La o societate cu perioada fiscala trimestrul calendaristic ii a fost anulata din oficiu inregistrarea in scop de TVA,datorita depunerii al deconturilor de TVA in zero pe parcursul unui semestru calendaristic, societatea ne avand activitati economice de la data infiintarii. Societatea vrea sa porneasca afacerea dar expirand cele 180 de zile de la data anularii nu se mai poate reinregistra in scop de TVA.
Ce regim fiscal se va aplica pentru achizitii de bunuriprestari servicii care vor fi efectuate? O sa aiba regimul special de scutire pana la 65.000 euro sau nu va beneficia de dreptul de deducere a TVA insa va avea obligatia de a colecta TVA-ul? Cand poate sa se inregistreze in scop de TVA?
Raspuns:
In opinia noastra datorita depasirii plafonului de 180 de zile aceasta societate nu mai poate avea calitatea de platitor de TVA avand in vedere prevederile art. 153 alin. (9^1) lit. d) din Codul fiscal.
Astfel sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (1^1) -(1^3) din Codul fiscal, redate in continuare:
„1^1) Contribuabilii declarati inactivi conform art. 78^1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de prezenta lege, dar nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva”
„(1^2) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform art. 78^1 din OG 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.”
„(1^3) Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b)—e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.”
Conform acestor prevederi normative, situatia fiscala a societatii se prezinta astfel:
* societatea are obligatia sa colecteze TVA pentru toate livrarile de bunuri, prestarile de servicii efectuate catre terti, fara a avea dreptul de deducere a TVA de la achizitii. Plata TVA se realizeaza prin depunerea declaratie speciale 311.
* are obligatia sa colecteze veniturile din vanzarea serviciilor efectuate, prestarea serviciilor efectuate, dar nu are dreptul sa-si deduca TVA de la costurile in legatura cu realizarea acestor venituri.
La clientii societatii intervine urmatorul tratament fiscal:
* TVA nu este o suma deductibila si nici cheltuielile in legatura cu realizarea TVA acestor achizitii nu sunt deductibile;
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am o salariata insarcinata care, pe baza unei recomandari medicale legale emise de medicul curant, trebuie sa isi reduca programul de lucru de la 8 ore pe zi, la 6 ore pe zi din cauza riscurilor asociate sarcinii. Aceasta recomandare prevede explicit ca reducerea programului de lucru nu ar trebui sa afecteze drepturile salariale si contractuale ale salariatei. Avem rugamintea sa ne confirmati: 1.Care sunt pasii legali si procedurali pe care trebuie sa ii urmeze angajatorul pentru a implementa...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un salariat al societatii a solicitat printr-o cerere de concediu trei zile de concediu fara plata, astfel: 24.12.2024, 27,12.2024, 31.12.2024. Angajatorul aproba cererea, conform art. 153 din Codul muncii, se intocmeste decizia si contractul va fi suspendat in temeiul art. 54 din Codul muncii. Cum voi inregistra in Revisal aceste zile de concediu fara plata? 1. data inceput suspendare: 24.12.2024; data sfarsit suspendare: 24.12.2024; data incetare suspendare: prima zi de activitate a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa mi spuneti cum inchidem contractul de munca al unei angajate femeie de serviciu care a stat in concediu medical din 20.07.2024-13.12.2024 si a fracturat piciorul si mai avea anterior probleme cu soldul si coloana iar azi 12.12.2024 avenit cu Decizie medicala de incadrare in gr.III de handicap si a zis sa i inchidem contractul ca ea s-a pensionat pe ca de boala. In ce baza ii facem incetarea contractului si cu ce articol? Este necesara o solicitare scrisa din partea ei sau e suficienta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<