La o societate cu perioada fiscala trimestrul calendaristic ii a fost anulata din oficiu inregistrarea in scop de TVA,datorita depunerii al deconturilor de TVA in zero pe parcursul unui semestru calendaristic, societatea ne avand activitati economice de la data infiintarii. Societatea vrea sa porneasca afacerea dar expirand cele 180 de zile de la data anularii nu se mai poate reinregistra in scop de TVA.
Ce regim fiscal se va aplica pentru achizitii de bunuriprestari servicii care vor fi efectuate? O sa aiba regimul special de scutire pana la 65.000 euro sau nu va beneficia de dreptul de deducere a TVA insa va avea obligatia de a colecta TVA-ul? Cand poate sa se inregistreze in scop de TVA?
Raspuns:
In opinia noastra datorita depasirii plafonului de 180 de zile aceasta societate nu mai poate avea calitatea de platitor de TVA avand in vedere prevederile art. 153 alin. (9^1) lit. d) din Codul fiscal.
Astfel sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (1^1) -(1^3) din Codul fiscal, redate in continuare:
„1^1) Contribuabilii declarati inactivi conform art. 78^1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de prezenta lege, dar nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva”
„(1^2) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform art. 78^1 din OG 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.”
„(1^3) Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b)—e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.”
Conform acestor prevederi normative, situatia fiscala a societatii se prezinta astfel:
* societatea are obligatia sa colecteze TVA pentru toate livrarile de bunuri, prestarile de servicii efectuate catre terti, fara a avea dreptul de deducere a TVA de la achizitii. Plata TVA se realizeaza prin depunerea declaratie speciale 311.
* are obligatia sa colecteze veniturile din vanzarea serviciilor efectuate, prestarea serviciilor efectuate, dar nu are dreptul sa-si deduca TVA de la costurile in legatura cu realizarea acestor venituri.
La clientii societatii intervine urmatorul tratament fiscal:
* TVA nu este o suma deductibila si nici cheltuielile in legatura cu realizarea TVA acestor achizitii nu sunt deductibile;
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate comerciala "A" din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit, achita pentru salariatii sai o contributie lunara de 160 lei / salariat la BT Pensii, reprezentand pensie facultativa pilonul 3, deductibil in limita a 400 euro / an / salariat. Sumele sunt cuprinse la venituri neimpozabile pe statul de plata si apar in D112 pentru fiecare salariat care beneficiaza de aceasta facilitate. Unul dintre salariati intra in concediu medical de sarcina si lauzie iar ulterior va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un angajator fara punct de lucru ce are salariati care lucreaza la sediul clientului sau la mai multu clienti diferiti pe parcursul unei luni. In cazul acesta, toti salariatii ce nu lucreaza la sediul angajatorului trebuie sa beneficieze de spor de mobilitate sau doar cei ce lucreaza la clienti clienti diferiti? Asteptam raspunssul dumneavoastra.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca tichetele de masa se acorda la sfarsitul lunii, in baza pontajului lunii sau se acorda in avans, urmand sa se efectueze reglare in luna urmatoare, conform zilelor lucrate de catre fiecare salariat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<