Potrivit art. 82 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.
Formularul 220 - Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (OPANAF 184/2013) se utilizeaza pentru declararea veniturilor si cheltuielilor estimate a se realiza in anul de impunere, pentru exercitarea optiunii privind modificarea modului de determinare a venitului net, precum si pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, potrivit legii.
Potrivit instructiunilor de completare a formularului 220, in situatia contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, se va bifa casuta 1 “Recalcularea platilor anticipate”. In vederea recalcularii platilor anticipate contribuabilii vor depune declaratia, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului. De asemenea, pct. 8 „Data incetarii activitatii” din cadrul sectiuniii II „Date privind activitatea desfasurata” se completaza daca evenimentul respectiv se produce in cursul anului pentru care se depune declaratia. Persoanele fizice autorizate care inceteaza activitatea in cursul anului, inscriu data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.
Independent de aceasta procedura de stabilire a platilor anticipate, conform art. 83 alin. (1) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente au obligatia de a depune o declaratie privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Formularul 200 - Declaratia privind venitul realizat se completeaza pentru fiecare sursa si categorie de venit.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va creste de la 3.700 lei la 4.050 lei incepand cu 01.01.2025, ceea ce inseamna 2.430 lei salariul net. Daca angajatorul da tichete de masa , taxele pe tichete CASS si impozit duc la scaderea salariului net. Obligatia de garantat in plata inseamna ca angajatorul este obligat si la net sa dea minim 2430 lei sau doar brutul este obligatoriu sa fie minim 4050 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei societati comerciale care urmeaza sa isi inceteze activitatea de la 01.01.2025, angajatorul este obligat sa instiinteze angajatii de spre acest lucru inainte si sa respecte perioada de preaviz, care este un drept al angajatilor? Sau care este termenul in care angajatorul instiinteaza angajatii cu privire la incetarea activitatii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am primit de la o angajata adeverinta de la medic precum este insarcinata in 13 saptamani, ma puteti indruma va rog frumos ce trebuie sa fac mai departe? De la medicina muncii mi a spus sa o trimit la ei si cu raportul facut de ei trebuie sa merg la ITM sa il depun acolo. Imi puteti spune pasii ce trebuie sa ii urmez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<