Potrivit angajamentelor asumate de Guvernul Romaniei in cadrul MCV, Ministerul Justitiei va declansa, in perioada urmatoare, o noua procedura de selectie a candidatilor pentru functiile de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si procuror sef al Directiei Nationale Anticoruptie.
Totodata este necesara inceperea procedurii pentru ocuparea functiei de procuror sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, mandatul domnului procuror Codrut Olaru urmand sa expire la data de 25 martie 2013.
In perioada ce precede declansarea procedurii ministrul justitiei intentioneaza sa poarte o serie de discutii cu procurorii, pentru a determina inscrierea in procedura de selectie a unor magistrati cu inalta calificare profesionala si care prezinta garantii de integritate.
Pentru ca la aceste discutii sa fie invitate persoane reprezentative, bucurandu-se de prestigiu profesional si apreciere in cadrul colectivelor din care fac parte, ministrul justitiei a transmis astazi, 20 februarie 2013, magistratilor cu functii de conducere din cadrul Ministerului Public, invitatia de a ii comunica, pana la data de 25 februarie 2013, ora 10,00, numele a 1 – 3 procurori care ar putea candida, in opinia acestora, pentru ocuparea uneia dintre functiile de conducere mentionate.
Invitatia a fost adresata prim-adjunctului procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorilor sefi ai Directiei Nationale Anticoruptie si Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, procurorilor generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel, procurorilor sefi ai serviciilor teritoriale ale DNA si DIICOT.
Dupa primirea propunerilor, ministrul justitiei va purta discutii cu fiecare dintre procurorii nominalizati, pentru a-i determina sa se inscrie in procedura de selectie.
Demersul de fata are in vedere implicarea procurorilor cu functii de conducere intr-un proces de selectie serios si transparent, in urma caruia fiecare dintre persoanele recomandate de acestia va avea o sansa reala de a fi desemnata drept candidat pentru una din functiile in discutie.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: la depunerea dosarului de recuperare a concediilor medicale avem lipsa 2 medicale pierdute. Ca solutionare, vrem sa stim, daca cele doua medicale vor fi duse in copie la medicul emitent si completate de acesta cu ,,Duplicat,,, parafa si semnatura, putem depune dosarul pentru recuperare fara a intampina probleme?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem urmatoarea speta: Asupra venitului salarial unui angajat exista 4 decizii de executare silita. Toate cele 4 titluri executorii sunt dispuse de catre executori judecatoresti si reprezinta credite bancare. Credit 1= sold de retinut 1000 lei Credit 2= sold de retinut 5000 lei Credit 3 = sold de retinut 7000 lei Credit 4= sold de retinut 8000 lei Va rugam sa ne spuneti care este varianta corecta de calcul a retinerilor din salariu. 1.In cazul in care exista doua sau mai multe titluri executorii...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<