A fost publicata o noua Procedura a Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar din 12 iulie 2012 privind verificarea implementarii Normelor de pregatire profesionala continua a auditorilor financiari aprobate de Camera Auditorilor Financiari din Romania
Procedura este publicata in Monitorul Oficial nr. 617 din 28 august 2012
ART. 1
(1) Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR) transmite spre analiza Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar (CSPAAS) tematica si programul cursurilor de pregatire profesionala continua, impreuna cu nota de fundamentare intocmita de departamentul de specialitate al CAFR, inainte de a le supune aprobarii Consiliului CAFR.
(2) Departamentul emitere norme si avizare al CSPAAS analizeaza tematica si programul cursurilor prevazute la alin. (1), in sensul adecvarii acestora fata de necesitatile de pregatire a membrilor CAFR, asa cum rezulta din nota de fundamentare mentionata la alin. (1).
(3) CSPAAS transmite CAFR, in termen de 15 zile de la data comunicarii tuturor materialelor mentionate la alin. (1), un punct de vedere sau un aviz, dupa caz, privind tematica si programul cursurilor de pregatire profesionala continua.
(4) CAFR transmite CSPAAS hotararea Consiliului CAFR de aprobare a tematicii si programului cursurilor de pregatire profesionala continua, in termen de 15 zile de la adoptarea acesteia.
ART. 2
CSPAAS verifica periodic, prin Departamentul propriu de monitorizare si investigatii (DMI), modul in care CAFR aplica normele de pregatire profesionala continua si alte reglementari cu incidenta asupra pregatirii profesionale continue, dupa caz.
ART. 3
(1) Verificarea prevazuta la art. 2 se efectueaza de catre o echipa formata din minimum 2 reprezentanti ai CSPAAS, din care cel putin unul de la DMI, in baza unei delegatii semnate de catre directorul executiv coordonator al CSPAAS. Numele persoanelor delegate si mandatul acestora vor fi comunicate CAFR cu cel putin 5
zile lucratoare anterior zilei stabilite pentru declansarea activitatii de verificare.
(2) Mandatul va contine:
a) obiectul verificarii;
b) principalele reglementari in baza carora se realizeaza verificarea;
c) perioada verificarii;
d) componenta echipei de verificare; ... cititi
Aici cuprinsul integral al reglementarii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Conform prevederilor art. 78 alin. 22-24 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, companiile cu peste 50 de angajati au obligatia de a prezenta catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca o cerere scrisa, precum si dovada transmiterii acesteia catre organizatiile nonguvernamentale de la alin. 22, pentru a comunica posturile vacante adecvate ocuparii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem o salariata nascuta in februarie 1959, pentru care am inchis contractul de munca la data de 21.06.2023, conform art. 56 alin. 1 lit. c. I-am facut un nou contract pe durata determinata de un an, pe care l-am prelungit pentru inca un an, pana la data de 31.08.2025. Putem sa mai prelungim contractul acestei salariate si, daca da, pentru cat timp?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Referitor la fondul de handicap, am primit raspunsul anterior de la dvs, in care ne-ati transmis ca incepand cu acest an, angajtorii care au posturi vacante adecvate ocuparii de catre persoanele cu dizabilitati trebuie sa solicit printr-o cerere sprijinul ONG urilor care presteaza asfel de servicii. Intrebarea este, daca nu avem posturi vacante potrivite pentru angajarea persoanelor cu dizabilitati, trebuie sa facem dovada ca nu avem? Pentru angajatii cu handicap de anul trecut, inteleg ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<