Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura noua: Suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale

Ministerul Finantelor Publice a reglementat prin intermediul Ordinului nr. 1520/ 2013 o noua procedura de suspendare a executarii silite a obligatiilor fiscale in cazul contribuabilului care a depus cereri de rambursare la autoritatea competenta.

Neinceperea sau suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale in cazul contribuabilului care a depus cereri de rambursare la autoritatea competenta

 Contribuabilul care a depus la autoritatea competenta cerere de rambursare, aflata in cursul procedurii de validare/autorizare la plata si al carei termen de plata a fost depasit, beneficiaza, in limita sumelor inscrise in aceasta cerere, de neinceperea sau suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale principale si accesorii administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala ori a altor sume datorate bugetului general consolidat si transmise spre recuperare acestei autoritati.
In scopul aplicarii alin. (1) contribuabilul trebuie sa depuna la organul fiscal competent, in original, atestatul emis, la solicitarea sa, de autoritatea de management.
  Cererea de eliberare a atestatului trebuie sa contina elementele prevazute la art. 5 alin. (2) lit. a)-d) si f).
 Dupa primirea cererii, autoritatea de management elibereaza atestatul potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1.

 Atestatul eliberat de autoritatea de management contine, pe langa elementele prevazute la art. 5 alin. (7) lit. a)-c), h)-j), si urmatoarele elemente:

    a) cuantumul sumei solicitate prin cererea/cererile de rambursare;
    b) mentiunea cu privire la depasirea/nedepasirea termenului de plata a cererii de rambursare.

 Atestatul prevazut la alin. (5) este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termenul de valabilitate la data depunerii acestuia la organul fiscal competent.
   Dupa verificarea atestatului emis de autoritatea de management, organul fiscal competent nu incepe sau suspenda executarea silita, dupa caz.
 Neinceperea sau suspendarea executarii silite se realizeaza in limita sumei solicitate la rambursare, prevazuta in atestatul emis de autoritatea de management.
  In situatia in care cererea de rambursare depusa la autoritatea competenta a fost autorizata la plata, iar sumele solicitate la rambursare sunt certe, lichide si exigibile, contribuabilul poate solicita amanarea la plata a obligatiilor fiscale principale si accesorii. Prevederile cap. II sunt aplicabile in mod corespunzator.

  Suspendarea executarii silite inceteaza:
    a) in cazul emiterii unei decizii de respingere a amanarii la plata;
    b) in situatia in care contribuabilul nu a solicitat amanarea la plata, iar autoritatea de management a efectuat plata sumelor solicitate la rambursare.
  Ori de cate ori autoritatea de management efectueaza plata sumelor solicitate la rambursare, aceasta trebuie sa notifice in termen de cel mult 3 zile organul fiscal competent.

Click aici pentru cuprinsul integral al Ordinului nr. 1520/2013

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 16 Septembrie 2013
Votati articolul "Procedura noua: Suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016