Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect pentru Procedura de punere in aplicare a titlurilor executorii. Ce trebuie sa stii despre infiintarea popririi conturilor

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat pe site-ul institutiei in data de 14 martie un proiect de ordin in ceea ce priveste modificarea si completarea Procedurii de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.2336/2011.


 

Consultati mai jos textul proiectului de ordin:


“Art.1 –  Procedura de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2336/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 25 iulie 2011, cu completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

”(1) Cel tarziu in prima zi lucratoare de la data primirii de la executorul judecatoresc sau de la organul fiscal competent in executarea silita a adresei de infiintare a popririi asupra conturilor unei institutii ori autoritati publice, in care este mentionat titlul executoriu in temeiul caruia s-a infiintat poprirea, insotita de incheierea de incuviintare a executarii sau un certificat privind solutia pronuntata in dosar, unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului va instiinta in scris institutia sau autoritatea publica cu privire la data primirii adresei de infiintare a popririi si suma pentru care se dispune poprirea. La adresa care se transmite institutiei sau autoritatii publice se anexeaza situatia disponibilitatilor de fonduri/creditelor bugetare deschise si neutilizate, dupa caz, prevazuta in anexa nr. 1, existente la data primirii adresei de infiintare a popririi.”

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

2. La articolul 3, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

    ”(1) Cel tarziu in prima zi lucratoare de la primirea adresei de instiintare insotita de situatia prevazuta in anexa nr. 1, institutia sau autoritatea publica, indiferent de modalitatea de organizare si finantare, are obligatia de a comunica in scris unitatii teritoriale a Trezoreriei Statului informatii in legatura cu sumele existente in conturi la data primirii adresei de infiintare a popririi care se indisponibilizeaza, completand in acest scop formularul prevazut in anexa nr. 2, cu sumele care se indisponibilizeaza pe capitole de cheltuieli bugetare si pe titluri de cheltuieli bugetare la care exista disponibilitati de credite bugetare deschise si neutilizate sau cu sumele existente in conturile de disponibilitati, dupa caz.
    (2) Sumele care fac obiectul indisponibilizarii vor fi stabilite de institutiile si autoritatile publice tinand cont de prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de categoriile de sume care un sunt supuse executarii silite prevazute la art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 781 alin. (5) din Legea nr.134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare.”

3. La articolul 3, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu urmatorul cuprins:

”(4) Debitorul, autoritate sau institutie publica, detine intreaga responsabilitate pentru corectitudinea datelor completate in formularul prevazut in anexa nr. 2.”

4. La articolul 4, alineatul (4) se modifica si va avea cuprins:

„(4) In cazul in care institutia publica sau autoritatea publica nu transmite situatia prevazuta in anexa nr. 2 in cadrul perioadei de indisponibilizare de 5 zile de la data primirii la Trezoreria Statului a adresei de infiintare a popririi, unitatea Trezoreriei Statului va vira in conturile indicate de executorul judecatoresc sau de organul fiscal competent in executarea silita sumele care au fost indisponibilizate potrivit alin. (1).”

5. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

    ”Art. 7. - (1) Sumele care se indisponibilizeaza se transfera de unitatile Trezoreriei Statului, din conturile de credite bugetare deschise sau din conturile de disponibilitati, dupa caz,  de la care s-a efectuat indisponibilizarea, in conturi analitice distincte ale conturilor de credite bugetare deschise indisponibilizate sau ale conturilor de disponibilitati indisponibilizate, potrivit procedurilor interne ale Trezoreriei Statului.
    (3) Transferul sumelor in conturile indicate de organul de executare se efectueaza din conturile de cheltuieli bugetare corespunzatoare subdiviziunilor bugetare de la care s-a efectuat transferul creditelor bugetare deschise sau din conturile analitice de disponibilitati in care s-a efectuat indisponibilizarea, dupa caz.
    (4) In scopul transferului sumelor in conturile indicate de organul de executare, sumele indisponibilizate in conturile de credite bugetare deschise indisponibilizate vor fi repuse de unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului, la data efectuarii platii si in limita sumei de plata, in conturile de credite bugetare deschise de la care a fost efectuata indisponibilizarea acestora.

    6. Articolul 8 se abroga.

7. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

”(1) In cazul in care in cadrul perioadei de indisponibilizare de 5 zile prevazuta de lege institutia publica debitoare constata ca a inclus in situatia prevazuta in anexa nr. 2 transmisa unitatii Trezoreriei Statului si sume care se incadreaza in categoria celor prevazute la art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2002, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 781 alin. (5) din Legea nr.134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare, aceasta poate solicita unitatii Trezoreriei Statului desfiintarea indisponibilizarii sumelor respective, conform modelului prevazut in anexa nr. 3.”

8. Articolul 101, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„In situatiile in care instantele au validat masura popririi in temeiul prevederilor art. 790-792 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, executarea hotararilor din validarile de poprire urmeaza procedura  prevazuta la art. 1-10.”

9. Anexa nr.2 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - In termen de 5 zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei unitatile Trezoreriei Statului solicita autoritatilor si institutiilor publice debitoare depunerea situatiei prevazute in anexa nr.2 la Procedura de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2336/2011, astfel cum a fost modificata prin prezentul ordin.

Art. 3 – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea  I."
 


Click aici pentru referatul de aprobare al proiectului. >>

de
Data aparitiei: 15 Martie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect pentru Procedura de punere in aplicare a titlurilor executorii. Ce trebuie sa stii despre infiintarea popririi conturilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Recuperare creante

Intrebare: Buna seara, ma numesc Popescu si sunt PFA, am incheiat contract de colaborare(semnat stampilat) cu o firma de constructii, si anume executarea de sapatura mecanizata, am inceput in August anul trecut am lucrat pana la jumatatea lui Decembrie, am mai avut doua zile in Ianuarie iar in februarie doua saptamani. Facturile neachitate sunt, incepand din 05.12.2013 scadente si urmeaza saptamanal cate o factura in suma de 24000 Ron, iar factura din februarie intra scadent pe 04.04.2013 de 7600Ron, ultima plata au facut-o pe 25.01.2012 de atunci tot ma amana. I-mi este frica sa nu bage firma in insolventa, e un grup mare de firme si au mai falimentat anul trecut in August una din firme, de altfel mai tot timpul auzi ca au mai infiintat o firma ba au falimentat alta etc. Cum ma sfatuiti sa-mi recuperez banii de la aceasta firma. Va multumesc pentru raspuns.

Raspuns: Buna ziua, Revin din nou cu problema mea in legatura cu creante la ICCO Instal Brasov, am notifica... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016