa solutionarea contestatiilor, cu cel putin 3 zile inainte de data desfasurarii concursului, Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului va proceda la afisarea pe pagina de internet a Uniunii a situatiei centralizate finale cu notarii publici care vor participa la concurs.

 Daca in urma admiterii contestatiei unui notar public pentru un post pentru care mai exista o alta cerere de inscriere admisa, celalalt notar public, care se afla in situatia ocuparii acestui post in conditiile art. 1 alin. (3), va fi instiintat de indata ca urmeaza sa participe la concurs.

In situatia in care in urma admiterii contestatiei unui notar public nu mai exista o alta cerere pentru acelasi post, dispozitiile art.1 alin.(3) se aplica in mod corespunzator.

    Organizarea, functionarea si competenta comisiilor constituite pentru concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale


    Pentru organizarea si desfasurarea concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale vor functiona urmatoarele comisii, constituite de catre Consiliul Uniunii:
    a) Comisia de examinare;
    b) Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor;
    c) Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului.

 Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului este formata din 3-5 notari publici, in functie de numarul candidatilor inscrisi la concurs.

Comisia pentru supravegherea desfasurarii concursului va avea urmatoarele atributii:
    1. cu cel putin 5 zile inainte de data desfasurarii concursului, solutioneaza contestatiile formulate de candidati impotriva respingerii cererii de inscriere la concurs;
    2. cu cel putin 3 zile inaintea inceperii concursului, afiseaza situatia centralizata a candidatilor, cu repartizarea acestora pe sali, daca este cazul;
    3. cu 24 de ore inaintea inceperii concursului, pregateste seturile de hartie care vor fi distribuite candidatilor si consemneaza intr-un proces-verbal numarul acestora. La sfarsitul concursului, consemneaza in procesul-verbal prevazut la pct. 7 numarul seturilor de hartie ramase neutilizate, pe care se inscrie mentiunea "Neutilizat", precum si al celor anulate, pe care se inscrie mentiunea "Anulat";
    4. verifica identitatea candidatilor la intrarea acestora in sala de concurs;
    5. distribuie seturile de hartie pentru concurs;
    6. sigileaza colturile lucrarilor, cuprinzand datele de identificare ale candidatilor, si aplica stampila Institutului pe toate filele lucrarilor;
    7. completeaza procesul-verbal cu data, ora inceperii si ora incheierii concursului si preda lucrarile Comisiei de examinare;
    8. anunta candidatilor momentul inceperii celor 3 ore, cu precizarea ca timpul de concurs incepe sa curga dupa dictarea si scrierea de catre candidati a subiectelor pe colile de hartie puse la dispozitie de organizator;
    9. cu 30, respectiv 15 minute inainte de expirarea timpului de concurs, anunta candidatilor timpul efectiv ramas;
    10. supravegheaza candidatii in timpul concursului si asigura respectarea tuturor conditiilor de organizare si desfasurare a concursului, stabilite prin prezentul regulament.

 La predarea lucrarilor, comisia va verifica daca stampila este aplicata corect, se va asigura ca datele de identificare ale candidatului nu sunt vizibile si ii va solicita sa semneze borderoul de predare a lucrarii. Dupa ce va amesteca lucrarile, comisia le va numerota in spatiul anume delimitat pe prima fila a lucrarii, incepand cu cifra 1 (unu), fara a fi desfacute colturile, si le va preda Comisiei de examinare, pe baza de proces-verbal semnat de catre toti membrii Comisiei pentru supravegherea desfasurarii concursului si de catre presedintele Comisiei de examinare.

Comisia de examinare, constituita in vederea elaborarii subiectelor si a notarii lucrarilor, va fi formata din 3 notari publici, dintre care unul va fi presedintele comisiei.

Presedintele Comisiei de examinare este si presedintele concursului.

Presedintele Comisiei de examinare participa la notarea lucrarilor numai in cazurile in care intre notele acordate de cei 2 corectori, membri ai comisiei, sunt diferente de cel putin 1,5 puncte, si are ca atributii supravegherea organizarii si desfasurarii activitatii acestei comisii si a comisiei prevazute la art. 5, convocarea la termenele prevazute de prezentul regulament a comisiilor de concurs si intocmirea listei rezultatelor finale, prevazuta in anexa nr. 9.

 Comisia de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor va fi formata din 3 membri, dintre care unul este presedintele acestei comisii.

Presedintele participa la notarea lucrarilor numai in cazurile in care intre notele acordate de cei 2 corectori, membri ai comisiei, sunt diferente de cel putin 1,5 puncte si are ca atributii supravegherea desfasurarii activitatii acestei comisii.

Componenta nominala a comisiilor prevazute la art. 4 se stabileste prin hotarare a Consiliului Uniunii, dintre notarii publici cu experienta si probitate profesionala.
Din comisiile prevazute la art. 4 nu vor putea face parte notarii publici care se afla in relatii de rudenie (pana la gradul III inclusiv) cu candidatii, notarii publici asociati in aceeasi societate profesionala notariala cu candidatii, precum si notarii publici care au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani.

In vederea constituirii Comisiei de examinare si a Comisiei de solutionare a contestatiilor impotriva notarii lucrarilor prevazute la art. 6 si 7, Consiliul Uniunii va desemna notari publici cu cel putin 10 ani vechime in profesie.

Cititi aici cuprinsul integral al Regulamentului
Data aparitiei: 26 Noiembrie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Notari: Concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Tardivitate modificare actiune

Intrebare: Daca la primul termen de judecata am solicitat amanarea cauzei pentru a lua cunostinta de actele depuse la dosar in dovedirea actiunii, pot invoca tardivitatea modificarii actiunii facuta la termenul urmator de catre partea adversa?

Raspuns: Nu puteti pretinde ca este tardiva modificarea actiunii din moment ce chiar dvs. ati provocat amanar... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016