Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cabinet de avocatura. Inregistrare fiscala. Taxe si contributii

Un cabinet de avocat intentioneaza sa deschida si un birou mediator pe care va face medieri conform legii 192 din 2006 (art. 75).

1) Cum se va inregistra dpdv fiscal biroul de mediator avand in vedere ca exista deja CIF pe cabinet de avocat?
2) Ce declaratii trebuie sa depuna Cabinetul de mediator dupa inregistrare in afara celor pe care le depune cabinetul de avocat?
3) Ce taxe si contributii va plati Biroul de Mediator pentru onorariile din mediere avand in vedere ca avocatii au un sistem de pensii in afara celui public?

Raspuns: Potrivit prevederilor mentionate la art 25 din Regulament de organizare si functionare a Consiliului de mediere, mediatorii isi pot desfasura activitatea de mediere numai in cadrul formelor de exercitare a profesiei de mediator sau in cadrul unei organizatii neguvernamentale care are in obiectul de activitate furnizarea de servicii de mediere.

Un mediator poate desfasura activitatea de mediere in cadrul unei singure forme de exercitare a profesiei.

Formele de exercitare a profesiei de mediator pot angaja traducatori, juristi, alt personal de specialitate, precum si personal administrativ si de serviciu necesar activitatii de mediere, in conditiile Codului muncii .
Potrivit art 26 din acelasi act normativ, formele de exercitare a profesiei de mediator sunt urmatoarele:

   a) societate civila profesionala de mediatori, prescurtat SCPM;
   b) birou de mediator, prescurtat BM;
   c) birou de mediatori asociati, prescurtat BMA;
   d) angajat cu contract de munca in cadrul uneia dintre formele de exercitare a profesiei prevazute la lit. a)-c) sau in cadrul unei organizatii neguvernamentale care are in obiectul de activitate furnizarea de servicii de mediere, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii , republicata;

In desfasurarea activitatii sale, mediatorul autorizat este obligat sa tina o evidenta financiar-contabila distincta pentru activitatea sa ca mediator.

Potrivit prevederilor art.44 alin 3) din Regulament de organizare si functionare a Consiliului de mediere,
mediatorii autorizati sunt obligati sa isi inregistreze fiscal forma de exercitare a profesiei in termen de 30 de zile de la comunicarea hotararii de autorizare si a autorizatiei si sa comunice dovada inregistrarii fiscale Consiliului, comunicarea dovezii inregistrarii fiscale facandu-se prin orice mijloc care asigura confirmarea de primire.

Astfel activitatea de mediere este o profesie liberala independenta,  persoana ce desfasoara aceasta activitate fiind obligata sa se inregistreze la Administratia financiara la care este arondata potrivit  sediului detinut si sa primeasca C.I.F.  

Profesiile libere se inregistreaza la  unitatea fiscala de pe raza teritoriala unde se afla sediul  persoanei fizice, in baza documentului (autorizatia) emis de autoritatea sub tutela careia se desfasoara activitatea liber profesionistului – respectiv Consiliului de mediere.

In vederea desfasurarii activitatii, persoana fizica ce are calitatea de mediator are obligatia sa se inregistreze fiscal primind un cod de identificare fiscala, in conformitate cu prevederile art. 72 din Codul de procedura fiscala .

Potrivit prevederilor art. 75 din Legea 192/2006 , articol pe care si dvs. l-ati mentionat, avocatii, notarii publici si consilierii juridici care dobandesc calitatea de mediator potrivit prevederilor prezentei legi pot desfasura activitatea de mediere in cadrul formelor de exercitare a profesiei lor la sediul unde isi exercita activitatea.

Astfel, in situatia in care detineti CIF pentru activitatea desfasurata ca avocat, se va preschimba certificatul de inregistrare fiscala si se va adauga si activitatea de mediator .

In acest sens, se va depune la organul fiscal competent Formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, aprobat prin OMFP 2706/2011 impreuna cu certificatul de inregistrare fiscala in original si celelate documente mai sus mentionate.

In concluzie, nu se va mai obtine un nou CIF pentru biroul de mediator.

2) In primul an de activitate se va depune declaratia estimativa de venit formularul 220 in termen de 15 zile de la inregistrarea fiscala

3) In privinta contributiilor sociale :

a) CAS nu se datoreaza avand in vedere ca pentru activitatea de avocat  sunteti asigurat in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii dupa cum reiese din  art. 296 indice 21 alin (2)  din Codul fiscal ,  potrivit caruia  persoanele care sunt asigurate in sistemul public de pensii, conform art. 6 alin. (1) pct. I lit. a)-c), pct. II, III si V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, precum si cele care au calitatea de pensionari nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute ca urmare a incadrarii in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin. (1).

b) CASS se datoreaza , nu sunt prevazute exceptii de la plata acesteia.

Baza lunara de calcul pentru aceasta contributie este:

- venitul net, respectiv venitul brut diminuat cu cheltuielile deductibile exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale, pentru activitati independente cu evidenta in partida simpla;
- venitul normat, pentru activitati independente impuse pe baza de norma de venit.

Baza de calcul nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara (700 lei).

Plata contributiilor la sanatate se efectueaza anticipat, in cursul anului. Astfel, in baza declaratiei de venit estimat, formular 220, sau a declaratiei de venit realizat, formular 200, organul fiscal emite o decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate (formular 620), in care stabileste suma de plata datorata anticipat si termenele de plata.

Plata se efectueaza trimestrial, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.

Dupa incheierea anului fiscal, in baza declaratiei privind venitul realizat depusa de contribuabili, formular 200, organul fiscal stabileste obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate prin decizia de impunere anuala regularizand sumele datorate cu titlu de plati anticipate.

Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei, iar sumele achitate in plus se compenseaza sau se restituie potrivit prevederilor Codului de Procedura Fiscala .

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 21 Septembrie 2012
Votati articolul "Cabinet de avocatura. Inregistrare fiscala. Taxe si contributii":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016