Precizari privind aspectele de mediere cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.4/2013 pentru modificarea Legii nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative conexe
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.4/2013 a fost stabilita data de 15 februarie pentru intrarea in vigoare a Legii nr.134/2010 privind Codul de procedura civila. Pe langa stabilirea acestei date, au fost reglementate si o serie de alte masuri, inclusiv in domeniul medierii.
In ceea ce priveste participarea la sedinta de informare obligatorie cu privire la avantajele medierii, ordonanta de urgenta mentionata stabileste ca, in materie civila, aceasta dispozitie urmeaza sa intre in vigoare odata cu noul Cod de procedura civila, adica la 15 februarie 2013.
In mod similar prorogarii pana la data intrarii in vigoare a noului Cod de procedura civila a dispozitiilor mentionate referitoare la sedinta de informare in materie civila, ordonanta de urgenta a reglementat si prorogarea textului privind participarea la sedinta de informare in cauzele penale pana la intrarea in vigoare a noului Cod de procedura penala, astfel incat acest element de noutate in materia medierii sa fie implementat in contextul intrarii in vigoare a noilor coduri procedurale.
De altfel, intreaga problematica a medierii in cauzele penale urmeaza a fi supusa dezbaterii parlamentare cu ocazia adoptarii proiectului recent transmis Senatului (ca prima camera sesizata), „Proiectul de lege pentru punerea in aplicare a Legii nr.135/2010 privind Codul de procedura penala si pentru modificarea si completarea unor acte normative care cuprind dispozitii procesual penale”. Urmeaza ca forul legiuitor sa decida in cadrul dezbaterilor parlamentare referitor la aspectele legate de participarea la sedinta de informare privind avantajele medierii in cauzele penale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<