Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de solutionare amiabila a conflictelor de munca: prevederile din Regulamentul intern

Procedura de solutionare amiabila a conflictelor de munca: prevederile din Regulamentul intern
Regulamentul intern trebuie sa cuprinda dispozitii referitoare la procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor, potrivit Codului muncii.

In acest articol va prezentam ce trebuie sa cuprinda Procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca.

Avand in vedere dispozitiile prevazute in Codul muncii vizavi de Regulamentul intern, procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, poate face parte din acelasi capitol (ca subcapitol distinct) care se refera si la solutionarea cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor. Dar poate fi prevazuta si intr-un capitol separat in Regulamentul intern.

In sine, procedura este descrisa la art. 231^1 din Codul muncii, iar pentru in Regulamentul intern, apreciem ca trebuie sa preluati prevederile din Codul muncii, la care sa adaugati anumite aspecte specifice unitatii dumneavoastra (legate de partea practica a derularii concilierii, circuitul documentelor).

Astfel Regulamentul intern ar trebui sa includa prevederi referitoare la:
- faptul ca in cazul aparitiei unui conflict individual de munca, partile  (angajator si angajat) pot stabili, de comun acord aplicarea solutionarii pe cale amiabila a conflictului de munca declansat; este important sa existe acordul celor doua parti cu privire la initierea unei asemenea proceduri, avand in vedere ca aceasta implica costuri pentru ambele parti, deoarece acestia trebuie sa agreeze modul in care vor acoperi onorariul consultantului extern care realizeaza concilierea;

- modul cum se face aceasta comunicare intre angajat si angajator, pana la agreerea (sau neagreerea) aplicarii procedurii de solutionare amiabila a conflictului individual de munca;

- de asemenea, trebuie prevazuta posibilitatea ca in contractul individual de munca sa fie introdusa o clauza referitoare la utilizarea concilierii in solutionarea amiabila a conflicelor individuale de munca. Aceasta clauza poate fi negociata/introdusa fie de la inceputul relatiei de munca fie pe parcursul executarii contractului individual de munca.

- avand in vedere ca procedura de conciliere, in fapt, va fi realizata de un consultant extern specializat in legislatia muncii (avocat, mediator, expert ) ar fi necesare cateva precizari asupra modului in care se selecteaza respectiva persoana;

- precizarea ca oricare dintre parti se poate adresa consultantului extern in vederea deschiderii procedurii de conciliere a conflictului individual de munca;

- cateva prevederi referitoare la modul de organizare a concilierii si modul in care sunt duse la indeplinire cele agreeate la finalizarea concilierii (spre ex. necesitatea emiterii unei decizii de catre angajator cu privir el amodul de rezolvare a conflictului).

Din prevederile art. 231^1 din Codul muncii intelegem ca in fapt, procesul de conciliere propriu-zis este derulat de catre consultantul extern specializat in legislatia muncii care are un rol activ si asigura conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate a intregului demers.

Astfel acesta practic trebuie sa aiba o procedura de lucru care sa asigure neutralitatea, impartialitatea si confidentialitatea concilierii si care sa contina si documentele pe care consultantul le utilizeaza pentru realizarea concilierii (invitatia scrisa, model de acord care sa contina intelegerea partilor si modalitatea de stingere a conflictului, model de proces verbal). 

Aceasta, spre exemplu, alaturi de specializarea in dreptul muncii si eventual de experienta in acest domeniu, pot constitui criterii obiective de selectionare a consultantului extern.
Explicatii oferite in luna ianuarie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulMuncii.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Muncii + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 17 Ianuarie 2024
Votati articolul "Procedura de solutionare amiabila a conflictelor de munca: prevederile din Regulamentul intern":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016