Salariatii cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului. Insa, in cazul lor, trebuie facute anumite precizari legislative de mare ajutor atat pentru ei, cat si pentru angajatorii lor.
In acest articol ne propunem sa explicam ce este de facut in situatia in care un salariat cu contract de munca la domiciliu presteaza activitatea la o alta adresa decat cea de domiciliu mentionata in cartea de identitate.
Reglementarea muncii la domiciliu in Legea 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este foarte succinta si nu contine decat cateva aspecte destul de generale.
Potrivit expertilor
Portal Codul Muncii.ro, este necesar ca salariatul sa isi informeze in scris angajatorul, cu mentiunea clara ca nu mai locuieste in mod obisnuit la adresa mentionata in cartea de identitate si ca are resedinta la o alta adresa de unde isi desfasoara si activitatea profesionala.
Ideea este sa rezulte ca salariatul locuieste/are resedinta in alta parte, nu faptul ca are un birou, un atelier unde isi desfasoara activitatea, iar dupa finalizarea acesteia se intoarce la locuinta de domiciliu.
Codul muncii prevede clar ca acest tip de activitate se desfasoara de la domiciliu si nu de la un alt sediu profesional al salariatului.
Astfel, daca salariatul a comunicat faptul ca locuinta obisnuita se afla la alta adresa decat cea inscrisa in cartea de identitate, apreciem ca puteti face un act aditional la contractul individual de munca la domiciliu, in care sa mentionati si noua resedinta a salariatului.
Ideal ar fi ca salariatul sa isi stabileasca oficial noua resedinta prin inscrierea acesteia pe cartea de identitate (flotant).
Raspuns oferit in luna martie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulMuncii.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Muncii + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.