Prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 174, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.521 din 27 iulie 2012, a fost aprobat Planul Sectorial de Actiune pentru implementarea la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor a Strategiei Nationale Anticoruptie pentru perioada 2012 – 2015, precum si Inventarul masurilor preventive anticoruptie si a indicatorilor de evaluare la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor.
Documentul prevede actiunile si masurile care trebuie intreprinse la nivelul institutiei pentru realizarea obiectivelor Strategiei nationale anticoruptie. Acestea se incadreaza in ansamblul masurilor initiate de catre Ministerul Administratiei si Internelor in directia prevenirii si combaterii coruptiei, atat la nivelul aparatului propriu cat si al administratiei publice locale, demersuri apreciate in rapoartele de tara elaborate de catre Comisia Europeana in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare.
In vederea indeplinirii sarcinilor din Planul sectorial, Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice din cadrul ministerului va implementa doua proiecte cofinantate din Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, cu un buget total de aproximativ 7.000.000 lei.
Este vorba despre proiectul „Dezvoltarea unui mecanism de monitorizare a implementarii actiunilor anticoruptie din cadrul SNA 2012 – 2015 la nivelul administratiei publice locale, precum si promovarea acestuia in vederea cunoasterii de catre toate institutiile implicate”, cod SMIS 40606 si respectiv proiectul „Politici anticoruptie pentru cetatean, intr-o administratie responsabila (PACAR)”, cod SMIS 40449, acesta din urma fiind implementat in parteneriat cu Directia Generala Anticoruptie si Asociatia pentru Implementarea Democratiei.
Prin aceste proiecte se urmareste o mai buna cunoastere a masurilor si a obiectivelor Strategiei Nationale Anticoruptie 2012 – 2015 si a Planului National de Actiune si a Planului Sectorial al MAI,
Totodata, proiectele vizeaza sprijinirea autoritatilor administratiei publice locale in elaborarea planurilor proprii de actiune pentru prevenirea coruptiei, implementarea masurilor prevazute in acestea, precum si instruirea personalului cu atributii in domeniul relatiilor cu publicul, integritatii, transparentei, prevenirii si combaterii coruptiei in administratia publica. In acest sens, vor fi organizate 82 de reuniuni de lucru la nivelul tuturor judetelor.
De asemenea, prin intermediul proiectelor mentionate, in cooperare cu Ministerul Justitiei, se va crea un mecanism eficient de monitorizare a progreselor inregistrate de autoritatile administratiei publice locale in demersurile de prevenire a coruptiei.
Gasiti
AICI cuprinsul integral al Proiectului
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am fost angajata stat plata cu conventie de munca conform Legii 1/2005 la o societate cooperativa mestesugareasca. In acest moment sunt pensionata anticipat Sunt membru cooperator inca, si unul din cei 5 asociati ai societatii membru fondator. De asemeni sunt administratorul firmei prin contract de administrare specific cooperatiei care se transmite periodic la Registrul Comertului. Conform celor descrise anterior, imi desfasor inca activitea in firma ca si cum as fi angajata. Exista...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am emis si adus la cunostinta salariatului ca in urma reorganizarii i s-a desfiintat postul si nu ii putem oferi altul conform studiilor sale, drept urmare, dupa implinirea celor 20 de zile de preaviz vom emite decizia de concediere. I-am adus la cunostinta sub forma de semnatura pe data de 03.04.2025. Ziua de 2 mai este zi libera cu recuperare. Conducerea a stabilit recuperarea acesteia la finalul lunii mai cand el nu va mai avea calitatea de salariat. Intrebarea este: iau in calcul in cele 20...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<