Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Locuinte de serviciu de la stat in 2018

In Programul legislativ al Guvernului Romaniei (despre care E-Juridic a mai relatat AICI si AICI) este inclusa si o schema de ajutor de stat pentru obtinerea locuintelor de serviciu.

Scopul proiectului de lege este de a reduce deficitul de forta de munca din marile centre economice ale Romaniei si “stimularea ocuparii si a investitiilor prin mobilitatea fortei de munca (cazare pentru forta de munca atrasa din alte localitati)”, se arata in initiativa cuprinsa in Programul Legislativ.

locuinte de serviciu 2018

Conditiile pentru acordarea locuintelor de serviciu de la stat vor fi:

  • 50% din suma solicitata pentru un complex de locuinte, pana la maxim 15.000 euro pentru un apartament (1-2 camere), reprezinta ajutor nerambursabil platit, in cadrul schemei, la receptia finala a complexului;
  • 50% reprezinta sursa privata (efortul investitorului sau partenerului privat daca se fac locuinte de serviciu pentru profesori si medici), care va beneficia de garantia statului, daca se va atrage prin creditare de catre investitor;
  • daca se adopta varianta PPP (detalii complete despre PPP: AICI), in unitatea de proiect, sursa publica va reprezenta cel mult 49%;
  • partenerul privat trebuie sa demonstreze capacitatea de asigurare a cofinantarii investitiei, acesta trebuind sa nu fie in dificultate, in conformitate cu legislatia in vigoare;

 

Proiectul expus de SGG mai subliniaza ca inventarul investitiilor private anuntate a fi realizate in anul 2018 arata ca valoarea acestora se ridica la circa 2,0 miliarde euro, dintr-un total de 5,5 miliarde euro in perioada 2018 – 2020. Realizarea acestor investitii ar insemna, conform calculelor oficiale, crearea a aproximativ 20.000 noi locuri de munca, ce vor necesita, la randul lor, alte cheltuieli, de recrutare sau pregatire profesionala. Astfel, facilitatea de cazare acoperita de schema de ajutor va reduce costurile.

Pentru o evaluare a schemei de ajutor de stat se considera ca circa 20% dintre cei care vor ocupa locurile de munca nou create vor avea nevoie de spatii de locuit, in conditiile in care nu poseda spatii de locuit in zona respectiva sau la o distanta mai mica de 50 km fata de aceasta”, se mai arata in proiectul SGG.

Statul intentioneaza sa construiasca circa 5000 de locuinte pana in 2020. Daca luam in calcul pretul mediu la nivel national de 30.000 euro, se arata in programul de guvernare, echivalentul a cca. 138 mii lei pentru un apartament de doua camere cu o suprafata de 42 mp, ar fi necesara o investitie de cca. 150 milioane euro (cca. 690 mil. lei) pentru o perioada de trei ani, pentru cele 5.000 locuinte.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Codul Muncii republicat si actualizat la zi


Atentie Codul muncii a fost modificat Va oferim IN PREMIERA textul actualizat al Codului muncii cu toate modificarile scoase in evidenta pentru a fi usor de urmarit Cartea "Codul muncii republicat si actualizat la zi" se diferentiaza de alte lucrari legislative tocmai prin faptul ca aceasta contine textul actualizat al Legii nr ...

Oferta Speciala
valabila 48h

 

S-ar putea sa te intereseze si: Executivul a adoptat proiectul \"Romania 2040\"

de
Data aparitiei: 25 Mai 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Locuinte de serviciu de la stat in 2018":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Exceptie de inadmisibilitate

Intrebare: In anul 2010 in luna februarie mi-am achitat impozitele la primarie pentru anul respectiv, ulterior in noiembrie am aflat cu stupoare ca mai datorez 1500 lei, deoarece cu data de 01.07.2010 a intrat in vigoare OUG 59/2010 si au fost recalculate impozitele auto pentru sase luni. Consider ca suma respectiva nu o datorez, motiv pentru care am depus contestatie, solutionata negativ. In urma acestui demers am atacat in instanta de contencios administrativ instintarea de plata, anexand si dovada plangerii prealabile. Actiunea mi-a fost respinsa ca inadmisibila cu urmatoarea motivare: Reclamantul a inteles sa conteste, asa cum s-a aratat mai sus actul cu nr. intitulat instintare de plata, depus la dosarul de fond la fila cu nr.8. In speta sunt aplicabile prev. art.41 din OG 92/2003, comform carora, in intelesul prezentului cod, actul administrativ fiscal este actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale. Prin prisma acestor dispozitii, tribunalul constata ca actul atacat este un act administrativ fiscal, in intelesul legii si este supus procedurii de contestare instituita prin Titlul IX din OG 92/2003, care reglementeaza procedura de solutionare a contestatiilor formulate impotriva actelor administrativ fiscale. Ceea ce poate fi atacat la instanta judecatoreasca de contencios administrativ sunt deciziile emise in solutionarea contestatiilor impotriva titlurilor de creanta, pracum si impotriva altor acte administrativ fiscale. Prin cererea de chemare in judecata reclamantul nu ataca o decizie emisa in solutionarea contestatiei impotriva titlului de creanta, astfel actiunea in contencios administrativ este inadmisibila. Pentru considerentele sus aratate, instanta in baza art. 205 din OG 92/2003 va admite exceptia inadmisibilitatii. Deci actiune respinsa pe exceptie, motivare pe fond era greu de gasit. Mai are vreun rost recursul? Trebuia sa atac raspunsul la plangerea prealabila nu titlul de creanta? Chiar daca instanta desfiinta raspunsul titlul de creanta ramane, deci tot bun de plata sunt.

Raspuns: Instanta de contencios administrativ solutioneaza doar contestatiile formulate impotriva deciziilor ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016