Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a decis astazi, 18 octombrie ca patru judecatorii din tara, Constanta, Oradea, Brasov si Zarnesti, sa fie supuse unui control riguros, pentru ca au pe rol prea multe dosare vechi.
Decizia a fost luata in urma analizarii unui raport al inspectiei judiciare, care prezinta o analiza la nivelul tarii privind dosarele mai vechi de 5 ani, aflate inca in desfasurare.
Dumbrava: “Aceste dosare sunt un balast pentru sistem”
In acest sens, presedintele CSM, Horatius Dumbrava, a atras atentia, in cadrul sedintei, ca exista un numar prea mare de dosare vechi si ca trebuie sa se ia masuri in privinta asta.
„Aceste dosare sunt ca un balast pentru sistem. In acest moment avem 4001 de dosare mai vechi de 5 ani si 583 de dosare mai vechi de 10 ani. Cred ca ar trebui sa vedem cate sunt de insolventa, cate de drept funciar, cate de penal,” a declarat presedintele consiliului.
Judecatorul Cristi Danilet, membru CSM, a propus ca solutie pentru deblocarea acestei situatii „sa se acorde prioritate acestor cauze, sa se urgenteze judecare lor”.
Tudose: “Nu mi se pare corecta prioritizarea”
In replica, judecatorul Marius Tudose Badea, membru CSM, a sustinut ca nu e firesc ca aceste dosare sa aiba prioritatea in fata altora. „Ideea este ca fiecare judecator trebuie sa isi gestioneze dosarele vechi in functie de posibilitatile fizice si tehnice. Nu mi se pare corecta prioritizarea. Pentru parti, fiecare dosar este important,” a conchis judecatorul.
Odata ce plenul CSM si-a insusit raportul inspectiei judiciare, urmeaza ca motivele amanarii fiecarui proces mai vechi de 5 si de 10 ani sa fie analizate atent si sa se ia masuri acolo unde e cazul.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<