MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat pe site-ul institutiei in data de 14 martie un proiect de ordin in ceea ce priveste modificarea si completarea Procedurii de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.2336/2011.
Consultati mai jos textul proiectului de ordin:
“Art.1 – Procedura de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2336/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 25 iulie 2011, cu completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) Cel tarziu in prima zi lucratoare de la data primirii de la executorul judecatoresc sau de la organul fiscal competent in executarea silita a adresei de infiintare a popririi asupra conturilor unei institutii ori autoritati publice, in care este mentionat titlul executoriu in temeiul caruia s-a infiintat poprirea, insotita de incheierea de incuviintare a executarii sau un certificat privind solutia pronuntata in dosar, unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului va instiinta in scris institutia sau autoritatea publica cu privire la data primirii adresei de infiintare a popririi si suma pentru care se dispune poprirea. La adresa care se transmite institutiei sau autoritatii publice se anexeaza situatia disponibilitatilor de fonduri/creditelor bugetare deschise si neutilizate, dupa caz, prevazuta in anexa nr. 1, existente la data primirii adresei de infiintare a popririi.”
2. La articolul 3, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: Teste REZOLVATE pentru examenul de titularizare Limba si Literatura engleza Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Teste distractive pentru clasa pregatitoare Cartea verde a contabilitatii
”(1) Cel tarziu in prima zi lucratoare de la primirea adresei de instiintare insotita de situatia prevazuta in anexa nr. 1, institutia sau autoritatea publica, indiferent de modalitatea de organizare si finantare, are obligatia de a comunica in scris unitatii teritoriale a Trezoreriei Statului informatii in legatura cu sumele existente in conturi la data primirii adresei de infiintare a popririi care se indisponibilizeaza, completand in acest scop formularul prevazut in anexa nr. 2, cu sumele care se indisponibilizeaza pe capitole de cheltuieli bugetare si pe titluri de cheltuieli bugetare la care exista disponibilitati de credite bugetare deschise si neutilizate sau cu sumele existente in conturile de disponibilitati, dupa caz.
(2) Sumele care fac obiectul indisponibilizarii vor fi stabilite de institutiile si autoritatile publice tinand cont de prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de categoriile de sume care un sunt supuse executarii silite prevazute la art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 781 alin. (5) din Legea nr.134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare.”
3. La articolul 3, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu urmatorul cuprins:
”(4) Debitorul, autoritate sau institutie publica, detine intreaga responsabilitate pentru corectitudinea datelor completate in formularul prevazut in anexa nr. 2.”
4. La articolul 4, alineatul (4) se modifica si va avea cuprins:
„(4) In cazul in care institutia publica sau autoritatea publica nu transmite situatia prevazuta in anexa nr. 2 in cadrul perioadei de indisponibilizare de 5 zile de la data primirii la Trezoreria Statului a adresei de infiintare a popririi, unitatea Trezoreriei Statului va vira in conturile indicate de executorul judecatoresc sau de organul fiscal competent in executarea silita sumele care au fost indisponibilizate potrivit alin. (1).”
5. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”Art. 7. - (1) Sumele care se indisponibilizeaza se transfera de unitatile Trezoreriei Statului, din conturile de credite bugetare deschise sau din conturile de disponibilitati, dupa caz, de la care s-a efectuat indisponibilizarea, in conturi analitice distincte ale conturilor de credite bugetare deschise indisponibilizate sau ale conturilor de disponibilitati indisponibilizate, potrivit procedurilor interne ale Trezoreriei Statului.
(3) Transferul sumelor in conturile indicate de organul de executare se efectueaza din conturile de cheltuieli bugetare corespunzatoare subdiviziunilor bugetare de la care s-a efectuat transferul creditelor bugetare deschise sau din conturile analitice de disponibilitati in care s-a efectuat indisponibilizarea, dupa caz.
(4) In scopul transferului sumelor in conturile indicate de organul de executare, sumele indisponibilizate in conturile de credite bugetare deschise indisponibilizate vor fi repuse de unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului, la data efectuarii platii si in limita sumei de plata, in conturile de credite bugetare deschise de la care a fost efectuata indisponibilizarea acestora.
6. Articolul 8 se abroga.
7. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) In cazul in care in cadrul perioadei de indisponibilizare de 5 zile prevazuta de lege institutia publica debitoare constata ca a inclus in situatia prevazuta in anexa nr. 2 transmisa unitatii Trezoreriei Statului si sume care se incadreaza in categoria celor prevazute la art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 781 alin. (5) din Legea nr.134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare, aceasta poate solicita unitatii Trezoreriei Statului desfiintarea indisponibilizarii sumelor respective, conform modelului prevazut in anexa nr. 3.”
8. Articolul 101, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„In situatiile in care instantele au validat masura popririi in temeiul prevederilor art. 790-792 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, executarea hotararilor din validarile de poprire urmeaza procedura prevazuta la art. 1-10.”
9. Anexa nr.2 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - In termen de 5 zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei unitatile Trezoreriei Statului solicita autoritatilor si institutiilor publice debitoare depunerea situatiei prevazute in anexa nr.2 la Procedura de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2336/2011, astfel cum a fost modificata prin prezentul ordin.
Art. 3 – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri