Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Moneda in scop numismatic, modificarea Deciziei de impunere a penalitatilor in cazul certificatelor pentru emisii de gaze de sera, solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 161/07.03.2011
=================================================

*** CIRCULARA A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 8/2011 privind punerea in circulatie, in scop numismatic, a unui set de 3 monede din argint dedicate monumentelor de arta medievala crestina - Biserica din Strei, Manastirea Humor si Manastirea Hurezi

Firme interesate
Institutii financiar-bancare, Banca Nationala a Romaniei

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic. specialisti financiari din Administratia publica centrala, functionar bancar, colectionarii de monede, specialisti in numismatica

Index
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 28 februarie 2011, un set de 3 monede din argint dedicate monumentelor de arta medievala crestina - Biserica din Strei (judetul Hunedoara), Manastirea Humor (judetul Suceava) si Manastirea Hurezi (judetul Valcea).
Caracteristicile monedelor din argint care alcatuiesc setul sunt urmatoarele:

*T*
1. Biserica Strei
Aversul prezinta imaginea dinspre sud-vest a Bisericii Strei; in stanga, inscriptia in arc de cerc "ROMANIA", iar in dreapta, stema Romaniei, anul de emisiune "2011" si valoarea nominala a monedei "10 LEI".

Reversul prezinta Biserica Strei vazuta dinspre sud-est, inscrisa partial intr-un cerc, si inscriptiile "MONUMENTE DE ARTA MEDIEVALA CRESTINA" si "BISERICA STREI".

2. Manastirea Humor
Aversul prezinta turnul de aparare al Manastirii Humor si imaginea dinspre est a bisericii acesteia, peste care se suprapune stema Romaniei; in partea superioara, inscriptia in arc de cerc "ROMANIA" si valoarea nominala a monedei "10 LEI", iar in stanga jos, anul de emisiune "2011".

Reversul prezinta imaginea dinspre sud-vest a bisericii Manastirii Humor, inscrisa partial intr-un cerc, si inscriptiile "MONUMENTE DE ARTA MEDIEVALA CRESTINA" si "MANASTIREA HUMOR".

3. Manastirea Hurezi
Aversul prezinta foisorul lui Dionisie si paraclisul Manastirii Hurezi, inscriptia in arc de cerc "ROMANIA", valoarea nominala a monedei "10 LEI", stema Romaniei si anul de emisiune "2011".

Reversul prezinta biserica mare a Manastirii Hurezi, inscrisa partial intr-un cerc, si inscriptiile "MONUMENTE DE ARTA MEDIEVALA CRESTINA" si "MANASTIREA HUREZI".

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 163/07.03.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 161/2011 privind aprobarea sumei necesare pentru contractarea si implementarea unor proiecte necontractate din fondurile Programului PHARE 2006

Firme interesate
Beneficiarii proiectelor dn fondurile Programului PHARE 2006

Cine ar trebui sa citeasca aceste ate
Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, beneficiarii fondurilor PHARE

Index
Se aproba suma de 18.144.000 lei, inclusa in bugetul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor pe anul 2011, la capitolul 83.10 "Agricultura, silvicultura, piscicultura, vanatoare", titlul 55 "Alte transferuri", alineatul 08 "Programe PHARE si alte programe cu finantare nerambursabila", necesara pentru contractarea si implementarea unor proiecte necontractate din fondurile Programului PHARE 2006,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

Suma prevazuta la alin. (1) include taxa pe valoarea adaugata, precum si cheltuielile reglementate in art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 11/2009 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare
pentru contractarea si implementarea unor proiecte necontractate din fondurile Programului PHARE, aprobata prin Legea nr. 31/2010.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 165/08.03.2011
=================================================

*** ORDINUL AUTORITATII NATIONALE DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI Nr. 13/2011 privind ajustarea cotei obligatorii de achizitie de certificate verzi de catre furnizorii de energie electrica, pentru anul 2010

Firme interesate
Producatorii de energie electrica din surse regenerabile

Cine ar trebui sa citerasca aceste acte
Directorul de Productie, consilier juridic, inspector de mediu, reprezentantii organizatiilor pentru protectia mediului

Index
Cota obligatorie de achizitie de certificate verzi de catre furnizorii de energie electrica, inclusiv de producatorii de energie electrica care alimenteaza cu energie electrica consumatori racordati direct la barele centralei, pentru anul 2010, se stabileste la 1,56689% din energia electrica furnizata clientilor finali.

