Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Legea (taximetriei) nr. 38 din 2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere - Capitolul III - Autovehiculele taxi

Capitolul III - Autovehiculele taxi - Legea (taximetriei) nr. 38 din 2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere

Capitolul III - Autovehiculele taxi

Articolul 30
(1) Pentru transportul de persoane sau transportul de bunuri in regim de taxi vor fi agreate de catre R.A.R. ca taxiuri numai autoturisme si, respectiv, autovehicule care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt dotate avand aparat de taxat in stare de functionare, cu taximetrul care respecta prevederile legilor in vigoare si cu aparatul de marcat electronic fiscal avizat conform prevederilor prezentei legi si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare;
b) autoturismele taxi sunt dotate legal cu statii radio de emisie-receptie sau cu telefoane mobile, dupa caz, in stare de functionare;
c) sunt dotate cu lampa taxi in stare de functionare, conform prevederilor prezentei legi, omologata de catre R.A.R.;
d) aparatul de taxat intra in functiune doar in momentul in care a fost activat de dispozitivul de comanda fixat in una dintre pozitiile de operare autorizate;


e) autoturismul, respectiv autovehiculul, are insemnele, inscrisurile, elementele de culoare ale caroseriei si dotarile stabilite conform prevederilor prezentei legi.
(2) Pentru taxiul destinat transportului de persoane trebuie ca autoturismul agreat sa fie dotat cu portiere de acces si evacuare in dreptul fiecarei banchete sau scaun pentru clienti, dupa caz, precum si cu spatiu corespunzator transportului bagajelor de mana si nu poate transporta mai mult de 4 persoane in afara conducatorului auto.
(3) Pentru transportul de marfuri sau bunuri in regim de taxi, autovehiculul, cu sau fara remorca, trebuie sa fie destinat acestui scop si sa nu depaseasca 3,5 tone masa totala maxima autorizata.
(4) Alte categorii de autovehicule sunt interzise a fi agreate pentru transportul de persoane sau bunuri in regim de taxi.

Articolul 31
(1) Taxiul trebuie sa ofere in exterior, prin insemne, inscrisuri, elemente de caroserie de culoare stabilita si dotari, vizibile de la distanta, informatii privind tarifele de transport aplicate, necesare atat clientului potential, cat si organelor de control si supraveghere autorizate.
(2) Linia mediana orizontala a caroseriei, de regula sub nivelul geamului, va fi marcata pe partile laterale de o banda dubla de carouri tip sah, de culori alternative alb si negru, de dimensiuni 3 x 3 cm la autoturisme si 5 x 5 cm la celelalte vehicule.
(3) Pentru personalizarea autovehiculului taxi in trafic, caroseria acestuia, in totalitate sau cel putin incepand cu partea de deasupra benzii duble tip sah, va avea culoarea galbena, daca prin hotarare a consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, nu s-a stabilit o alta culoare, cu consultarea asociatiilor.
(4) Pe fiecare dintre portierele din spate sau pe portierele cabinei, in cazul transportului de marfuri sau bunuri, se va aplica cate un ecuson, definit la art. 11 alin. (6) si (7), pentru intreaga perioada de valabilitate a autorizatiei taxi. Aceasta prevedere nu se aplica la prima agreare a autovehiculului.
(5) Dotarea exterioara a taxiului consta intr-o lampa taxi, de culoare galbena, cu inscrisul TAXI pe fata si spate, aprinsa permanent in timpul programului de lucru si care contine doua lampi suplimentare, de culori diferite, a caror semnificatie, vazute din fata, este urmatoarea:
a) in stanga, o lampa de culoare rosie care, atunci cand este aprinsa, indica pozitia «Ocupat» a taxiului, respectiv exista comanda client si prestatia se tarifeaza;
b) in dreapta, o lampa de culoare verde care, atunci cand este aprinsa, indica pozitia «Liber» a taxiului, respectiv nu exista comanda client.
(6) In cazul taxiurilor apartinand transportatorului autorizat, lampa taxi poate fi astfel dimensionata incat pe partile laterale, optional, sa se poata inscrie vizibil datele de identificare ale acestuia sau ale dispeceratului taxi, astfel cum sunt inregistrate la registrul comertului, si numarul de apel telefonic al dispeceratului taxi care il deserveste.
(7) Modelul lampii taxi va fi omologat de R.A.R.

Articolul 32
Indicatiile lampii taxi trebuie sa aiba corespondent, vizibil pentru client, in afisajul client al aparatului de taxat.

