Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Modalitatile de executare silita. Aspecte esentiale si delimitari juridice

Executarea silita este ultima faza a procesului civil si implicit a procedurii contencioase de recuperare a creantelor restante de la debitorii rau platnici.

Executarea silita este reglementata in Cartea V din Codul de Procedura Civila.

Reprezinta o modalitate de constrangere a debitorului pentru indeplinirea obligatiilor impuse in sarcina sa printr-un titlu executoriu si pe care nu vrea sa si le indeplineasca de buna voie.



Executarea silita cunoaste doua modalitati:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h


- executare silita directa;

- executare silita indirecta.


Alegerea modalitatii de executare apartine creditorului si ar trebui sa se faca in cunostinta de cauza, tinand cont de cuantumul creantei de recuperat si a solvabilitatii debitorului.

Executarea silita are loc pana la recuperarea integrala a debitului, penalitatilor, cheltuielilor de executare, actualizate cu indicii de inflatie.

a. Executarea silita directa consta in predarea silita a bunurilor si executarea unor obligatii de a face sau a nu face.

Pentru subiectul lucrarii de fata, executarea silita directa nu are relevanta, intrucat in cazul debitelor restante, obligatia nu este de a face sau a nu face, ci de a da.

b. Executarea silita indirecta se realizeaza prin:

1. Urmarire silita mobiliara;

2. Poprire;

3. Urmarire silita imobiliara.



Ca regula, nicio urmarire nu poate avea loc decat pentru o creanta certa, lichida si exigibila.

1. Urmarirea silita mobiliara

Este acea forma de executare silita indirecta prin care creditorul intelege sa-si obtina  creanta sa prin vanzarea bunurilor mobile ale debitorului si este prevazuta de art. 411-.451 din Codul de procedura civila..

2. Poprirea

Poprirea este acea forma de executare silita indirecta prin care creditorul urmareste sumele de bani, titlurile de valoare, veniturile periodice datorate debitorului de o a treia persoana sau pe care aceasta le va datora in viitor in temeiul unor raporturi juridice existente la data formularii cererii de poprire.

3. Urmarirea silita imobiliara

Este forma de executare silita care priveste executarea silita a imobilelor debitorului. Urmarirea imobilelor debitorului este o cale de recuperare a creantelor cu valoare mare, care nu s-ar putea recupera intr-un timp rezonabil prin poprire sau urmarire silita mobiliara.



sursa: Ghid pentru recuperarea debitelor >>>
Data aparitiei: 29 Iulie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modalitatile de executare silita. Aspecte esentiale si delimitari juridice":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Legea 544/2001. Rea-credinta pentru solicitarea informatiilor din oficiu.

Intrebare: D-na consilier, Am întrebat pe forum dacă informațiile de interes public comunicate din oficiu mai pot fi solicitate instituției publice sau nu. Dvs. mi-ați oferit un răspuns clar și logic și m-ați învățat că limitarea dreptului petiționarului cu privire la solicitarea, prin cerere, și a informațiilor deja comunicate (afișate de exemplu) e abuzivă întrucât contravine legii 544/2001 care definește informația de interes public drept „orice informație privind activitatea sau care rezultă din activitatea...”. Cu toate acestea, căutând prin diverse hotărâri judecătorești de pe diverse site-uri am dat peste una, a Curții de Apel Pitești, care conține următoarea mențiune în motivare: „În speță, informațiile de interes public solicitate de către reclamant prin primul motiv de recurs au fost publicate în Monitorul Oficial, astfel că instituția publică nu mai avea obligația să le comunice și la cerere, altfel s-ar interpreta că reclamantul are o atitudine abuzivă în exercitarea drepturilor sale.” Sursa: http://jurisprudentacedo.com/Instantei-de-contencios-administrativ-ca-sa-constante-incalcarea-legii-privind-liberul-acces-la-informatiile-de-interes-public-si-sa-dispuna-obligarea.html (al 8-lea paragraf, de jos în sus, de la „Pentru aceste motive In numele legii..”) Mie mi se pare absurdă motivarea cum că solicitarea informațiilor comunicate din oficiu denotă rea-creadința din partea petentului. În primul rând, majoritatea celor care solicită informațiile sunt profani în ale dreptului. Deci nu cunosc nici legile și nici nu știu să intepreteze acolo unde textul e ambiguu. Dacă informațiile sunt afișate la avizier, la sediul instituției, ar insemna ca fiecare cetățean care se nimerește să solicite informațiile respective, ar trebui să se deplaseze poate din alt colț al țării, la avizier să facă poze. Ori scopul legii a fost tocmai acela de a facilita accesul cetățeanului la informațiile cu caracter public și de a crește transparența în utilizarea banilor publici. Drept urmare, socotesc decizia Curții neprofesionistă. Mai mult, normele metodologice de aplicare a legii 544/2001 prevăd că, în termen de 5 zile, solicitantului îi este comunicată sursa unde poate accesa informațiile comunicate din oficiu. Dar dacă e să găsim nod în papură și să ne agățăm de virgule, așa cum mi se pare că a făcut completul (cu exceptia unui judecator cu opinie distinctă), obligația de a comunica sursa unde se găsesc informațiile, așa cum e formulată în norme, nu anulează obligația de a da curs solicitării și de a transmite informațiile solicitate per se. Normele instituie, deci, doar o obligație în plus întrucât nu se regăsesc termeni precum „doar, numai etc.” (e.g. se va comunica doar sursa...). Dar apoi mi-a sărit în ochi invocarea art. 13 din Norme care spune că pentru orice alte informații, cu excepția celor comunicate din oficiu, se va face o cerere in baza art. 6 din legea 544/2001. Dvs. ce părere aveți? E fondată decizia Curții sau nu? Și ce te faci când ultima instanță de apel/recurs decide prost și emite o hotărâre irevocabilă? Recursul in interesul legii nu ar schimba cu nimic hotararea. Ar institui doar o practica uniforma in sistemul instantelor de judecata. Cu stima.

Raspuns: Domnule Radu, eu nu comentez aici probleme teoretice de drept sau decizii ale instantelor, ci incerc... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016