Pentru indeplinirea cotei obligatorii de certificate verzi prevazute la art. 1, Societatea Comerciala "OPCOM" - S.A. organizeaza o sesiune suplimentara de tranzactionare a certificatelor verzi pe piata centralizata a certificatelor verzi in perioada 18 martie - 23 martie a anului curent.

Prin derogare de la prevederile art. 27 alin. (1) si alin. (2) lit. b) din Regulamentul de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 22/2006, la sesiunea de tranzactionare a certificatelor verzi prevazuta la alin. (1):

a) pot participa in calitate de vanzatori de certificate verzi si operatorii economici prevazuti la art. 1;
b) pretul de tranzactionare a certificatelor verzi este pretul de inchidere al pietei centralizate de certificate verzi din sesiunea respectiva.

Numarul de certificate verzi pe care un detinator de certificate verzi le poate reporta pentru anul/anii urmatori este egal cu numarul de certificate verzi ofertate si nevandute pe piata centralizata de certificate verzi din
sesiunea suplimentara de tranzactionare organizata pentru anul de analiza 2010.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 166/08.03.2011
=================================================

*** ORDINUL Nr. 1.004/2011 al ministrului Mediului si Padurilor pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Decizie de impunere privind aplicarea penalitatii prevazute in cazul nerestituirii certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera"

Firme interesate
Administratia Fondului pentru Mediu, societatile comerciale care au nevoie de certificate de emisii de gaze cu efect de sera

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, inspector de mediu, reprezentantii organizatiilor pentru protectia mediului

Index
Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de impunere privind aplicarea penalitatii prevazute in cazul nerestituirii certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera", prevazut in anexa nr. 1.

Competenta de a emite "Decizia de impunere privind aplicarea penalitatii prevazute in cazul nerestituirii certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera" revine organelor de specialitate ale Administratiei Fondului
pentru Mediu.

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului "Decizie de impunere privind aplicarea penalitatii prevazute in cazul nerestituirii certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera" sunt prevazute in anexa nr. 2.

Administratia Fondului pentru Mediu va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 168/09.03.2011
=================================================

*** ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULUI Nr. 23/2011 pentru modificarea si completarea art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Firme interesate
Administratia publica locala, ordonatori principali de credite ai bugetelor locale

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, functionari publici, persoane interesate sa devina functionar public

Index
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale pot aproba ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante unice din cadrul institutiilor si autoritatilor publice ale administratiei publice locale, exclusiv cele din unitatile de invatamant preuniversitar de stat si cele prevazute la alin. (2^1), cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate prin buget.

Ocuparea posturilor prevazute la alin. (2^4) se face numai dupa obtinerea avizului favorabil al Guvernului, prin nota initiata de Ministerul Administratiei si Internelor, la propunerea prefectului, pe baza solicitarilor temeinic justificate ale ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale. Procedura de transmitere a solicitarilor de ocupare a posturilor se aproba prin ordin al ministrului administratiei si internelor.

Prin post unic, in sensul alin. (2^4), se intelege:

a) acel post ale carui atributii, prin continutul si natura lor, sau responsabilitati stabilite nu se regasesc intr-o alta componenta organizatorica; ori
b) un post dintre posturile aflate in compartimentele in care exista numai posturi vacante.

Ocuparea posturilor prevazute la alin. (2), (2^1), (2^2) si (2^4) se face in conditiile legii, pe raspunderea ordonatorilor principali de credite.

*** HOTARAREA CAMEREI CONSULTANTILOR FISCALI Nr. 5/2011 pentru aprobarea Programului de pregatire profesionala continua aferent anului 2011

Firme interesate
Societatile de consultanta fiscala, Camera Consultantilor Fiscali.

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, consultant fiscal, specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
Programul de pregatire profesionala continua aferent anului 2011 se adreseaza tuturor membrilor Camerei Consultantilor Fiscali.

