Precizari privind aspectele de mediere cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.4/2013 pentru modificarea Legii nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative conexe
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.4/2013 a fost stabilita data de 15 februarie pentru intrarea in vigoare a Legii nr.134/2010 privind Codul de procedura civila. Pe langa stabilirea acestei date, au fost reglementate si o serie de alte masuri, inclusiv in domeniul medierii.
In ceea ce priveste participarea la sedinta de informare obligatorie cu privire la avantajele medierii, ordonanta de urgenta mentionata stabileste ca, in materie civila, aceasta dispozitie urmeaza sa intre in vigoare odata cu noul Cod de procedura civila, adica la 15 februarie 2013.
In mod similar prorogarii pana la data intrarii in vigoare a noului Cod de procedura civila a dispozitiilor mentionate referitoare la sedinta de informare in materie civila, ordonanta de urgenta a reglementat si prorogarea textului privind participarea la sedinta de informare in cauzele penale pana la intrarea in vigoare a noului Cod de procedura penala, astfel incat acest element de noutate in materia medierii sa fie implementat in contextul intrarii in vigoare a noilor coduri procedurale.
De altfel, intreaga problematica a medierii in cauzele penale urmeaza a fi supusa dezbaterii parlamentare cu ocazia adoptarii proiectului recent transmis Senatului (ca prima camera sesizata), „Proiectul de lege pentru punerea in aplicare a Legii nr.135/2010 privind Codul de procedura penala si pentru modificarea si completarea unor acte normative care cuprind dispozitii procesual penale”. Urmeaza ca forul legiuitor sa decida in cadrul dezbaterilor parlamentare referitor la aspectele legate de participarea la sedinta de informare privind avantajele medierii in cauzele penale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<