Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Standardul de calitate: criteriu de eligibilitate pentru licitatiile publice

Intrebare: Standardul de calitate 27001 poate fi cerut de catre o autoritate contractata drept criteriu de eligibilitate pt o licitatie publica?

Raspuns: Implementarea sistemului si certificarea companiei fata de standardul ISO 27001 demonstreaza angajamentul pentru protectia datelor procesate, continuitatea activitatilor (business continuity) si respectarea legislatiei nationale si internationale in domeniu.

Etapele implementarii SMSI (sistemelor de management ale securitatii informatiilor):
• evaluarea riscului si impactului incidentelor grave asupra firmei
• tratarea riscurilor respectand cerintele standardelor utilizate ca referinta pentru Sistemele de management ale securitatii informatiilor.

Prin implementarea sistemului de management al securitatii informatiilor societatea dobandeste certificari vitale pentru desfasurarea activitatii astfel:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Case de marcat Ghid practic pentru contabili


Descopera acum UNICA lucrare pe stick dedicata acestui subiect arzator la ordinea zilei Case de marcat Ghid practic pentru contabili Alege sa fii perfect informat asupra pasilor pe care trebuie sa-i faci pentru a implementa • rapid • cu usurinta • in deplina siguranta • noul sistem de urmarire a tranzactiilor financiare...

Oferta Speciala
valabila 48h

• creste nivelul de incredere al clientilor in produsele si serviciile companiei
• compania dovedeste in orice moment ca dispune de un nivel inalt de securitate
• resursele companiei legate de sistemele informatice sunt alocate eficient
• compania are capacitatea de a tine pasul cu cele mai avansate tehnologii
• reduce costurile de asistenta
• creste disponibilitatea informatiilor manageriale privind performanta
• creste performanta ca rezultat al imbunatatirii utilizarii resurselor umane

Potrivit dispozitiilor Ordinului nr. 509/2011 privind formularea criteriilor de calificare si selectie, criteriile de calificare si selectie stabilite de autoritatea contractanta trebuie sa aiba legatura concreta cu obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit, iar nivelul cerintelor minime solicitate prin documentatia de atribuire, precum si documentele care probeaza indeplinirea lor se vor limita numai la cele strict necesare pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului.

Stabilirea cerintelor minime de calificare si selectie ramane la latitudinea autoritatii contractante, aceasta avand obligatia de a tine cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea si natura contractului de achizitie publica care urmeaza a fi incheiat.

Nu se vor impune conditii ce nu prezinta relevanta sau sunt disproportionate in raport cu ceea ce urmeaza a se achizitiona.
 
Potrivit art. 188 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, in cazul aplicarii unei proceduri pentru atribuirea unui contract de furnizare, in scopul verificarii capacitatii tehnice si/sau profesionale a ofertantilor/candidatilor, autoritatea contractanta are dreptul de a le solicita acestora, in functie de specificul, de cantitatea si de complexitatea produselor ce urmeaza sa fie furnizate si numai in masura in care aceste informatii sunt relevante pentru indeplinirea contractului, urmatoarele:
a) o lista a principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani, continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. Livrarile de produse se confirma prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul beneficiar. In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea livrarilor de produse se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic;
b) o declaratie referitoare la echipamentele tehnice si la masurile aplicate in vederea asigurarii calitatii, precum si, daca este cazul, la resursele de studiu si cercetare;
c) informatii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre candidat/ofertant, in special pentru asigurarea controlului calitatii;
d) certificate sau alte documente emise de organisme abilitate in acest sens, care sa ateste conformitatea produselor, identificata clar prin referire la specificatii sau standarde relevante;
e) mostre, descrieri si/sau fotografii a caror autenticitate trebuie sa poata fi demonstrata in cazul in care autoritatea contractanta solicita acest lucru.

In anexa 1 din Ordinul nr. 509/2011 la contractul de furnizare, pe coloana a doua se regasesc formulari restrictive cu privire la documentatia de atribuire, anuntul de participare, invitatia de participare potrivit careia se solicita prezentarea certificatului ISO 9001 de la producator/distribuitor.
Cu privire la contractul de servicii in documentatia de atribuire respectiv anuntul de participare pentru validare se solicita prezentarea certificatului ISO 14000, daca este cazul adica in situatia in care pentru indeplinirea contractului de servicii sunt necesare masuri de protectie a mediului.
Potrivit art. 10 din Ordinul mentionat autoritatile contractante nu vor solicita cerinte de calificare si selectie precum: ISO OHSAS 18001:1999 - sistem de management al sanatatii si securitatii ocupationale, respectiv certificat SA 8000.

In concluzie, coroborand aceste reglementari rezulta ca standardul de calitate 27001 poate fi solicitat drept criteriu de eligibilitate pentru o licitatie publica.
Data aparitiei: 08 Iunie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Standardul de calitate: criteriu de eligibilitate pentru licitatiile publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Lipsa teren intravilan in urma masuratorilor cadastrale

Intrebare: Buna ziua! As dori sa va relatez urmatoarea speta: Sunt mostenitorul unui teren intravilan in suprafat de 770 mp. Dupa revolutie mai exact prin 90-91 bunicul meu care atunci era proprietar, decedand in anul 2001, a dat vecinilor FARA ACTE SI FARA BANI din terenul nostru 2 m latime pe o lungime de 40 de m. Mentionez ca la acea data terenul nu era ocupat cu nimic urmand ca atunci cand vom vrea sa ne construim ceva sa ne redea terenul. Anii au trecut, eu am devenit mostenitor si doresc sa imi reiau terenul pentru a-mi construi ceva dar vecinul care acum nu mai este de buna credinta refuza sa ne intelegem. Mentionez ca acesta are teren in plus in curte fata de titlul pe care il detine iar lipsa mea practic se gaseste in curtea acesteia. Cum ma sfatuiti sa procedez? Mentionez ca am facut si masuratorile cadastrale si lipsa de teren este exact cat a fost data vecinului.Va multumesc!

Raspuns: Va multumesc! Cu ce documente ar trebui sa ma prezint la Judecatorie,pentru că aş vrea ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016