Pregatirea profesionala continua este un drept si, in acelasi timp, o obligatie a membrilor Camerei Consultantilor Fiscali, in ceea ce priveste actualizarea cunostintelor si formarea eficienta, cu garantarea calitatii serviciilor prestate catre clienti. Totodata pregatirea profesionala continua este o exigenta impusa prin Codul de etica si deontologie profesionala in domeniul consultantei fiscale.

Programul de pregatire profesionala continua aferent anului 2011 se va desfasura sub doua forme:

- seminare in salile de curs;
- cursuri in sistem e-learning.

In cadrul Programului de pregatire profesionala continua aferent anului 2011 consultantii fiscali activi trebuie sa efectueze 30 de ore de pregatire profesionala, din care 20 de ore gratuite si 10 ore cu plata, iar
consultantii fiscali inactivi, 15 ore de pregatire profesionala, din care 10 ore gratuite si 5 ore cu plata.

Pentru anul 2011, taxa de participare la cursurile de pregatire profesionala continua cu plata este de 200 lei in cazul consultantilor fiscali activi si, respectiv, 100 lei, in cazul consultantilor fiscali inactivi.

Programul de pregatire profesionala continua nu este obligatoriu in anul in care consultantii fiscali au sustinut examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.
In situatia in care consultantii fiscali au efectuat ore de pregatire profesionala in anul in care au sustinut examenul pentru atribuirea acestei calitati, aceste ore se vor include in numarul de ore de pregatire profesionala aferente anului urmator.

Fiecare participare a consultantilor fiscali la seminare, conferinte si colocvii interne si internationale pe teme fiscale sau pe probleme legate de profesia de consultant fiscal va fi echivalata cu 5 ore de pregatire profesionala, care vor fi incluse in limita orelor de pregatire fara plata prevazute pentru anul 2011.

Participarea la seminare, conferinte si colocvii interne si internationale pe teme fiscale sau pe probleme legate de profesia de consultant fiscal va fi justificata pe baza unui document care sa ateste acest fapt, eliberat de organizatori.

Pentru consultantii fiscali care au si calitatea de lectori, in cadrul Programului de pregatire profesionala continua aferent anului 2011, organizat de Camera Consultantilor Fiscali, orele de curs efectuate se vor

recunoaste ca ore de pregatire profesionala in limita orelor de pregatire fara plata.
Consultantii fiscali care publica articole in revista Camerei Consultantilor Fiscali pot solicita, pentru fiecare articol publicat, includerea unui numar de 5 ore in limita orelor de pregatire profesionala fara plata.

Consultantii fiscali care au absolvit intr-un an calendaristic cursuri organizate de Ministerul Finantelor Publice, de asociatiile profesionale sau de societatile de profil din tara, in baza acordurilor incheiate de Camera Consultantilor Fiscali cu acestea, pot solicita includerea numarului de ore efectuate in limita orelor de pregatire profesionala fara plata.

Pentru anul 2011, Programul de pregatire profesionala continua in sistem e-learning se desfasoara numai sub forma de cursuri, potrivit temelor cuprinse in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul program.

Cursurile care vor completa tematica Programului de pregatire profesionala continua in sistem e-learning vor fi anuntate in timp util pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali.
Echivalarea unui curs e-learning accesat de catre consultantul fiscal va fi inclusa numai o singura data in numarul de ore de pregatire profesionala aferent anului 2011, indiferent de cate ori consultantul fiscal acceseaza cursul respectiv.

Participarea la cursurile de pregatire profesionala in sistem e-learning este evidentiata in rapoartele emise de firma care asigura administrarea sistemului.

In anul 2011, cursurile de pregatire profesionala in sistem e-learning pot fi accesate
numai de catre consultantii fiscali care si-au achitat la zi taxele aferente cursurilor de pregatire profesionala.