Articolul 33
Pozitiile de operare autorizate ale taxiului sunt urmatoarele:
a) pozitia «Liber» - pozitia in care lampa de culoare verde din lampa taxi este aprinsa permanent, iar taximetrul se afla in pozitia de functionare «Liber» , caz in care calculul pretului este dezactivat;
b) pozitia «Ocupat» - pozitia in care lampa de culoare rosie din lampa taxi este aprinsa permanent, iar taximetrul se afla in pozitia de functionare «Ocupat» , caz in care calculul pretului se efectueaza pe baza tarifului de pornire si a tarifului pe distanta parcursa si/sau pe durata stationarii sau a circulatiei sub viteza de comutare;
c) pozitia «Plata» - pozitia de functionare «Suma de plata» a taximetrului, caz in care pretul calatoriei este indicat si in care cel putin calculul pretului in functie de durata este dezactivat. La trecerea in aceasta pozitie se stinge lampa rosie, se aprinde lampa verde, iar aparatul de marcat electronic fiscal emite bonul client. Din pozitia «Plata» nu se poate trece in pozitia «Ocupat» sau «Liber» decat dupa emiterea bonului client.

Articolul 34
In cazul in care taxiul este folosit de transportatorul autorizat sau de taximetrist in alte scopuri decat transportul in regim de taxi, se instituie pozitia de operare «Privat» , caz in care autovehiculul poate circula numai cu aparatul de taxat in pozitia «Liber» si lampa taxi scoasa de pe cupola.

Articolul 35
(1) Pe portierele din fata ale taxiului se aplica inscrisuri privind valorile tarifelor de distanta (lei/km), practicate pe timp de zi si pe timp de noapte, ale caror modele si dimensiuni vor fi stabilite prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, astfel incat acestea sa fie vizibile de la minimum 5 metri.
(2) Taxiul trebuie sa aiba afisat in interior, la loc vizibil, o lista care sa poata fi consultata de catre client, cuprinzand titularul legal al autorizatiei taxi si tarifele de distanta, de stationare si de pornire, pe timp de zi si pe timp de noapte, purtand stampila primariei localitatii de autorizare, precum si un ecuson cuprinzand numele si fotografia conducatorului auto.
(3) Cu exceptia inscrisurilor sau a simbolurilor realizate in conditiile prevazute la art. 67 alin. (1), se interzice aplicarea pe caseta taxi sau pe elementele de caroserie a altor inscrisuri si/sau insemne decat a celor aprobate prin prezenta lege.

Articolul 36
(1) Un taxi poate avea ca dotare, pe langa statia radio de emisie-receptie, un dispozitiv GPS de monitorizare.
(2) Un taxi poate avea dotari optionale, cum ar fi: dispozitivul fix de inregistrare a precizarilor facute de client, perete despartitor intre conducatorul auto si clienti, dispozitiv de plata prin intermediul cardului bancar.
(3) Se interzice amplasarea in interiorul si/sau pe caroseria unui autovehicul, care nu detine, dupa caz, autorizatia taxi ori copia conforma valabila, a insemnelor, a inscrisurilor, a dotarilor si a accesoriilor specifice autovehiculelor autorizate sa execute transport public in regim de taxi sau in regim de inchiriere.

Articolul 37
(1) Pe toata durata activitatii taxiurile pot fi supuse controlului in ceea ce priveste respectarea prevederilor prezentei legi de catre reprezentantii organelor de control autorizate, respectiv:
a) administratia publica locala;
b) organele fiscale locale si judetene;
c) organele de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, precum si din unitatile sale teritoriale;
d) Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier.
e) Biroul Roman de Metrologie Legala, prin reprezentantele teritoriale;
f) structurile politiei rutiere din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane;
g) Regia Autonoma «Registrul Auto Roman» , prin reprezentantele teritoriale;
h) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, prin oficiile teritoriale;
i) inspectoratele teritoriale de munca.
(2) In traficul rutier, controlul autovehiculelor se va efectua de catre reprezentantii autoritatilor mentionate la alin. (1) lit. a)-c), e), g) si h), numai impreuna cu politia rutiera.
(3) Principalele obiective ale controlului efectuat asupra taxiurilor sunt cele stabilite de reglementarile specifice, emise de organismele prevazute la alin. (1), precum si urmatoarele:
a) controlul existentei valabilitatii si utilizarii autorizatiei taxi sau a copiei conforme, dupa caz, precum si a ecusoanelor si a celorlalte documente stabilite de prezenta lege;
b) controlul functionarii aparatului de taxat si al integritatii sigiliilor;
c) controlul corespondentei dintre indicatiile furnizate in exterior de lampa taxi si indicatiile si inregistrarile aparatului de taxat;
d) controlul respectarii prevederilor privind aplicarea tarifelor si a nivelului acestora;
e) momentul cand a fost descarcat in memorie ultimul raport fiscal de inchidere zilnica sau ultimul bon client;
f) daca clientii primesc bonul client si daca continutul acestuia este conform cu prevederile legii;
g) preluarea spre analiza si control a datelor din memoria fiscala.
(4) Controlul efectuat in conditiile alin. (1), in timpul deplasarii taxiului in pozitia «Ocupat» , se efectueaza, de regula, in caz de flagrant.

>>REVINO LA CUPRINSUL LEGII TAXIMETRIEI nr. 38/2003!<<

de
Data aparitiei: 16 Mai 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Legea (taximetriei) nr. 38 din 2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere - Capitolul III - Autovehiculele taxi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI