Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti a elaborat doua proiecte de acte normative care sa concretizeze in plan legislativ propunerea ministrului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, anuntata in data de 21 septembrie, in vederea inlocuirii judecatorilor delegati la registrul comertului cu registratori comerciali.
Obiectivul MJLC este introducerea unei proceduri mai rapide de inregistrare. Modificarile legislative sunt impuse de contextul in care protestul magistratilor a condus la blocarea activitatii Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), in luna septembrie fiind amanate peste 20.000 de cereri depuse la ONRC.
Astfel, un prim proiect de act normativ prevede inlocuirea judecatorilor delegati la registrul comertului cu functionari ai registrului comertului.
Un al doilea proiect de act normativ prevede degrevarea judecatorilor delegati de toate activitatile administrative la registrul comertului si pastrarea in sarcina lor exclusiv a atributiilor jurisdictionale.
MJLC mentine decizia institutionala de modificare a regimului juridic al inregistrarilor in registrul comertului, astfel incat acesta sa se faca prin control administrativ, eliminand complet controlul jurisdictional si implicit prezenta judecatorilor in registrul comertului.
Aceasta reforma trebuie insa operata cu prudenta, astfel incat activitatea registrului sa nu fie perturbata. Pe de alta parte, trecerea la inregistrarea prin registratori comerciali, care sa preia rolul judecatorilor delegati, presupune elaborarea statutului juridic al acestora, selectarea si crearea corpului profesional al registratorilor comerciali. Acest proces implica, potrivit evaluarilor MJLC, un interval de timp de minimum 3 luni si maximum 6 luni.
De aceea, MJLC a elaborat doua proiecte de legi, pentru a consulta CSM in ambele variante si a da Guvernului posibilitatea sa decida, pe baza evaluarilor impactului schimbarilor asupra functionarii normale a registrului comertului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu domeniu de activitate in constructii acorda salariatiilor indemnizatie de mobilitate de 50 lei/zi, cand durata deplasarii este mai mare de 12 ore si santierul se afla la o distanta mai mare de 5 km. Indemnizatia este specificata in CIM si declarata lunar in D112 ca si venit neimpozabil deoarece se incadreaza in limitele specificate la art.76 alin 4,1 din Codul fiscal. In Revisal s-a inregistrat o suma fixa de 1000 lei, ceea ce nu este corect in cazul in care numarul zilelor in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala "A" din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit, achita pentru salariatii sai o contributie lunara de 160 lei / salariat la BT Pensii, reprezentand pensie facultativa pilonul 3, deductibil in limita a 400 euro / an / salariat. Sumele sunt cuprinse la venituri neimpozabile pe statul de plata si apar in D112 pentru fiecare salariat care beneficiaza de aceasta facilitate. Unul dintre salariati intra in concediu medical de sarcina si lauzie iar ulterior va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un angajator fara punct de lucru ce are salariati care lucreaza la sediul clientului sau la mai multu clienti diferiti pe parcursul unei luni. In cazul acesta, toti salariatii ce nu lucreaza la sediul angajatorului trebuie sa beneficieze de spor de mobilitate sau doar cei ce lucreaza la clienti clienti diferiti? Asteptam raspunssul dumneavoastra.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<