=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 172/10.03.2011
=================================================

*** ORDINUL Nr. 123/2011 al presedintelui AGENTIEI NATIONALE PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA privind modificarea si completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002

Firme interesate

Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, inspector pentru ocuparea fortei de munca, persoane beneficiare aindemnizatiei de somaj, inspector de resurse umane

Index
Daca persoana in cautarea unui loc de munca nu poate fi repartizata corespunzator pregatirii profesionale si nivelului studiilor, dar indeplineste conditiile pentru a primi indemnizatie de somaj potrivit art. 34 din lege, va depune o cerere pentru acordarea indemnizatiei de somaj, conform anexei nr. 3 la prezenta procedura.

Cererea va fi completata de persoana in cautarea unui loc de munca sau de functionarul public al agentiei locale pentru ocuparea fortei de munca si va purta semnatura olografa a persoanei in cautarea unui loc de munca.

Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de urmatoarele documente:

a) actul de identitate, in original;

b) actele de studii si de calificare, in original si in copie;
c) adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale;
d) acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.

In afara documentelor prevazute la alin. (3), care urmeaza sa fie prezentate de toate categoriile de solicitanti de indemnizatie de somaj, cererea pentru acordarea indemnizatiei de somaj va fi insotita, dupa caz, si de urmatoarele documente:

A. in cazul persoanelor provenite din munca:

a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii, atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca realizata anterior datei de 1 martie 2002;

b) copie de pe hotararea judecatoreasca definitiva prin care instanta competenta potrivit legii a dispus reintegrarea in munca, atunci cand reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata in munca anterior, din cauza incetarii definitive a activitatii, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;

c) adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza desfiintarii postului;

B. in cazul pensionarilor de invaliditate care isi redobandesc capacitatea de munca:

a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii, atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca realizata anterior datei de 1 martie 2002;

b) decizia de revizuire medicala, in original si in copie, emisa de medicul expert al asigurarilor sociale, din care sa rezulte redobandirea capacitatii de munca;

c) adeverinta de la ultima unitate sau unitatea care a preluat patrimoniul acesteia, dupa caz, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior;


C. in cazul persoanelor ale caror raporturi de munca sau de serviciu au incetat in perioada de suspendare a acestora:


a) carnetul de munca, in original si in copie, si adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul in care nu exista carnet de munca intocmit, adeverinta prevazuta la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte acte care, potrivit legii, atesta existenta unor raporturi de munca sau de serviciu pana la data de 31 decembrie 2010 si, dupa caz, vechimea in munca realizata anterior datei de 1 martie 2002;

b) act din care sa rezulte data incetarii motivului pentru care au fost suspendate raporturile de munca sau de serviciu;

D. in cazul absolventilor institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale:


a) actul de absolvire a formei respective de invatamant, in original si in copie;

b) adeverinta eliberata de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, prin care se certifica data inregistrarii persoanei in evidentele proprii, in cazul in care persoana s-a inregistrat in vederea medierii pentru incadrare in munca la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditat sau notificat conform legii;

E. in cazul absolventilor scolilor speciale pentru persoane cu handicap, in varsta de minimum 16 ani, care nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale: actul de absolvire a scolii speciale pentru persoane cu handicap, in original si in copie.

Datele cu caracter personal ale solicitantilor de indemnizatie de somaj, precum si ale cetatenilor romani si cetatenilor Uniunii Europene, ai statelor membre ale Spatiului Economic European, ai Elvetiei si ale strainilor care au inregistrata rezidenta/sederea in Romania si care se inregistreaza in evidenta agentiei pentru ocuparea fortei de munca in conditiile prezentei proceduri se pun, in conditiile legii, la dispozitia agentiei pentru ocuparea fortei de munca de Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date si Oficiul Roman pentru Imigrari, dupa caz.

Prin semnarea de catre persoanele prevazute la alin. (5) a fisei prevazute la art. 1 si, dupa caz, a cererii pentru acordarea indemnizatiei de somaj, acestea isi asuma corectitudinea datelor cu caracter personal inscrise in aceste documente, precum si a declaratiilor, evidentiate prin bifare, din cuprinsul cererii pentru acordarea indemnizatiei de somaj.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Moneda in scop numismatic, modificarea Deciziei de impunere a penalitatilor in cazul certificatelor pentru emisii de gaze de sera, solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016